06.10.2020
Τα concept εμφανίζονται εδώ και πολλές δεκαετίες στις διεθνείς εκθέσεις και τραβούν το ενδιαφέρον του κόσμου, μερικές φορές περισσότερο από τα μοντέλα παραγωγής
Τολμηρό design, προχωρημένες τεχνολογικά λύσεις, “εξωτικά” υλικά κατασκευής. Τις περισσότερες φορές δεν βγαίνουν ποτέ στην παραγωγή, αλλά ορισμένα από τα χαρακτηριστικά τους περνάνε στις “γήινες” μοτοσυκλέτες που γεμίζουν τις προθήκες των καταστημάτων
Husqvarna Norden 901
Παρόλο που βασίζεται στο 790 Adventure της, στην πραγματικότητα η εμφάνιση και το γενικό στυλ του πρωτότυπου έχει πολύ λίγη σχέση με τα "ξαδέλφια" της KTM. Η "σύνδεση" μεταξύ των δύο μαρκών υπογραμμίζεται από τον κινητήρα που επιλέχθηκε για το Norden 901, δηλαδή τον LC8c που παρουσιάστηκε στο νέο 890 Duke R. Ο δικύλινδρος εν σειρά με τα περισσότερα κυβικά και την μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή που έφτασαν στο Duke τους 119 ίππους και 10,1 kgm.
Πρόκειται για ένα ευέλικτο on off με τροχούς 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, με αναρτήσεις WP και σίγουρα έτοιμο να κινηθεί σε αυτοκινητόδρομους και με σχετική ευκολία να “πατήσει χώμα”. Αυτό δείχνουν οι μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, το “ψηλό” τιμόνι, τα προστατευτικά κινητήρα, η μεγάλη σέλα που βρίσκεται σε λογικό ύψος και η ζελατίνα που περικλείει τον φουτουριστικό στρογγυλό προβολέα και “προστατεύει” τα πρωτότυπα όργανα. Η έκδοση παραγωγής αναμένεται να παρουσιαστεί σύντομα
Ducati Desert X
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 o Edi Orioli κέρδισε το Paris-Dakar με μια Cagiva Elefant με κινητήρα Ducati. Η εταιρεία του Borgo Panigale, είχε εξαγοραστεί από αυτήν του Varese το 1985 και οι μοτοσυκλέτες της Cagiva χρησιμοποιούσαν κινητήρες Ducati. Τα μοντέλα Alazzura 350, 400 και 650, Indiana 650, Elefant 350, 750 και 900, καθώς και το Gran Canyon 900 χρησιμοποιούσαν τους φημισμένους δικύλινδρους της Μπολόνια.
Το Desert X δεν έχει σχεδιαστεί για να κερδίζει Dakar, αλλά θα μπορεί να σταθεί με αξιώσεις στο χώμα, εξαιτίας κυρίως των τροχών του, διαστάσεων 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω και των μεγάλων διαδρομών των αναρτήσεων της Ohlins. Γιατί τα κατά τα άλλα θα είναι βασισμένο στο ρετρό Scrambler 1100, με τον αερόψυκτο κινητήρα των 1.079 κ.εκ.
Για να ενισχυθεί η ρετρό εικόνα του Desert X, η Ducati επέλεξε να δώσει όγκο στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, με το χοντροκομμένο ρεζερβουάρ και με τις τάπες και τα χοντροκομμένα πλαστικά που το περιβάλουν. Ο εντυπωσιακός LED προβολέας σχηματίζει δύο φωτεινούς δακτυλίους, που θυμίζουν τους “δίδυμους” των μοτοσυκλετών Rally. Η κάθετα τοποθετημένη ζελατίνα αφήνει χώρο για “πύργο” πλοήγησης. Το ουραίο “κοντό” τμήμα φιλοξενεί μια μικρή σέλα και μια χρηστική σχάρα. To look rally τονίζεται ακόμη περισσότερο από τις τάπες πλήρωσης που έχουν τοποθετηθεί στα πλαϊνά πλαστικά. Η προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα αποτελεί δεν θα μπορούσε να λείπει.
Honda CRF450L Rally
Αποτελούν την πιο hard core εκδοχή των adventure και θεωρούμε σίγουρο πως σε λίγα χρόνια πολλά εργοστάσια θα προσεγγίσουν τη νέα κατηγορία. Η Honda το έκανε πριν λίγα χρόνια με το CRF 250L Rally και τράβηξε ξανά την προσοχή με ένα πρωτότυπο που είναι σίγουρα πιο κοντά στην μοτοσυκλέτα του HRC που πρωταγωνιστεί σε αγώνες Rally, όπως το Dakar.
Βασίζεται στο CRF450L και με την πρώτη ματιά πείθει πως είναι πολύ κοντά στο CRF 450 Rally. Μοιράζεται μαζί του άλλωστε πολλά κοινά στοιχεία. Όπως τη μεγάλη διαφανή ζελατίνα, τον πύργο πλοήγησης το κοντό και χαμηλά τοποθετημένο τελικό της Termignoni, την ανθρακονημάτινη καρίνα που προστατεύει όλο τον κινητήρα, τη σέλα Noguchi και τα logo του HRC.
Με μια προσεκτικότερη ματιά βλέπουμε πως εκεί που βρίσκονται τα ρεζερβουάρ στην αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Honda, υπάρχει μια εργαλειοθήκη. Το δύο ρεζερβουάρ βρίσκονται στην κλασσική τους θέση και φαίνεται πως εκτείνονται προς τα κάτω, για να χωράνε περισσότερο καύσιμο αλλά και για την συγκέντρωση του κέντρου βάρους χαμηλότερα.
Το roadbook έχει αντικατασταθεί με μια TFT οθόνη, ενώ ο πύργος πλοήγησης είναι από πλαστικό αντί για carbon. Επίσης τα μικρά LED φώτα αντικαταστάθηκαν από έναν όμορφο προβολέα ενσωματωμένο στην ζελατίνα του φέρινγκ.
Το πρωτότυπο της Honda είναι έτοιμο για κυκλοφορία στο δρόμο, αφού διαθέτει καθρέφτες, φλας και βάση πινακίδας. Το πλαίσιο και ο κινητήρας πιθανότατα να προέρχονται αυτούσια από τον CRF450L.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα πως ίσως δούμε πολύ σύντομα το συγκεκριμένο project στην παραγωγή. Κάπως έτσι ξεκίνησε και το CRF250L Rally και μετά από την θετική ανταπόκριση του κοινού «μπήκε» στην γκάμα της Honda.
Honda CB125X
Το 2018 παρουσιάστηκαν δύο νέες σχεδιαστικές μελέτες στα 125 cc από το Κέντρο Έρευνας & Εξέλιξης της Honda στη Ρώμη: οι CB125X και CB125M. Και οι δύο μοτοσυκλέτες βασίζονταν στην πλατφόρμα της νέας – για το 2018 - CB125R.
Η ολόλευκη CB125X είναι ένα μοντέλο που εστιάζει ξεκάθαρα στην περιπέτεια. Η σχεδίασή της περιλαμβάνει μία σειρά από κοφτές γραμμές και ξεκάθαρες επιφάνειες που παραπέμπουν στον κόσμο της επιστημονικής φαντασίας. Οι γραμμές της μοτοσυκλέτας είναι αθλητικές όσο και απέριττες. Η σέλα και ο σκελετός συνδυάζονται αρμονικά σε ένα σύνολο που γέρνει προς τα εμπρός αποπνέοντας μία αύρα επιθετικού δυναμισμού.
Το μπροστινό μέρος της CB125X διακρίνεται για τα τρία φωτιστικά σώματα που διαθέτει, ένα κεντρικό προβολέα και δύο στα πλευρικά φέρινγκ. Πέρα από το ότι χαρίζουν μοναδική εμφάνιση στη μοτοσυκλέτα, δίνουν και μία αίσθηση επιπρόσθετης ασφάλειας.
Η κατηγορία των 125 cc έχει αναγεννηθεί τα τελευταία χρόνια παρουσιάζοντας αύξηση πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τα δύο concept μοντέλα, έχουν σχεδιαστεί από τον Project Leader Valerio Aiello και την ομάδα του στη Ρώμη και αποτελούν μία πολύ προχωρημένη προσέγγιση της μικρής κατηγορίας.
Honda Africa Twin Enduro Sports
Δημιουργήθηκε για να επεκτείνει την οικογένεια Africa Twin και να εξάψει τη φαντασία των φανατικών των adventure μοτοσυκλετών που ονειρεύονται ένα μηχάνημα περιπέτειας που θα μπορεί να τους πάει παντού.
Ως εκ τούτου, με την έκδοση Enduro Sports του 2016, οι σχεδιαστές Έρευνας & Ανάπτυξης της Honda προσάρμοσαν τη CRF1000L Africa Twin, με όραμα μια μοτοσυκλέτα με ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες εκτός δρόμου. Η βασική έκδοση του μοντέλου έχει εξοπλιστεί με πολλά και ελαφρύτερα εξαρτήματα, που προέρχονται από τα μονοκύλινδρα αγωνιστικά μοντέλα CRF της Honda. Η συνολική εμφάνιση και αίσθηση είναι ελαφριά και έντονα σπορ. Το Enduro Sports σχεδιάστηκε για να γίνει το κορυφαίο στο χώμα πολυκύλινδρο on off.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.