Αφιερώματα

Γιατί το 390 Adventure μπορεί να είναι η μοτοσυκλέτα που έψαχνες;

Τεχνική ανάλυση του μικρού adventure


20.05.2020

Η KTM “δεν παίζει” με το όνομα Adventure και αυτό το αποδεικνύει και στο μικρότερο μοντέλο της οικογένειας

Το εξοπλίζει με κορυφαία περιφερειακά και έναν από τους αποδοτικότερους μονοκύλινδρους κινητήρες της. Σε όλα τα “μικρά” on off που έχουν παρουσιαστεί από το 2017 παρατηρούσαμε ελλείψεις. Το 390 Adventure φαντάζει το μοντέλο που περιμένατε για να αποκτήσετε μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα σε αυτά τα κυβικά. Κάτω από το μίνιμαλ, αλλά αρκετά περιπετειώδες “κουστούμι” του πολυαναμενόμενου μονοκύλινδρου Adventure κρύβονται τα περισσότερα, από όσα θα ήθελε κάποιος από μια τέτοια μοτοσυκλέτα.

ktm 390 adventure tech 5

Εμφανισιακά το 390 αποτελεί μια ρέπλικα του 790 Adventure, κατά πολύ μικρότερη σε μέγεθος. Ο LED προβολέας προέρχεται από το Duke και τα πλαϊνά πλαστικά ακολουθούν σχεδιαστικά τις γραμμές του 790. Tο ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14,5 λίτρα και οι αυστριακοί ισχυρίζονται πως με ένα γέμισμα μπορούν να διανυθούν έως και 400 χλμ. Χωρίς καύσιμο το μικρό Adventure ζυγίζει 158 κιλά. Η σέλα βρίσκεται 855 χλστ. από το έδαφος

Κινητήρας

Ο μονοκύλινδρος των 373 κ.εκ., που πληροί τις προδιαγραφές Euro5, είναι γνωστός για την ποιοτική λειτουργία του και τα μεγάλα αποθέματα δύναμής του σε όλο το φάσμα των στροφών από την εφαρμογή του στα 390 Duke και RC390. Μοτοσυκλέτες κορυφαίες στο είδος τους από όλες τις απόψεις.

ktm 390 adventure tech 3

Έχουμε νοιώσει την δύναμή του και μαζί με εμάς “πήραν την κρυάδα” και κάποιοι που νόμιζαν πως ένας φιμωμένος, από τις αυστηρές προδιαγραφές, μονοκύλινδρος θα έπεφτε εύκολα στο καναβάτσο. Και όμως ο τρόπος που αποδίδει τους 44 ίππους, το πόσο ελαστικός είναι αλλά και πως μπορεί να μεταμορφώνεται από ένα πειθήνιο commuter σε έναν “φονέα γιγάντων” δεν περιγράφεται με λόγια. Στο Adventure διαθέτει νέα χαρτογράφηση, με τους αυστριακούς να ισχυρίζονται πως είναι πιο ομαλός και γραμμικές σε όλο το φάσμα των στροφών.

Με 373 κ.εκ., υγρόψυκτος, με τετραβάλβιδη κεφαλή και δύο εκκεντροφόρους. Με απόδοση 44 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 3,8 kgm ροπή στις 7.000 σ.α.λ. Τροφοδοτείται από σύστημα ψεκασμού της Bosch με σώματα 46 χλστ. Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό, ride by wire, το κιβώτιο ταχυτήτων εξατάχυτο και ο μηχανικός συμπλέκτης της PASC είναι ολίσθησης (μόλις η δεύτερη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία) για ομαλές αλλαγές και πολύ εύκολο χειρισμό.

Αυτό που είναι διαφορετικό είναι η εξάτμιση. Ο ανασχεδιασμένος “λαιμός” από ανοξείδωτο ατσάλι, περνάει κάτω από το μοτέρ και όχι στο πλάι, όπως συμβαίνει στο Duke. Tο “καζανάκι” που περιέχει δύο καταλύτες είναι ίδια με των δύο street εξαδέλφων, αλλά το τελικό είναι διαφορετικό. Δείχνει ανθεκτικό σε off road χρήση, αν και αυτό “κοστίζει” στην εμφάνισή του.

ktm 390 adventure tech 6

Πλαίσιο

Πρόκειται για ένα χαλύβδινο χωροδικτύωμα, σήμα κατατεθέν της KTM, από το LC4 του 1997 μέχρι και την μοτοσυκλέτα του MotoGP, RC16. Η δομή του μοιάζει με του 450 Rally, της μοτοσυκλέτας που κυριαρχεί στου σκληρότερους αγώνες μοτοσυκλετών. Έχουμε να κάνουμε με ένα εξ ολοκλήρου νέο πλαίσιο, που εξελίχθηκε για μια μοτοσυκλέτα On Off. To αλουμινένιο ψαλίδι είναι μακρύτερο, για να προσφέρει σταθερότητα στο χώμα, αλλά και να μπορεί να υποδεχθεί "τακουνάτα" ελαστικά. Το βιδωτό, οπότε και αφαιρούμενο υποπλαίσιο, έχει σχεδιαστεί για δύο άτομα και φορτίο, οπότε μέσα στην γκάμα δυνατοτήτων του 390 Adventure είναι και το ταξίδι. Για τις off road δυνατότητές του δεν έχουμε λόγω να αμφιβάλουμε. Η KTM μας έχει συνηθισμένους σε μοτοσυκλέτες ικανές για όλα. Σε αυτό εκτός από το πλαίσιο και τα γεωμετρικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας, συντελούν και οι αναρτήσεις.

ktm 390 adventure tech 12

Αναρτήσεις – Τροχοί - Φρένα

Αν δεν “παινέσεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει” λέει ένα παλιό ελληνικό γνωμικό. Η χρησιμοποίηση σετ αναρτήσεων της WP, που ανήκει στην KTM, αποτελεί μονόδρομο για όλες τις μοτοσυκλέτες της εταιρείας.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση το πιρούνι είναι APEX ανεστραμμένο 43 χλστ., το πρώτο ρυθμιζόμενο σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας, με διαδρομή 170 χλστ.. Το αμορτισέρ ρυθμίζεται και αυτό ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά και έχει διαδρομή 177 χλστ.

ktm 390 adventure tech 11

Όσον αφορά τους τροχούς, έχουμε να κάνουμε με χυτούς αλουμινένιους, 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Παραμένει άγνωστο αν θα δούμε έκδοση R με τροχούς 21 – 18 και ζάντες με ακτίνες. Τα ελαστικά που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι της Continental (TKC70) διαστάσεων 100/90 μπροστά και 130/80 πίσω.

Η μέχρι πρότινος άγνωστη Bybre, θυγατρική της Brembο, αποτελεί τον προμηθευτή των φρένων. Τετραπίστονη, ακτινικά τοποθετημένη η μπροστινή δαγκάνα, συνδυάζεται με δίσκο 320 χλστ. Πίσω μια μονοπίστονη με δίσκο 230 χλστ. ολοκληρώνει το πακέτο.

Ηλεκτρονικά

Μέχρι τώρα ελάχιστες μικρές adventure έφεραν προηγμένα ηλεκτρονικά. Αυτό δεν ισχύει για το 390 Adventure, που ακόμη και χωρίς αυτά θα ήταν η μοτοσυκλέτα της κατηγορίας με τον ποιοτικότερο εξοπλισμό.

Τα φρένα της Bybre, που σας περιγράψαμε πιο πάνω, συνδυάζονται με Cornering ABS 9.1 της Bosch, με off road mode, που απενεργοποιεί το αντιμπλοκάρισμα του πίσω τροχού και αφήνει τον μπροστινό πιο “ελεύθερο”. Μαζί με αυτό παίρνετε και Cornering Traction Control που μπορεί να απενεργοποιηθεί.

ktm 390 adventure tech 7

Και επειδή κάθε σύγχρονη μοτοσυκλέτα θα πρέπει να διαθέτει και μια οθόνη, στο 390 Adventure η KTM τοποθέτησε την 5 ιντσών έγχρωμη TFT, που συναντάμε στο 790. Ένα εξάρτημα που διαθέτουν μοτοσυκλέτες διπλάσιας αξίας και το οποίο παρέχει πλήθος πληροφοριών με πολύ εύκολο χειρισμό από τον αναβάτη. Επιπλέον μέσω της εφαρμογής KTM MY RIDE μπορεί να συνδεθεί με smart phone, ώστε να έχετε στην διάθεσή σας ένα GPS και ταυτόχρονα να διαχειρίζεστε τις κλίσεις τα μηνύματα και πολλές από τις λειτουργίες του κινητού σας τηλεφώνου.

Το πολλά υποσχόμενο On Off της KTM θα βρίσκεται στα χέρια μας και θα έχουμε να πούμε πάρα πολλά για την συμπεριφορά του εντός και εκτός δρόμου, αλλά και τις δυνατότητες του σε καθημερινή χρήση και στο ταξίδι.

ktm 390 adventure tech 10

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.