Αφιερώματα

Τι να προσέξω όταν αγοράζω μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα;

Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα


06.02.2020

Το να αγοράσεις μεταχειρισμένο είναι πολύ μεγάλη σκοτούρα. Κυρίως αν πιστεύεις ότι όλοι προσπαθούν να σου σπρώξουν κάτι που εκείνοι δεν θέλουν κι ότι μερικά δευτερόλεπτα μετά την μεταβίβαση θα εμφανίσει βλάβη πολλών χιλιάδων ευρώ

Και δεν είναι μόνο αυτό. Ποια μοτοσικλέτα να αγοράσεις; Τι χαρτιά χρειάζονται; Τι λεφτά χρειάζονται;

Σκοπός του οδηγού αυτού είναι να βοηθήσει εκείνους που μπαίνουν στη διαδικασία να αγοράσουν μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα και επικεντρώνεται στον εκ των προτέρων εντοπισμό προβλημάτων της μοτοσικλέτας που μπορεί να του προκαλέσουν μεγάλο μπελά στο μέλλον.

Πρώτα όμως η επιλογή

Πώς θα επιλέξεις το μεταχειρισμένο που σου χρειάζεται; Το ποσό των χρημάτων που έχεις διαθέσιμο είναι μια πρώτη ένδειξη, ωστόσο θα πρέπει να έχεις αποφασίσει εκ των προτέρων το ποια κατηγορία μοτοσυκλέτας σε εξυπηρετεί, καθώς στα ίδια λεφτά μπορεί να βρεις πολύ διαφορετικά μεταξύ τους μοντέλα.

Αφού καταλήξεις στο μοντέλο που σου ταιριάζει και που αντέχει η τσέπη σου, τότε κάνε μια λίστα με τις υποψήφιες μοτοσικλέτες. Συμφέρον δικό σου είναι να τις δεις όλες και να μην αγοράσεις την πρώτη που θα δεις. Οπλίσου με υπομονή και επιμονή. Μια καλή ιδέα είναι να ενημερωθείς για ανακλήσεις που έχουν γίνει στο μοντέλο που σε ενδιαφέρει ή για γνωστές βλάβες και προβλήματα ώστε να ρωτήσεις τον ιδιοκτήτη αν τα έχει αντιμετωπίσει. Το internet είναι μια καλή πηγή.

Πάρε μαζί ένα φίλο...

Πάρε μαζί ένα φίλο, αν ξέρει από μοτοσικλέτες ακόμη καλύτερα. Θα σου χρειαστεί για παρέα, για σύμβουλος, για δωρεάν ψυχολόγος και για βοηθός. Η αγορά από καταστήματα και εμπόρους μοτοσικλετών που εμπιστεύεσαι συχνά είναι προτιμότερη καθώς είναι προς το συμφέρον τους η δημιουργία ευχαριστημένων πελατών, ενώ συχνά προσφέρουν εγγύηση στις μοτοσικλέτες τους.

Χαρτιά - Άδειες - Πινακίδα

Εχεις καταλήξει λοιπόν και επισκέπτεσαι την πρώτη μοτοσυκλέτα. Βεβαιώσου κατ’ αρχάς για τα χαρτιά της μοτοσυκλέτας. Αν είναι δυνατόν ζήτα να τα δεις και κάνε τον κόπο να διασταυρώσεις ότι ο αριθμός του πλαισίου και του κινητήρα αντιστοιχούν σ’ αυτόν της άδειας. Κοίτα επίσης αν υπάρχει η πινακίδα κι αν δεν είναι πάνω στη μοτοσυκλέτα ζήτα να τη δεις. Πολλοί ιδιοκτήτες τη βγάζουν από επάνω ή την χάνουν και αμελούν να το δηλώσουν ή την αντικαθιστούν με μια φτιαχτή που δεν είναι όμως αποδεκτή από την αστυνομία.

Έχει πτώση;

Εφόσον λοιπόν έχεις βεβαιωθεί ότι τα χαρτιά είναι εντάξει, προχωράς στα επόμενα βήματα που είναι ο έλεγχος της κατάστασης της μοτοσυκλέτας. Από όλους όμως τους παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν στο να απορρίψεις ένα υποψήφιο μεταχειρισμένο ή να διαπραγματευτείς τη μείωση της μεταπωλητικής αξίας, ο σπουδαιότερος είναι η ΠΤΩΣΗ. Εδώ θα δούμε πώς βλέποντας μια αρτιμελή μοτοσυκλέτα μπορείς να καταλάβεις ότι έχει πέσει:

  • Κοίτα το τιμόνι αν είναι ίσιο,
  • Κοίτα για σημάδια στα αντίβαρα,
  • Στραβές ή γρατζουνισμένες μανέτες,
  • Χτυπημένα μαρσπιέ
  • Σημαδεμένους καθρέφτες στην εξωτερική τους πλευρά.
  • Επιμήκη σημάδια από πτώση μένουν και στο τελικό της εξάτμισης, σε top case αν υπάρχει, τη σχάρα και τα εξωτερικά κελύφη των φλας.
  • Επίσης σημάδια αποκτούν τα μαρσπιέ και οι ποδομοχλοί (πετάλια) του φρένου ή των ταχυτήτων.
  • Τα πλαστικά μπορεί να είναι και αυτά σημαδεμένα. Αν τα σημάδια είναι ρηχά και ακανόνιστα διασπαρμένα τότε είναι από πτώση από το σταντ. Τα βαθύτερα σημάδια που τρέχουν παράλληλα σχεδόν με τη μοτοσυκλέτα είναι πτώση με σύρσιμο.
    Σημείωσε ότι όλα τα παραπάνω είναι μόνο ενδείξεις, η λειτουργία της μοτοσυκλέτας μπορεί να μην επηρεάζεται καθόλου, αλλά είναι απαραίτητο να έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Τώρα στο δύσκολο αλλά απαραίτητο

Σκύψε και κοίτα τα στοπ του τιμονιού στην κάτω πλάκα. Μια τρακαρισμένη μοτοσυκλέτα συνήθώς έχει από τη σφορδρότητα της κρούσης χτυπημένα τα στοπ του τιμονιού στο σημείο αυτό. Συχνά έχουν στραβώσει. Με κανονική χρήση έχουν το κανονικό τους σχήμα, συχνά και τη βαφή τους. Μοτοσυκλέτα με χτυπημένα στοπ τιμονιού είναι φρόνιμο να την αποφύγεις καθώς το τρακάρισμα μπορεί να έχει στραβώσει το πλαίσιο, μια ζημιά αρκετά δαπανηρή και μπελαλίδικη.

Πηγή: Used-Moto.gr

Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα
Μια μοτοσικλέτα που είναι για πούλημα για πολύ καιρό συνήθως χρειάζεται αναλώσιμα κι αυτό είναι φυσιολογικό. Πάρε όμως μολύβι και χαρτί και δες τι απ’ αυτά θα χρειαστείς άμεσα, αφού τελικά μπορεί να μαζευτεί μεγάλο ποσό
Το κλασσικό είναι πάντα στη μόδα. Θυμηθείτε πως και στο παρελθόν πολλές εταιρείες επένδυαν στην ιστορία τους με όμορφες μοτοσυκλέτες
Τα on-off της δεκαετίας του 2000 έδειξαν τον δρόμο στους κατασκευαστές να εξελίξουν το είδος για να έχουμε σήμερα την δυνατότητα να οδηγούμε εξαιρετικές μοτοσυκλέτες

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.