Αφιερώματα

Poseidon Team: Μια ελληνική ομάδα στον διαγωνισμό Formula Student

Διεκδικώντας μια θέση στο όνειρο


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  27.09.2017

Η Poseidon Formula Racing Team μάς παρουσιάζει το μονοθέσιο με το οποίο θα συμμετάσχει στον διεθνή διαγωνισμό Formula Student

Σε μια χώρα που τα τελευταία χρόνια «αιμορραγεί», χάνοντας ακατάπαυστα νέους και παραγωγικούς ανθρώπους. Μια χώρα που πάσχει να διαμορφώσει σωστή κουλτούρα στην παιδεία. Δυσκολεύει αφάνταστα την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων και τους ανταμείβει με πενιχρούς μισθούς. Λίγα πράγματα σε κάνουν να προβλέπεις ένα αισιόδοξο μέλλον. Ένα από αυτά ήταν για εμένα η Poseidon Team.

Υπάρχει εκεί έξω μια Ελλάδα που εγώ προσωπικά δεν γνώριζα. Υπάρχουν νέοι Έλληνες με οράματα, φιλοδοξίες και όρεξη να δημιουργήσουν, που δεν τους επηρεάζει ό,τι συμβαίνει στην πολιτική σκηνή της χώρας μας και δημιουργούν αγωνιστικά μονοθέσια τύπου Formula με σκοπό να τρέξουν σε διεθνείς διαγωνισμούς.

poseidon7Πριν από λίγο καιρό, επικοινώνησε μαζί μας μια ομάδα μηχανικών από το Α.Τ.Ε.Ι. Πειραιά από όπου και ο υπογράφων του άρθρου έχει αποφοιτήσει. Ξεπερνώντας τα συναισθήματα και τις αναμνήσεις, μπήκα στο «ψητό». Η Poseidon Formula Racing Τeam, όπως ονομάζεται η ομάδα, μας προσέγγισε ώστε να γνωρίσουμε το μονοθέσιό τους και να δώσουν φωνή στην προσπάθεια που πραγματοποιούν. Έτσι ευελπιστούν να βρεθεί κάποια χορηγία που θα δώσει «φτερά» ή καλύτερα ιπποδύναμη στα όνειρα και το project τους.

 

Η ομάδα

Πρόκειται για μια νεοσύστατη ομάδα, η οποία έχει ως στόχο τη συμμετοχή στον φοιτητικό διεθνή διαγωνισμό Formula Student, κατασκευάζοντας ένα πρωτότυπο αγωνιστικό όχημα. Τα μέλη της αποτελούνται από νέους φοιτητές στο τμήμα μηχανολογίας, με όρεξη να διευρύνουν τις γνώσεις τους. Θέλουν να κάνουν το πάθος τους πραγματικότητα και να αποδείξουν την αξία των ελληνικών δυνατοτήτων στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Στην παρακάτω εικόνα μπορούμε να δούμε τη δομή της ομάδας και τα μέλη που την απαρτίζουν

poseidon9

Ο διαγωνισμός

Το Formula Student είναι ένας διεθνής πανεπιστημιακός διαγωνισμός όπου λαμβάνουν μέρος πάνω από 180 ομάδες ετησίως σε περίπου 8 αγώνες εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι στην Ευρώπη. Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει την αναμέτρηση ανάμεσα στα πανεπιστημιακά μονοθέσια σε στατικά και δυναμικά αγωνίσματα, καθώς και στον τρόπο ανάπτυξης και σχεδιασμού των μονοθέσιων αυτών. Κατά τη διάρκεια αυτών των αγώνων είναι αξιοσημείωτος ο αριθμός των ενδιαφερομένων, καθώς ξεπερνά σε αριθμό τις 200.000!
Ανάμεσα σε αυτούς μπορούμε να εντοπίσουμε από απλούς επισκέπτες μέχρι και στελέχη σπουδαίων αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και εταιρειών γενικότερα, των οποίων η παρουσία είναι συνεχής διαχρονικά στον διαγωνισμό.

poseidon6

 

Το παρελθόν 

Η ομάδα Poseidon έκανε τα πρώτα της βήματα με τη συμμετοχή της στον διεθνή διαγωνισμό Shell Eco Marathon. Μετρά ως τώρα την κατασκευή δύο πρωτοτύπων ηλεκτρικών οχημάτων. Με το πρώτο κατέκτησε το πανελλήνιο ρεκόρ κατανάλωσης 528 km/kWh. Το δεύτερο και πιο εξελιγμένο όχημα κατάφερε να διακριθεί για τον σχεδιασμό του, λαμβάνοντας το Design Award του Shell Eco Marathon στην κατηγορία πρωτοτύπων οχημάτων, καθώς και μια θέση στη δεκάδα των πιο ενεργειακών οχημάτων.

 

poseidon8

 

Το μονοθέσιο

Ενιαίο ανθρακονημάτινο πλαίσιο ( Carbon Fiber Monocoque)
Το πλαίσιο (σασί) του μονοθεσίου θα κατασκευαστεί από ανθρακόνημα χρησιμοποιώντας προηγμένες μεθόδους κατασκευής (vacuum infusion). Η χρήση των υλικών αυτών αλλά και οι μέθοδοι κατασκευής θα εξασφαλίσουν στο όχημα πολύ μικρό βάρος, συγκριτικά με ατσάλινο πλαίσιο, αλλά και τη μέγιστη δυνατή ακαμψία και στιβαρότητα που απαιτείται.

poseidon3

 

Υποπλαίσιο

Το υποπλαίσιο του μονοθεσίου θα αποτελείται από έναν μεταλλικό σκελετό και θα περιλαμβάνει το διαφορικό, τους συνδέσμους που ενώνουν το όχημα με τους τροχούς, καθώς και τη μονάδα ισχύος.

poseidon5

 

Σύστημα κινητήρας - Διαφορικό

Το σύστημα κινητήρας - διαφορικό, αλλά και γενικότερα το υποπλαίσιο σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας ως μονάδα ισχύος έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 600κ.εκ. από Ηonda CBR 600RR. Ανάλογα όμως με την εταιρεία χορηγό που θα ενδιαφερθεί, μπορούν να πραγματοποιηθούν οι ανάλογες τροποποιήσεις, ώστε το μονοθέσιο να μπορεί να δεχθεί και άλλου είδους κινητήρες.

poseidon2

 

No money no… honey

Κάθε αρχή και δύσκολη, ιδιαίτερα για ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα. Έτσι και η Poseidon Formula Racing Τeam αναζητά ανθρώπους πρόθυμους να τη στηρίξουν.
Ελπίζουν αρχικά κάποια από τις εταιρείες του χώρου της μοτοσυκλέτας να διαθέσει έναν κινητήρα μεσαίου κυβισμού για το μονοθέσιό τους.
Στη συνέχεια ψάχνουν για χορηγίες που θα γίνουν η αιχμή της «τρίαινάς» τους προκειμένου να βοηθηθούν οικονομικά σε όσα στάδια χρειαστεί μέχρι την ολοκλήρωση του project τους.

poseidon4

Από μέρους μας να τους ευχηθούμε καλή τύχη στο εγχείρημά τους. Η θέληση και όρεξη για δημιουργία, αυτής και κάθε παρόμοιας προσπάθειας νέων ανθρώπων στην Ελλάδα, χρήζουν αναμενόμενης στήριξης.

 

Παρόμοιες ελληνικές ομάδες που συμμετείχαν σε διάφορους διαγωνισμούς στην Ευρώπη είναι οι εξής: Prom Racing (ΕΜΠ), ART (Aristotle Racing Team), UoP Racing Team (Πανεπιστήμιο Πάτρας), Teiwm Racing Team (ΤΕΙ Κοζάνης), Centaurus Racing Team (Πανεπιστήμιο Βόλου), Democritus Racing Team (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης).

 

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.