Yamaha SR250 Street Tracker: The Space Hopper
Αντί παπί ή αντί scooter ή ότι θέλετε εσείς
Γράφει ο Pavlan // 26.09.2017
Συχνά χαζεύω σε site τύπου bikeexif, silodrome κ.λπ. Αυτό που δεν είναι και τόσο συχνό είναι να πέσω πάνω σε μοτοσυκλέτα που θα με αναγκάσει να αφήσω ό,τι κάνω (έστω και αν αυτό είναι να βλέπω rick and morty στις δώδεκα το βράδυ) και να κάτσω να γράψω
Το Space Hopper είναι για μένα κάτι σαν αντι-παπί ή αντι-scooter. Πείτε το όπως θέλετε… Δυστυχώς η “μόνη” φάση που παίζει για να φτιάξεις ένα παπί ή ένα scooter στην Ελλάδα είναι να το καγκουρέψεις με κακό τρόπο. Εξάτμιση που αξίζει πιο πολύ από το ίδιο το παπί, σώβρακο (χωρίς κανένα πλαστικό), δίσκοι μαργαρίτα, μακρυψάλιδο με αερογραφίες, κακές φλόγες και σαύρα.
Όσο για τις υπόλοιπες χώρες που χρησιμοποιούν τόσα παπιά όσα εμείς, δεν θα αναφερθώ καν. Κάποιες έχουν κουλτούρα, κάποιες όχι. Απλά αν έχετε περιέργεια, google it. Μη με παρεξηγήσετε... δεν έχω κάποιο μένος ενάντια στα παπιά και τα scooter. Θα προτιμούσα όμως και θα απολάμβανα πολύ περισσότερο να έβλεπα καθημερινά στον δρόμο customάκια σαν το Space Hopper για everyday bikes αντί για παπιά και scooter.
- Περνάει πάνω από καθρέπτες; Check!
- Ανεβοκατεβαίνει εύκολα εμπόδια; Check!
- Πέφτει σε λακκούβες χωρίς να χάσετε σφράγισμα; Check!
- Πάει χώμα; Check!
- Κάνει σούζες; Ceck!
- Τα κάνει όλα αυτά με style αφήνοντας ένα μεγάλο χαμόγελο; Check
Μη σου πω ότι θα ήθελα να έχω μια τέτοια μοτοσυκλέτα για everyday bike. Καλά, ίσως όχι περισσότερο από το DRZ μου, αλλά για αυτό δεν μπορώ σίγουρα να είμαι αντικειμενικός κριτής!
Πίσω από την ιδέα για αυτήν τη μετατροπή του Yamaha SR 250 σε street tracker βρίσκεται ο John Eldridge. Ο οποίος κανονικά είναι pro surfer, με δική του εταιρεία shaping, δικό του βραβευμένο Cafe. Πού και πού αναλαμβάνει ως CMBL (έτσι λένε την εταιρεία και διαβάζεται Symbol) να φτιάξει και καμιά μοτοσυκλέτα. Το brief που του έδωσε ο πελάτης για το συγκεκριμένο project ήταν «lightweight street hopper for weaving through the London traffic in style»
Γενικά τα SR μαμά δεν είναι αυτό που λες “ααα τι ωραίο μηχανάκι”. Παρ’ όλα αυτά είναι μια καλή βάση από ό,τι έχω καταλάβει για την custom σκηνή. Ειδικά αν είναι να κάνεις cafe racer, street tracker κ.λπ. Για τους παραπάνω λόγους αυτό δεν είναι το πρώτο SR που customάρει ο John, άρα μάλλον «he knows the drill». Αφού καθάρισε και πέταξε τα γνωστά και ως περιττό βάρος (υποπλαίσιο, φιλτροκούτι, εξάτμιση κ.λπ.) άρχισε να αντικαθιστά αναβαθμίζοντας!
Οπότε έχουμε και λέμε… Καινούργιο υποπλαίσιο σε συνδυασμό με ντεπόζιτο από Suzuki TS125 για να καθαρίσει τις «τσαλακωμένες» γραμμές του SR. Πλεχτούς τροχούς, όχι 17” αλά supermoto, ούτε 19” flat track, αλλά 18” για να γίνει λίγο πιο sharp σε γεωμετρία και να μπορείς να ανεβοκατέβεις πεζοδρόμια, να πέφτεις σε λακκούβες και να κάνεις αριστερά βρε αδερφέ (είμαστε στο Λονδίνο), να μπεις στον πρώτο χωματόδρομο και να περάσεις καλά.
Το μαμά Mikuni BS34 βρήκε και αυτόν τον δρόμο του για τα σκουπίδια και στη θέση του μπήκε ένα μηχανικό round slide VM32 μαζί με μια φιλτροχοάνη για έξτρα braaap! Τέλος, μια εξάτμιση, που ενώ μοιάζει με τη μαμά δεν είναι, και το SR ανέπνευσε καλύτερα. Τα υπόλοιπα είναι θέμα γούστου που λέει και ο Αρίστος. Όλη αυτή η επιμονή στις λεπτομέρειες, όπως οργανάκια, φτεράκια μπρος - πίσω, φώτα και τα καλά κρυμμένα καλώδια σε συνδυασμό με τα γραφικά από τον διάσημο illustrator ΚΑΙ petrolhead Steevie Gee είναι που συντελούν στο style και το μετατρέπουν από SR250 σε Space Hopper.
PS. Για να είμαι δίκαιος με τα παπιά και τι δεν θα έδινα να είχαμε στην κουλτούρα μας street cub ή bobber. Και τότε σας το ορκίζομαι θα τα γούσταρα!
Περισσότερα στην ιστοσελίδα της CMBL ή στη σελίδα στο facebook ή σε αυτή στο instagram
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.