Αφιερώματα

Audi Z02: Το όνειρο

που δεν έγινε πραγματικότητα


22.07.2019

Νομίζατε πως η Audi έβγαζε πάντα Quattro, A4 και «στρουμπουλά» suv;

Audi, DKW, Horsch, Wanderer. Από την ένωση αυτών των τεσσάρων brand το 1932 δημιουργήθηκε η Auto Union, η σημερινή Audi. Ο κάθε κύκλος του σήματος της γερμανικής εταιρείας αντιστοιχεί σε έναν από αυτούς τους τέσσερις κατασκευαστές. Από αυτές η DKW ήταν αυτή που ασχολήθηκε περισσότερο με την κατασκευή μοτοσυκλετών. Οπότε στο DNA της Audi υπάρχουν οι δύο τροχοί.

audi motorrad z02 2

Ήταν το 1976 όταν ο Ferdinand Piech, τότε υπεύθυνος έρευνας και εξέλιξης της Audi και μετέπειτα διευθυντής του Volkswagen group στο οποίο ανήκει η εταιρεία, έδωσε εντολή στους σχεδιαστές Treser και Gumpert να ξεκινήσει ένα ανεπίσημο project κατασκευής μιας μοτοσυκλέτας που θα χρησιμοποιεί κινητήρα Audi.

audi motorrad z02 3


Έτσι ξεκίνησε η ιστορία του Z02 και η εξέλιξή του διατηρήθηκε μυστική για να αποφευχθεί πιθανή παρέμβαση της Volkswagen.

Χρησιμοποιήθηκε ένας κινητήρας 1.100 κ.εκ. με απόδοση 60 ίππων που συνδυάστηκε με κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων που προέρχονταν από Audi 50. Η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα βασιζόταν στο BMW R90 S.

audi motorrad z02 5

Το πλαίσιο τροποποιήθηκε για να μπορέσει να φιλοξενήσει τον κινητήρα, ενώ οι σχεδιαστές της Audi ήταν υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό του ρεζερβουάρ, του φέρινγκ και της σέλας.

Παρά το γεγονός πως ήταν μια άκρως λετουργική μοτοσυκλέτα το project σταμάτησε και δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Και επειδή ο Piech είναι φανατικός μοτοσυκλετιστής και αφού το project Αudi Z02 δεν προχώρησε, το Volkswagen group απέκτησε το 2012, τρία χρόνια πριν αποχώρηση του από την γενική διεύθυνση του group, την Ducati. Τίποτα δεν είναι τυχαίο... 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η MV Agusta γιορτάζει 80 χρόνια ύπαρξης, σηματοδοτώντας οκτώ δεκαετίες καινοτομίας, αγωνιστικών επιτυχιών και μοναδικού σχεδιασμού στον κόσμο της μοτοσυκλέτας
Αν δεν είστε από αυτούς που μετακινούνται με δίκυκλο όλο τον χρόνο, τότε η κίνηση θα γίνει σύντομα η καθημερινότητά σας. Όμως, για όσους προτιμούν να «ξεκουράζουν» τη μοτοσυκλέτα ή το scooter τους κατά τους χειμερινούς μήνες, η σωστή συντήρηση είναι απαραίτητη
Το concept «scooter 800cc» μας παρουσιάστηκε ως μοντέλο της Gilera αλλά συνεχίστηκε ως Aprilia, όμως παρέμεινε το μεγαλύτερο, ισχυρότερο και πιο γρήγορο scooter που κατασκευάστηκε ποτέ
Στο άκουσμα «μοτοσυκλετιστικά βιβλία» ένας άνθρωπος εκτός χώρου θα σκεφτεί λαδωμένα service manual που αναφέρονται σε διάκενα βαλβίδων και ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή ακόμη χειρότερα ότι δεν πρέπει να πιείς τα υγρά φρένων

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.