Αφιερώματα

Audi Z02: Το όνειρο

που δεν έγινε πραγματικότητα


22.07.2019

Νομίζατε πως η Audi έβγαζε πάντα Quattro, A4 και «στρουμπουλά» suv;

Audi, DKW, Horsch, Wanderer. Από την ένωση αυτών των τεσσάρων brand το 1932 δημιουργήθηκε η Auto Union, η σημερινή Audi. Ο κάθε κύκλος του σήματος της γερμανικής εταιρείας αντιστοιχεί σε έναν από αυτούς τους τέσσερις κατασκευαστές. Από αυτές η DKW ήταν αυτή που ασχολήθηκε περισσότερο με την κατασκευή μοτοσυκλετών. Οπότε στο DNA της Audi υπάρχουν οι δύο τροχοί.

audi motorrad z02 2

Ήταν το 1976 όταν ο Ferdinand Piech, τότε υπεύθυνος έρευνας και εξέλιξης της Audi και μετέπειτα διευθυντής του Volkswagen group στο οποίο ανήκει η εταιρεία, έδωσε εντολή στους σχεδιαστές Treser και Gumpert να ξεκινήσει ένα ανεπίσημο project κατασκευής μιας μοτοσυκλέτας που θα χρησιμοποιεί κινητήρα Audi.

audi motorrad z02 3


Έτσι ξεκίνησε η ιστορία του Z02 και η εξέλιξή του διατηρήθηκε μυστική για να αποφευχθεί πιθανή παρέμβαση της Volkswagen.

Χρησιμοποιήθηκε ένας κινητήρας 1.100 κ.εκ. με απόδοση 60 ίππων που συνδυάστηκε με κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων που προέρχονταν από Audi 50. Η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα βασιζόταν στο BMW R90 S.

audi motorrad z02 5

Το πλαίσιο τροποποιήθηκε για να μπορέσει να φιλοξενήσει τον κινητήρα, ενώ οι σχεδιαστές της Audi ήταν υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό του ρεζερβουάρ, του φέρινγκ και της σέλας.

Παρά το γεγονός πως ήταν μια άκρως λετουργική μοτοσυκλέτα το project σταμάτησε και δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Και επειδή ο Piech είναι φανατικός μοτοσυκλετιστής και αφού το project Αudi Z02 δεν προχώρησε, το Volkswagen group απέκτησε το 2012, τρία χρόνια πριν αποχώρηση του από την γενική διεύθυνση του group, την Ducati. Τίποτα δεν είναι τυχαίο... 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για να εμβαθύνουμε στην γκάμα της Αμερικάνικης εταιρείας θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τα μοντέλα της, να δούμε ποιους κινητήρες χρησιμοποιούν και ποια είναι τα κοινά στοιχεία μεταξύ τους
Η Harley-Davidson εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην Ελλάδα, υπό τη στρατηγική καθοδήγηση του Fais Group. Η ανανέωση αυτή σηματοδοτείται από τη συμμετοχή εκπροσώπων του ειδικού τύπου σε ένα οργανωμένο ταξίδι στη Σόφια, για μια πρώτη γνωριμία με τη γκάμα μοντέλων του 2025
Τα Ιαπωνικά εργοστάσια πάντα κατασκεύαζαν μοντέλα που κυκλοφορούσαν αποκλειστικά στην χώρα τους, όπως τα Suzuki SV400 και SV400S
Ο όρος «ληγμένο κράνος» μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ένας αβάσιμος προβληματισμός. Όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα, υπάρχουν παράμετροι, εξαιρέσεις και διαβαθμίσεις

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.