Αφιερώματα

Πως “στρώνονται” τα καινούργια ελαστικά

Μια ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία


10.01.2020

Θυμήθηκα την ημέρα που άλλαξα ελαστικά στο KTM που είχα… όταν στην πρώτη στροφή έπεσα!

Όλα ok. Πιο πολύ είχε ανησυχήσει ο κάτοχος μιας παρκαρισμένης 316, εικοσαετίας, μην τυχόν του γρατσουνίσω το εργαλείο παρά εγώ που βρέθηκα κάτω χωρίς να το καταλάβω. Τα λόγια του Κώστα Π. που είχε βγάλει τα ξεραμένα Bridgsetone αντικαθιστώντας το με ένα ζεύγος Pirelli, αποκτούσαν πλέον βαρύνουσα σημασία. “Θέλουν στρώσιμο”.

strosimo kainourgion elastikon 2

Γιατί τα καινούργια ελαστικά γλιστράνε;

Έχετε προσέξει πως τα καινούργια “γυαλίζουν”; Δεν έχουν “κερί” όπως πολύ πιστεύουν. Πρόκειται για υλικό που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές για την επίστρωση του καλουπιού, ώστε το ελαστικό να μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα από αυτό.
Μερικοί κατασκευαστές δεν χρησιμοποιούν το υλικό αυτό αλλά διάφορα μίγματα κατά την διαδικασία της σκλήρυνσης με σκοπό την ευκολότερη απελευθέρωση από το καλούπι. Αυτού του είδους το υλικό κάνει πιο εύκολη την χάραξη του ελαστικού και τις σημάνσεις στο προφίλ του. Παρ΄ όλα αυτά η επιφάνεια του ελαστικού είναι και σε αυτήν την περίπτωση “αστραφτερή” και γλιστράει.

strosimo kainourgion elastikon 3

Πως θα απαλλαγούμε από την γυαλιστερή επιφάνεια;

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά χημικά και συστατικά (μέχρι 150!) που συνθέτουν ένα ελαστικό. Παρόλο που φαίνονται ομοιογενή, απαιτούν διαδικασίες ζεστάματος και κρυώματος για να γίνουν. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την εφαρμογή δυνάμεων και πιέσεων κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Όχι, κάνοντας σλάλομ σαν τους αναβάτες του MotoGP δεν θα συμβεί κάτι συνταρακτικό στα ελαστικά σας. Λάβετε υπόψη ότι τα ελαστικά τους έχουν ήδη προθερμανθεί τουλάχιστον μία ώρα πριν μπουν στην πίστα.

strosimo kainourgion elastikon 4

Οι κατασκευαστές συνιστούν τα ελαστικά να στρώνονται για 150 με 300 χιλιόμετρα. Όσο για τα πλαϊνά καλό θα ήταν να αυξάνετε σταδιακά την γωνία κλίσης.
Ταυτόχρονα το φρενάρισμα αλλά και η επιτάχυνση πρέπει να γίνονται ομαλά και προοδευτικά για λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα.

Έχετε υπόψη ότι τα ελαστικά έχουν "μνήμη". Από το πώς θα τα στρώσετε εξαρτάται πως θα “συμπεριφέρονται” αργότερα.

Aν τα καινούργια ελαστικά “μελανιάσουν” μετά από μια μέρα, σημαίνει ότι έχετε πιέσει πολύ. Αν είναι ακόμα γυαλιστερά και σχεδόν σαν καινούργια για πολύ καιρό, σημαίνει ότι οδηγείτε πολύ συντηρητικά.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.