Αφιερώματα

Από την έρημο στο δρόμο: Μοτοσυκλέτες του Dakar που βγήκαν στην παραγωγή

4 θρυλικές μοτοσυκλέτες


11.03.2020

Το Rally Dakar είναι ο πιο σκληρός αγώνας μοτοσυκλέτας. Αναβάτες θρύλοι και μοτοσυκλέτες που δίνουν την έμπνευση στους ανθρώπους να φτάσουν μακριά και να εξερευνήσουν

Πρωτότυπα όπως το R80GS και το NXR 750 της δεκαετίας του 80 και το 90 ενέπνευσαν για μελλοντικά μοντέλα όπως τα GS και τα Africa Twin

BMW R80 GS 1984 Dakar 1

BMW R80G/S

Κατασκευάστηκε από το 1980 έως το 1987 και ήταν το πρώτο μοντέλο της BMW με ανάρτηση monolever. Ένα μονόμπρατσο ψαλίδι που ενσωμάτωνε την τελική μετάδοση με άξονα και μονό αμορτισέρ. Ήταν ένα νέο είδος ανάρτησης στα 80s, ανθεκτικότερη και ελεφρύτερη και αποδείχθηκε επιτυχημένη για την BMW που κέρδισε τον διάσημο αγώνα τέσσερις φορές (1981, 1983, 1984, 1985).

BMW R80GS PD 84

Ο Boxer των 797,5 κ.εκ. απέδιδε 50 ίππους και το R80G/S έφτανε τα 167 χλμ/ώρα. Ήταν εξοπλισμένο με πιρούνι διαδρομής 200 χλστ., 21 ίντσες μπροστινό τροχό και με ρεζερβουάρ 19,5 λίτρων που του χάριζε αυτονομία 500 χιλιόμετρα. Η BMW προσέφερε την δυνατότητα τοποθέτησης μεγαλύτερου ρεζερβουάς 32 λίτρων. Η τιμή του τότε ήταν 2.180€ και τώρα ένα καλά διατηρημένο R80G/S κοστίζει πάνω από 8.000€

honda nxr 750 2

Honda NXR 750

Αυτό ήταν το πρωτότυπο αγωνιστικό που ενέπνευσε του δημιουργούς του Africa Twin. Το NXR 750 κατασκευαζόταν από το αγωνιστικό τμήμα της Honda (HRC - Honda Racing Corporation) από το 1986 έως το 1989 και έμεινε στην ιστορία εξαιτίας της ευκολίας χειρισμού και της σταθερότητάς του στις υψηλές ταχύτητες.

Η μοτοσυκλέτα κυριάρχησε στο Rally Dakar την δεκαετία του ’80 για τέσσερα χρόνια (1986-1989) και είχε το ψευδώνυμo Desert Queen. Την εποχή εκείνη ο αγώνας ξεκινούσε από το Παρίσι και τελείωνε στο Ντακάρ της Σενεγάλης, διασχίζοντας 15.000 χλμ. μέσα στην αφρικανική έρημο.

honda nxr 750 rally dakar

Το NXR ήταν εφοδιασμένο με έναν V2 κινητήρα 779,1 κ.εκ. με περιεχόμενη γωνία 45 μοιρών με ισχύ 75 ίππους. Μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 177 χλμ/ώρα και είχε ρεζερβουάρ 59 λίτρων.

Η θηριώδης μοτοσυκλέτα είχε ύψος σέλας 990 χλστ, πιρούνι με διαδρομή 300 χλστ. και αμορτισέρ 270 χλστ. Είχε μπροστινό τροχό 21 ιντσών και ήταν βαρύ για αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αφού ζύγιζε 185 κιλά.

KTM 950 Adventure dakar

KTM 950 Adventure

Η ιστορία του KTM 950 Adventure ξεκινάει το 1992, όταν οι αυστριακοί κατασκεύασαν ένα πρωτότυπο για γερμανικούς αγώνες. Ήταν έμπνευση δύο φοιτητών μηχανολογίας να “ενώσουν” δύο κυλίνδρους από LC4.

Το 1996 η KTM αποφάσισε να επεκτείνει την γκάμα της με V2 κινητήρες. Μετά από δύο χρόνια εξέλιξης παρουσίασε ένα με 942 κ.εκ. με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών που απέδιδε 102 ίππους.

KTM 950 Adventure dakar meoni

Αφού σχεδιάστηκε το πλαίσιο η έκδοση παραγωγής του 950 Adventure παρουσιάστηκε το 2003 και συνεχίστηκε μέχρι και το 2006.

Ήταν εφοδιασμένο με ρεζερβουάρ 22 λίτρνω, φρένα Brembo και είχε βάρος 206 κιλά. Το 2002 η μοτοσυκλέτα συμμετείχε στο Rally Dakar με αναβάτη τον Fabrizio Meoni.

Yamaha ParisDakar Rally Motorcycles

Yamaha YZE 750T

Αυτό ήταν το πρώτο Super Tenere της Yamaha που κατασκευάστηκε από το 1988 έως το 1991.

Η adventure μοτοσυκλέτα έφερε έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 749 κ.εκ. με πέντε βαλβίδες σε κάθε κίλυνδρο. Η μέγιστη ισχύς του ήταν 69 ίπποι και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 190 χλμ/ώρα.

yamaha yz 850t peterhansel

Το πλαίσιο ήταν χαλύβδινο και οι αναρτήσεις αποτελούνταν από πιρούνι με διαδρομή 235 χλστ. και μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση.

Ο μπροστινός τροχός ήταν 21 ίντσών. Το YZR 750T έχει ρεζερβουάρ 26 λίτρων, γεγονός που του εξασφάλιζε 429 χλμ. αυτονομία. Το βάρος του ήταν 236 κιλά.

Η μοτοσυκλέτα κέρδισε το Rally Dakar του 1991, ενώ το 1992 η Yamaha παρουσίασε το ανανεωμένο YZE 850T με κινητήρα 850 κ.εκ. Το νέο μοντέλο συμμετείχε στον αγώνα από το 1992 έως το 1998 και κέρδισε έξι φορές με αναβάτες τον Stephane Peterhansel και τον Edi Orioli.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Εφόσον τις οδηγούμε, οι μοτοσυκλέτες μας έχουν την κακή συνήθεια να λερώνονται. Και επειδή ήρθε η άνοιξη και όλο και περισσότερο θα είμαστε στο δρόμο ήρθε η ώρα να την φροντίσουμε 
Είτε ταξιδεύετε, είτε κινείστε καθημερινά μέσα στην πόλη χρειάζεστε άνεση
Δεν έγιναν best seller για διάφορους λόγους, αλλά οι περισσότερες ήταν εξαιρετικές και πολύ μπροστά από την εποχή τους
Αναμφισβήτητα η πιο ώριμη προσπάθεια της σύντομης εποχής διαχείρισης του Μαουρίτσιο Μορίνι, εγγονού του ιδρυτή. Γεννήθηκε δυστυχώς όταν η εταιρεία βρισκόταν στο «χείλος του γκρεμού»

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.