Αφιερώματα

Ημέρες Μοτοσυκλέτας: Δίτροχο meeting

Συνάντηση με το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  03.10.2017

Ήταν μια μεγάλη συνάντηση. Κάτι διαφορετικό από μια τυπική έκθεση. Ήταν άλλο!

 Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης, K.T.

Στο παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΥ εκεί που η Ερμού συναντάει την Πειραιώς. Το ραντεβού δόθηκε εκεί. Ούτε «φανταχτερά» και υπερπολυτελή stand εταιρειών, ούτε υπερυψωμένα βάθρα, ούτε τοίχοι μεταξύ των περιπτέρων. Ο κάθε ένας είχα πάρει τον χώρο που του αναλογούσε και είχε στήσει εκεί τα μηχανάκια του όσο καλύτερα μπορούσε. That’s all!

MotoDays2017 33

Ο πεζόδρομος της Ερμού είχε γεμίσει κάθε είδους δίτροχο. Όπως ήταν έξω έτσι ήταν και μέσα. Καινούργιες με retro σχεδίαση, παλιές που έμοιαζαν σαν να βγήκαν τώρα από την γραμμή παραγωγής, και custom κατασκευές από τους πολλούς και εκλεκτούς Έλληνες μετρ του είδους.

MotoDays2017 7

Πρώτα έβλεπες τις εταιρείες που τίμησαν την εκδήλωση με την συμμετοχή τους. Οι περισσότερες με πλήρη την γκάμα modern classics μοντέλων που διαθέτουν, ενώ υπήρχαν και αυτές που μπορεί να μην διαθέτουν retro σχεδίασης μοτοσυκλετές αλλά ήταν εκεί για να δούμε από κοντά τα νέα μοντέλα τους. Υπήρχαν και «ηχηρές» απουσίες. Όμως ας μείνουμε σε αυτά που είδαμε από κοντά.

MotoDays2017 14

Από Ιταλία την Aprilia με τα ολοκαίνουργια Shiver και Dorsoduro 900, την Moto Guzzi με το V7 III και σε περίοπτη θέση το V9 Bobber που οδηγήσαμε πριν λίγες εβδομάδες.

MotoDays2017 8

Λίγο πιο πέρα η Ducati με όλη την γκάμα Scrambler. Μεταξύ τους οι Αμερικάνοι της Harley-Davidson με πολλά Street Rod, Sportster και την θηριώδη Street Glide Special, ενώ το ενδιαφέρον τραβούσαν και δύο custom μοτοσυκλέτες της δημιούργημα της ελληνικής αντιπροσωπείας η NYX και η Hydra.

MotoDays2017 26

MotoDays2017 2

Τα modern classics της SWM έδωσαν βροντερό παρόν. Δίπλα τους οι μοτοσυκλέτες της ινδικής Bajaj με τα άρτι αφιχθέντα  Dominar 400 και το NS200R Pulsar.

MotoDays2017 6

Ο «Super Δούκας» της KTM ήταν σαν να βγήκε από τα πιο άγρια όνειρα του πιο σκληροπυρηνικού  custom builder.

MotoDays2017 30

Η Gas Gas με τα νέα endurο της και στο ίδιο stand τα ηλεκτρικά scooter της Torrot. Οι «επίσημες» συμμετοχές έκλειναν με της «Βασιλικές» Ινδικές. Η Royal Enfield ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων στον κόσμο ήταν εκεί με τα δικά της ξεχωριστά δίτροχα.

MotoDays2017 4

Όλες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποτελούσαν μόλις το ¼ από τα 300 δίκυκλα που ήταν μαζεμένα στο παλιό αμαξοστάσιο το ΟΣΥ. Custom builders απ’ όλη την Ελλάδα είχαν φέρει τις κορυφαίες κατασκευές τους προς τέρψιν οφθαλμών και συναισθημάτων. Chopper, Bobber, Tracker, Brat, Scrambler, Care Racer. Ορισμένες φάνταζαν αλλά και ήταν τόσο ακριβές και τόσο προσεγμένες μέχρι την τελευταία λεπτομέρειες που τις «χάζευες» για αρκετή ώρα. Βαμμένες επιφάνειες με τις πιο «ακριβές» βαφές και τα πλέον ευφάνταστα σχέδια.

MotoDays2017 36

Κάποιες άλλες ήταν το ακριβώς αντίθετο. Λιτές και απέριττες. Κινητήρας, πλαίσιο, τροχοί, τιμόνι…τέλος. Μαύρες τόσο διακριτικές αλλά ταυτόχρονα τόσο όμορφες που δεν άντεχες να μην της επεξεργαστείς για πολύ ώρα.

 MotoDays2017 22

MotoDays2017 21

Πιο πίσω ήταν οι «παλιές». Από τις αρχές έως τα τέλη του 20ου αιώνα. Μάρκες οι οποίες δεν υπάρχουν πια. Απ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Οι ιδιοκτήτες τους όλο καμάρι τις έβαζαν μπροστά για να δείξουν πως βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση όχι μόνο εξωτερικά. Τις έβλεπες και ανατρίχιαζες. Κάποιες σου θύμιζαν την παλιά, την πρώτη δίτροχη αγαπημένη. Ήταν μερικές από αυτές που είχες αφίσα στον τοίχο του δωματίου σου και τις έβλεπες στα όνειρα σου.

MotoDays2017 37

Οι πρώτες «Ημέρες Μοτοσυκλέτας» τελείωσαν με ροκ μουσική. Και όλη η παρέα ανανέωσε το ραντεβού της. Τα «καινούργια», τα «παλιά», τα «custom», οι πιστονιές και οι ροκιές θα ξαναβρεθούν.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.