Αφιερώματα

Livia Cevolini: O θηλυκός Elon Musk των 2 τροχών

Η Ιταλίδα ιδιοκτήτρια της Energica


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  19.12.2019

Η Livia Cevolini ήταν 36 ετών όταν ίδρυσε την Energica Motor Company, την ιταλική εταιρεία που έχει ως αντικείμενο την κατασκευή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων. Σε έναν χώρο ο οποίος ανδροκρατείται μια γυναίκα είναι επικεφαλής μιας εκ των πλέον επιτυχημένων εταιρειών στον συγκεκριμένο τομέα

H Energica είναι ο προμηθευτής των μοτοσυκλετών του Κυπέλλου MotoE. Η εταιρεία έχει έδρα την Emilia-Romagna, επίσης γνωστή και ως Motor Valley. Μια περιοχή όπου εδρεύουν η Ducati, η Lamborghini, η Maserati και η Ferrari.

Livia Cevolini Energica 3

H Cevolini σε συνέντευξή της διευκρινίζει πως όλο και περισσότερες γυναίκες παθιάζονται με τη μηχανολογία και αυτό τις κάνει καλύτερες στον τομέα τους. Σπούδασε στο πανεπιστήμιο της Modena στα αρχές του 2000 όπου το 90% των συμφοιτητών της ήταν άντρες. Οι λιγοστές γυναίκες που φοιτούσαν στο τμήμα ήταν πιο επιμελείς και αφοσιωμένες στις σπουδές τους από τους άντρες. Τόσο οι καθηγητές όσο και οι συμφοιτητές ήταν πεπεισμένοι πως οι γυναίκες του τμήματος δεν θα τα «έβγαζαν πέρα» με τα μαθήματα, όμως κάτι τέτοιο φυσικά δεν συνέβη.

Livia Cevolini Energica 6

Οι καθηγητές ρωτούσαν μόνο τις φοιτήτριες αν καταλάβαιναν τα μαθήματα, αφού θεωρούσαν πως οι άνδρες είχαν κατανοήσει πλήρως την ύλη. Όταν οι γυναίκες απαντούσαν καταφατικά, μόνον τότε προχωρούσαν σε επόμενο κεφάλαιο.

Η συμπεριφορά αυτή την έκανε να πεισμώσει ακόμη περισσότερο και να γίνει ακόμη καλύτερη. Στο τέλος των σπουδών της είχε από τις υψηλότερες βαθμολογίες.
Η Cevolini αντιμετώπισε την ανισότητα και στην πρακτική της, αφού ήταν η μόνη γυναίκα στα box της ομάδας της F1 της Ferrari! Όλοι νόμιζαν πως πρόκειται είτε για umbrella girl, είτε για δημοσιογράφο.

Livia Cevolini Energica 4

Μετά την αποφοίτησή της εργάστηκε ως διευθύντρια πωλήσεων στο CRP group, μια ιταλική εταιρεία η οποία ειδικεύεται στους τομείς των motorsport και της αεροναυπηγικής. Όμως το πάθος της ήταν οι μοτοσυκλέτες. Το 2010 έφτιαξε μια ομάδα εντός της CRP και μαζί εξέλιξαν και κατασκεύασαν μια ηλεκτρική αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Τέσσερα χρόνια αργότερα ίδρυσε την Energica στη γενέτειρά της, τη Modena.

Το 2016 εισήγαγε την Energica στο ιταλικό χρηματιστήριο αξιών με σκοπό να συγκεντρώσει κεφάλαια και να διευκολύνει τη διεθνή ανάπτυξη της εταιρείας της. Το ίδιο έτος άνοιξε υποκατάστημα πωλήσεων και service στη Silicon Valley της Καλιφόρνια των Η.Π.Α.. Η χρηματιστηριακή αξία της Energica κυμαίνεται στα 40 εκατομμύρια ευρώ!

Livia Cevolini Energica 2

Η Cevolini δηλώνει υπερήφανη που το 30% των 45 εργαζομένων που απασχολεί η Energica είναι γυναίκες. Το νούμερο θα ήθελε να είναι αρκετά μεγαλύτερο, όμως στην Ιταλία ενθαρρύνουν τις γυναίκες να αφοσιωθούν περισσότερο στην οικογένεια και όχι στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Θεωρεί πρωτοπόρα στον τομέα της πράσινης ενέργειας την Tesla. Αν και δεν έχει συναντηθεί ποτέ με τον ιδιόκτητη της Elon Musk, τον σέβεται απεριόριστα.

Livia Cevolini Energica 7

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «για αυτό που αγωνιζόμαστε τώρα εμείς εκείνος το έχει πετύχει από το 2008. Η Tesla πρέπει να αποτελεί πρότυπο για εμάς, αφού δουλεύουν πάνω σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων. Είναι κορυφαίο προϊόν από όλες τις απόψεις και τώρα φιλοδοξεί να μπει και στην ευρύτερη αγορά. Προσπαθούν να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες τους. Αυτή είναι μια πολύ σωστή προσέγγιση.»

Τα σχέδια της Cevolini δεν προβλέπουν κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο η ίδια θεωρεί ως μια πολύ καλή ευκαιρία για την Energica την κατασκευή ηλεκτρικών σκαφών και άλλων μέσων μεταφοράς, όπως και τις πηγές ανανεώσιμης ενέργειας. Το δεκαετές της πλάνο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εγγραφή στο χρηματιστήριο NASDAQ και σε άλλες διεθνείς αγορές.

Livia Cevolini Energica 1

Όπως και ο Musk έτσι και η Cevolini διατείνεται πως η επιμονή και η υπομονή τη βοήθησαν να φτάσει μέχρι εδώ. Αντιμετωπίζοντας την ανισότητα από νωρίς, πήρε πολύτιμα μαθήματα ώστε να αντέξει και να αποτελέσει έμπνευση και για άλλους νέους επιχειρηματίες.

«Κυνηγήστε το όνειρό σας. Κάνετε τη δουλειά σας και μελετήστε πολύ» συμβουλεύει η Cevolini. 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.