20.05.2020
Το 2001, με εντολή του ιδιοκτήτη Roberto Ziletti, κατασκευάστηκε αυτό το δικύλινδρο superbike με κινητήρα από Honda VTR SP-1
Μια μοτοσυκλέτα πολύ προηγμένη για την εποχή της που έμεινε στην ιστορία ως μια πολύ επιτυχημένη, αποτυχία.
Ημέρες δόξας
Η ιστορία της μάρκας Mondial έχει τις ρίζες της στην “αρχή της μοτοσυκλέτας”, τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Γεννήθηκε στο Μιλάνο το 1929, ήταν πρωταγωνίστρια στους αγώνες τη δεκαετία του 1950, έως ότου η εταιρεία που βρισκόταν στο Conte Boselli αποφάσισε, μετά το περίφημο Σύμφωνο της Αποχής (σε συμφωνία με την Gilera και την Moto Guzzi), να αποσυρθεί από τους αγώνες το 1957, μετά τους τίτλους στα GP125 τόσο στους κατασκευαστές όσο και στους αναβάτες και στα GP250.
Η επιστροφή
Αφού έκλεισε το 1978, επέστρεψε για να αναβιώσει το 2000 χάρη στη βούληση του Roberto Ziletti, αλλά το εγχείρημα δεν στέφθηκε από επιτυχία. Η αναγεννημένη Mondial ξανά έκλεισε το 2005 λόγω των πολύ φιλόδοξων επιχειρηματικών επιλογών. Σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, η εταιρεία, η οποία είχε μετακομίσει τις γραμμές παραγωγής στο Arcore, παρουσίασε ένα σπορ μοντέλο που, μέχρι σήμερα, αποτελεί πραγματικό αντικείμενο λατρείας μεταξύ των συλλεκτών. Το Piega 1000.
Ιταλικό κόσμημα
Ο Ziletti έδωσε την εντολή για την κατασκευή του. Το Piega 1000 ήταν ένα superbike τόσο όμορφο να το βλέπεις, διότι είχε εκλεπτυσμένο σχεδιασμό και ταυτόχρονα ήταν τεχνολογικά προηγμένο. Ο υπεύθυνος του project, Roberto Greco, μαζί με δύο νεαρούς μηχανικούς, το Nicola Bragagnolo και το Sandro Mor, χρησιμοποίησαν τον V2 κινητήρα του VTR-SP1 των 140 ίππων της Honda, σε συνδυασμό με ένα πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα από κράμα χρωμίου-μολυβδαινίου-βαναδίου και ψαλίδι χαλύβδινο, με ενίσχυση από ανθρακονήματα. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ήταν 179 κιλά χωρίς υγρά.
Υπήρχαν δύο παραλλαγές του Piega. Η έκδοση "EVO" με φέρινγκ από ανθρακόνημα και ζάντες μαγνησίου και η βασική, η οποία είχε πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Αυτή η μοτοσυκλέτα ήταν μια από τις πρώτες με σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.
Από το Mondial Piega 1000, σύμφωνα με τις προθέσεις της εταιρείας, έπρεπε να κατασκευαστούν 250 μονάδες ετησίως, στην τιμή των 30.000 ευρώ (2.000 ευρώ περισσότερα κόστιζε η έκδοση EVO), αλλά τελικά από την γραμμή παραγωγής βγήκαν μόνο 150 (+ 2 EVO ).
Το 2014 ο Pierluigi Boselli, ιδιοκτήτης της μάρκας, και ο Cesare Galli, CEO της Pelpi International, αρχίζουν να σχεδιάζουν το HPS. Η επανεμφάνιση της Mondial έγινε στην EICMA το 2015 με την παρουσίαση του HPS 125.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.