Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 03.10.2017
Ήταν μια μεγάλη συνάντηση. Κάτι διαφορετικό από μια τυπική έκθεση. Ήταν άλλο!
Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης, K.T.
Στο παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΥ εκεί που η Ερμού συναντάει την Πειραιώς. Το ραντεβού δόθηκε εκεί. Ούτε «φανταχτερά» και υπερπολυτελή stand εταιρειών, ούτε υπερυψωμένα βάθρα, ούτε τοίχοι μεταξύ των περιπτέρων. Ο κάθε ένας είχα πάρει τον χώρο που του αναλογούσε και είχε στήσει εκεί τα μηχανάκια του όσο καλύτερα μπορούσε. That’s all!
Ο πεζόδρομος της Ερμού είχε γεμίσει κάθε είδους δίτροχο. Όπως ήταν έξω έτσι ήταν και μέσα. Καινούργιες με retro σχεδίαση, παλιές που έμοιαζαν σαν να βγήκαν τώρα από την γραμμή παραγωγής, και custom κατασκευές από τους πολλούς και εκλεκτούς Έλληνες μετρ του είδους.
Πρώτα έβλεπες τις εταιρείες που τίμησαν την εκδήλωση με την συμμετοχή τους. Οι περισσότερες με πλήρη την γκάμα modern classics μοντέλων που διαθέτουν, ενώ υπήρχαν και αυτές που μπορεί να μην διαθέτουν retro σχεδίασης μοτοσυκλετές αλλά ήταν εκεί για να δούμε από κοντά τα νέα μοντέλα τους. Υπήρχαν και «ηχηρές» απουσίες. Όμως ας μείνουμε σε αυτά που είδαμε από κοντά.
Από Ιταλία την Aprilia με τα ολοκαίνουργια Shiver και Dorsoduro 900, την Moto Guzzi με το V7 III και σε περίοπτη θέση το V9 Bobber που οδηγήσαμε πριν λίγες εβδομάδες.
Λίγο πιο πέρα η Ducati με όλη την γκάμα Scrambler. Μεταξύ τους οι Αμερικάνοι της Harley-Davidson με πολλά Street Rod, Sportster και την θηριώδη Street Glide Special, ενώ το ενδιαφέρον τραβούσαν και δύο custom μοτοσυκλέτες της δημιούργημα της ελληνικής αντιπροσωπείας η NYX και η Hydra.
Τα modern classics της SWM έδωσαν βροντερό παρόν. Δίπλα τους οι μοτοσυκλέτες της ινδικής Bajaj με τα άρτι αφιχθέντα Dominar 400 και το NS200R Pulsar.
Ο «Super Δούκας» της KTM ήταν σαν να βγήκε από τα πιο άγρια όνειρα του πιο σκληροπυρηνικού custom builder.
Η Gas Gas με τα νέα endurο της και στο ίδιο stand τα ηλεκτρικά scooter της Torrot. Οι «επίσημες» συμμετοχές έκλειναν με της «Βασιλικές» Ινδικές. Η Royal Enfield ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων στον κόσμο ήταν εκεί με τα δικά της ξεχωριστά δίτροχα.
Όλες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποτελούσαν μόλις το ¼ από τα 300 δίκυκλα που ήταν μαζεμένα στο παλιό αμαξοστάσιο το ΟΣΥ. Custom builders απ’ όλη την Ελλάδα είχαν φέρει τις κορυφαίες κατασκευές τους προς τέρψιν οφθαλμών και συναισθημάτων. Chopper, Bobber, Tracker, Brat, Scrambler, Care Racer. Ορισμένες φάνταζαν αλλά και ήταν τόσο ακριβές και τόσο προσεγμένες μέχρι την τελευταία λεπτομέρειες που τις «χάζευες» για αρκετή ώρα. Βαμμένες επιφάνειες με τις πιο «ακριβές» βαφές και τα πλέον ευφάνταστα σχέδια.
Κάποιες άλλες ήταν το ακριβώς αντίθετο. Λιτές και απέριττες. Κινητήρας, πλαίσιο, τροχοί, τιμόνι…τέλος. Μαύρες τόσο διακριτικές αλλά ταυτόχρονα τόσο όμορφες που δεν άντεχες να μην της επεξεργαστείς για πολύ ώρα.
Πιο πίσω ήταν οι «παλιές». Από τις αρχές έως τα τέλη του 20ου αιώνα. Μάρκες οι οποίες δεν υπάρχουν πια. Απ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Οι ιδιοκτήτες τους όλο καμάρι τις έβαζαν μπροστά για να δείξουν πως βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση όχι μόνο εξωτερικά. Τις έβλεπες και ανατρίχιαζες. Κάποιες σου θύμιζαν την παλιά, την πρώτη δίτροχη αγαπημένη. Ήταν μερικές από αυτές που είχες αφίσα στον τοίχο του δωματίου σου και τις έβλεπες στα όνειρα σου.
Οι πρώτες «Ημέρες Μοτοσυκλέτας» τελείωσαν με ροκ μουσική. Και όλη η παρέα ανανέωσε το ραντεβού της. Τα «καινούργια», τα «παλιά», τα «custom», οι πιστονιές και οι ροκιές θα ξαναβρεθούν.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.