Αφιερώματα

Scooter: Τι να επιλέξεις και γιατί;

Οδηγός αγοράς


27.03.2020

Μικροί ή μεγάλοι τροχοί, σπορ ή τουριστικά; Πόσα κυβικά; Αυτά και άλλα ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε για να σας βοηθήσουμε στην τελική επιλογή

Το πρώτο πράγμα που διαφοροποιεί ένας scooter από μια μοτοσυκλέτα είναι η προστασία από το κρύο και τη βροχή, χάρη στη σχεδίαση που προστατεύει το σώμα και τα πόδια του αναβάτη. Συχνά υπάρχει και μια ψηλή ζελατίνα που πρέπει να είναι σωστά σχεδιασμένη και κατασκευασμένη ώστε να μην επηρεάζει την ορατότητα κατά την οδήγηση, ειδικά το βράδυ ή με βροχή. Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό του scooter είναι οι χώροι του. Συνήθως υπάρχει κάτω από την σέλα ένας μεγάλος αποθηκευτικός και στην “ποδιά” μικρότερα ντουλαπάκια. Υπάρχει επίσης ένας γάντζος για το κρέμασμα τσαντών και πολλές φορές top case που χωράνε ακόμη και δύο κράνη.

Τα scooter επίσης δεν έχουν ταχύτητες και σε αυτά που υπάρχει κάποιου είδους κιβωτίου δεν χρησιμοποιείται συμπλέκτης. Υπάρχουν δύο μανέτες για το μπροστά και το πίσω φρένο.

Όλα τα παραπάνω είναι γνωστά και κατανοητά από όλους. Οπότε πάμε να δούμε λεπτομέρειες που θα βοηθήσουν στην επιλογή σας.

Μικροί ή μεγάλοι τροχοί

Από την άποψη της ευχάριστης και ευκολίας οδήγησης, το scooter με μικρούς τροχούς προσφέρει πολύ εύκολο χειρισμό, αλλά μικρότερη σταθερότητα. Η συμπεριφορά ενός μοντέλου με μεγάλους τροχούς είναι παρόμοια με μιας μοτοσυκλέτας. Το μυστικό είναι στο γυροσκοπικό φαινόμεν, η αρχή της φυσικής που μας επιτρέπει να παραμείνουμε όρθιοι όσο γυρίζουν οι τροχοί. Όσο γρηγορότερα περιστρέφονται, τόσο μεγαλύτερη είναι η σταθερότητα. Εκτός από την ταχύτητα περιστροφής, το γυροσκοπικό αποτέλεσμα εξαρτάται επίσης από τη διάμετρο. Όσο μεγαλύτερη είναι τόσο το καλύτερο

Κάποιοι αισθάνονται ανασφάλεια με τους μικρούς τροχούς, επειδή φαίνεται να “κρατάνε” λιγότερο και να είναι πιο “ευαίσθητοι” στις λακκούβες. Αυτό είναι υποκειμενικό και αν βρίσκεστε σε δίλημμα, προτού επιλέξετε, δοκιμάστε διαφορετικά μοντέλα, για να καταλάβετε την αίσθηση και την οδηγική ασφάλεια που σας δίνουν. Και να θυμάστε πως οι μικροί τροχοί των παλιών scooter δεν χρησιμοποιούνται πλέον από τις εταιρείες, οι οποίες προτιμούν να χρησιμοποιούν από 12 ίντσες και πάνω.

Τα scooter με μεγάλους τροχούς συνήθως - αν και όχι πάντα - προσφέρουν λιγότερο χώρο κάτω από τη σέλα. Μαζί με το ελαστικό “κλέβουν” χώρο από τον αποθηκευτικό κάτω από την σέλα.

Τις μεταφορικές ικανότητες ενός scooter αυξάνει και το επίπεδο πάτωμα στο οποίο μπορούν να τοποθετούν αρκετά πράγματα. Το κλασικό παράδειγμα είναι η συσκευασία των 6 μπουκαλιών νερού, αλλά και η τσάντα γυμναστικής, η οποία μπορεί να μεταφερθεί άνετα μεταξύ των ποδιών.

Σπορ ή τουριστικό

Επιλέγοντας ένα σπορ μοντέλο σημαίνει αποδοχή συμβιβασμών όσον αφορά την άνεση και τους χώρους. Οι αναρτήσεις είναι πιο σκληρά σεταρισμένες και το πλαίσιο άκαμπτο, κάτι που επηρεάζει την άνεση του αναβάτη και του συνεπιβάτη, κάθε φορά που θα πέσετε σε μια λακκούβα. Από την άποψη της απόδοσης, ο κινητήρας ενός σπορ scooter, είναι ρυθμισμένος στο να αποδίδει καλύτερα στις υψηλότερες στροφές και να έχουν υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Ένα τουριστικό μοντέλο προσφέρει άνεση και μπορεί πιο εύκολα να κινηθεί και εκτός πόλης σε “ανοιχτές” διαδρομές, ενώ ένα σπορ “κερδίζει” σε δρόμους με στροφές. Τις περισσότερες φορές οι χώροι σε ένα GT είναι μεγαλύτεροι, ενώ και για τον συνεπιβάτη έχει προβλεφθεί μεγαλύτερο κομμάτι σέλας και χειρολαβές.

Πόσα κυβικά;

Εδώ παίζει μεγάλο ρόλο η χρήση. Αν ζείτε σε ένα μεγάλο αστικό κέντρο που κάνετε καθημερινά από 30 χλμ. και άνω, βγαίνετε σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, πηγαίνετε για ψώνια, τα παιδιά στο φροντιστήριο και για μπάνιο με το έτερο ήμισυ τότε το scooter που σας ταιριάζει είναι από 300 κυβικά και πάνω, που θα σας κοστίσει από 3.500 έως 12.000 ευρώ. Σε αυτά συνυπολογίστε την κατανάλωση αλλά και την ευκολία κίνησης ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Όσο μεγαλύτερο είναι ένα scooter, τόσο πιο δυσκίνητο είναι στην καθημερινότητα. Από την άλλη όμως έχει περισσότερες δυνατότητες. Μπορείτε να το φορτώσετε και να πάτε ταξίδι με μεγάλη άνεση. Η “χρυσή τομή” κατά την άποψη μας είναι τα scooter από 300 έως 450 κ.εκ. που μπορούν να τα κάνουν όλα εύκολα και γρήγορα και δεν κοστίζουν πολλά.

Αν μένετε στην επαρχία και διανύετε έως 15 χλμ καθημερινά τότε ένα μικρό scooter, από 125 έως 200 κ.εκ., με μεγάλες δυνατότητες θα σας λύσει τα χέρια και θα πληρώνετε πολύ λίγα σε χρήση και συντήρηση.


Η βλάβη και η απώλεια ακοής που σχετίζονται με την οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι κάτι που πολλοί αναβάτες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Σπάνια οι αναβάτες φοράνε ωτοασπίδες όταν οδηγούν
Πως μπορείτε να την προστατέψετε; Ακολουθείστε αυτές τις πέντε απλές συμβουλές
Η KTM “δεν παίζει” με το όνομα Adventure και αυτό το αποδεικνύει και στο μικρότερο μοντέλο της οικογένειας
Το 2001, με εντολή του ιδιοκτήτη Roberto Ziletti, κατασκευάστηκε αυτό το δικύλινδρο superbike με κινητήρα από Honda VTR SP-1

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.