Αφιερώματα

Suzuki GS250FW: Η πρώτη τετρακύλινδρη 250 παραγωγής

Παρουσιάστηκε το 1983


31.03.2020

Με αφορμή το Kawasaki Ninja ZX-25R ας θυμηθούμε το γενάρχη μιας κατηγορίας μοτοσυκλετών που στιγμάτισε μια ολόκληρη εποχή και μια γενιά μοτοσυκλετιστών σε όλο τον κόσμο

Η εταιρεία του Hamamatsu ήταν η πρώτη που τόλμησε να βγάλει στην παραγωγή ένα τετρακύλινδρο 250. Πριν από αυτό ο κόσμος είχε ακούσει να ουρλιάζει ένας αντίστοιχος κινητήρας της Honda. Ωστόσο το RC160 του 1959 ήταν μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα που ποτέ δεν μπήκε σε γραμμή παραγωγής.

Η Suzuki λοιπόν μετά από περισσότερα από 20 χρόνια παρήγαγε μια μοτοσυκλέτα με τετρακύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα. Το GS250FW διέθετε δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και απέδιδε 36 ίππους στις 11.000 σ.α.λ.. Ήταν οριακά ισχυρότερο τόσο από το δικύλινδρο δίχρονο Yamaha RZ250, όσο και από το V2 Honda VT250.

Λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας της κατηγορίας η ζήτησης για υψηλών επιδόσεων μοτοσυκλετών 250 κ.εκ. είχε αυξηθεί ραγδαία. Η Suzuki είχε σχεδόν έτοιμή την απάντηση και ήταν η πρώτη που έβγαλε στην παραγωγή μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα. Το GS250FW ήταν δομημένο γύρω από ένα περιμετρικό ατσάλινο πλαίσιο, με μηχανισμό αντιβύθισης (ANDF) στο πιρούνι και μπροστινό τροχό 16 ιντσών. Στο μοντέλο του 1984 η ισχύς αυξήθηκε κατά 2 ίππους, αλλά λίγα χρόνια αργότερα ο συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός που διέθετε κινητήρες με μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις, έφερε το GSX- R 250 στο προσκήνιο.

SUZUKI GF 250

To 1986 η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε δύο νέα μοντέλα με τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 250 κ.εκ. Ήταν το “γυμνό” GF250 με απόδοση 41 ίππων και το σπορ, GF 250S, με 45 ίππους. Ενώ το GS250FW είχε έρθει ως μεταχειρισμένο στην χώρα μας ενώ τα άλλα δύο ίσως να μην έκαναν πότε το ταξίδι προς την Ευρώπη.

Suzuki GF250S

Το Suzuki GS250FW είναι ένα σπάνιο μοντέλο και πολύ σημαντικό για την ιστορία της μοτοσυκλέτας, όμως τα τετρακύλινδρα ιαπωνικά supersport το επισκίασαν.


Η βλάβη και η απώλεια ακοής που σχετίζονται με την οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι κάτι που πολλοί αναβάτες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Σπάνια οι αναβάτες φοράνε ωτοασπίδες όταν οδηγούν
Πως μπορείτε να την προστατέψετε; Ακολουθείστε αυτές τις πέντε απλές συμβουλές
Η KTM “δεν παίζει” με το όνομα Adventure και αυτό το αποδεικνύει και στο μικρότερο μοντέλο της οικογένειας
Το 2001, με εντολή του ιδιοκτήτη Roberto Ziletti, κατασκευάστηκε αυτό το δικύλινδρο superbike με κινητήρα από Honda VTR SP-1

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.