Αφιερώματα

Πώς να ελέγξετε το λάδι του κινητήρα σας

Πρακτικές συμβουλές


03.07.2019

Υπάρχει μόνο ένας «χρυσός» κανόνας για τον έλεγχο του λαδιού. Να κάνετε πολύ συχνά έλεγχο


Ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας σας χρειάζεται λάδι για την λίπανση του και για την «ψύξη» των εσωτερικών εξαρτημάτων του, σε μια συγκεκριμένη ποσότητα. Μεταλλικά και καμένα υπολείμματα καταλήγουν στο φίλτρο, οπότε κάθε φορά που αλλάζετε λάδια να κάνετε το ίδιο και με το φίλτρο.

Αν δεν υπάρχει αρκετό λάδι τότε τα εξαρτήματα του κινητήρα φθείρονται και χρειάζονται επισκευή και αρκετά χρήματα. Καθόλου λάδι σημαίνει μεγάλη βλάβη, πιθανότατα καταστροφή του κινητήρα και πολύ περισσότερα χρήματα. Υπάρχει και χειρότερο… να σας κοστίσει την ζωή.

Δεν υπάρχει στάνταρ τρόπος για να βλέπετε την στάθμη καθώς κάθε κατασκευαστής συστήνει διαφορετικό. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να διαβάσετε το εγχειρίδιο χρήστη.

Συμβουλές

Αν η μοτοσυκλέτα σας δεν έχει «ματάκι» και η στάθμη του λαδιού μετριέται με βίδα-δείκτη μέτρησης, ανατρέξτε στο εγχειρίδιο χρήστη για να διαπιστώσετε αν η μοτοσυκλέτα σας πρέπει να είναι σε όρθια θέση και με τους δύο τροχούς στο έδαφος ή σε σταντ που σηκώνει μόνο τον πίσω τροχό, για να έχετε την σωστή ένδειξη. Και επίσης αν ο δείκτης πρέπει να βιδωθεί ή απλά να ακουμπήσει στη θέση του. Όταν τον αφαιρέσετε σκουπίστε τον με ένα καθαρό πανί ή χαρτί και προσοχή μην μείνει κάποιο χνούδι επάνω του. Ποτέ μην ακουμπάτε τον δείκτη στο έδαφος γιατί μπορεί να μεταφέρει βρωμιές και χώμα.

Ποτέ μην ελέγχετε τη στάθμη λαδιού με ζεστό κινητήρα, εκτός αν ο κατασκευαστές συνιστά κάτι τέτοιο. Ο λόγος είναι γιατί υπάρχει μεγαλύτερη ποσότητα λαδιού στα βασικά μέρη του κινητήρα, αφού δεν έχει αποστραγγιστεί στο δοχείο συλλογής. Αν συμπληρώσετε λάδι με ζεστό κινητήρα υπάρχει πιθανότητα να βάλετε περισσότερο απ’ όσο πρέπει, γεγονός που θα προκαλέσει βλάβη στον κινητήρα. Το πιο συνηθισμένο είναι το επιπλέον λάδι να εκτοξευθεί υπό πίεση στο φιλτροκούτι.

Πριν σφίξετε καλά τον δείκτη-βίδα, αλείψτε το χείλος της υποδοχής με λίγο λάδι για να μην κολλήσει. Αν στην προσπάθεια σας να τον ξεβιδώσετε δεν ανοίγει μην την «χτυπήσετε» διότι μπορεί να σπάσει. «Ντύστε» τον δείκτη με ένα μαλακό πανί, πιάστε την και ξεβιδώστε την με μία πένσα.

Τι πρέπει να κάνετε πάντα…

Χρησιμοποιήστε καινούργιο λάδι και στην σωστή ποσότητα. Τα λάδια πρέπει να αλλάζουν και όχι μόνο να συμπληρώνονται. Αν χρειαστεί συμπληρώστε μικρή ποσότητα. Το νέο «κρύο» λάδι αργεί να φανεί στον δείκτη, οπότε λίγη υπομονή δεν βλάπτει. Αν ένα χωνί ή άλλη συσκευή απαιτείται για πρόσβαση στην οπή πλήρωσης λαδιού, βεβαιωθείτε ότι είναι καθαρή. Αν χυθεί λίγο σκουπίστε καλά.

Να έχετε καλά και ασφαλή χιλιόμετρα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Αν δεν είστε από αυτούς που μετακινούνται με δίκυκλο όλο τον χρόνο, τότε η κίνηση θα γίνει σύντομα η καθημερινότητά σας. Όμως, για όσους προτιμούν να «ξεκουράζουν» τη μοτοσυκλέτα ή το scooter τους κατά τους χειμερινούς μήνες, η σωστή συντήρηση είναι απαραίτητη
Το concept «scooter 800cc» μας παρουσιάστηκε ως μοντέλο της Gilera αλλά συνεχίστηκε ως Aprilia, όμως παρέμεινε το μεγαλύτερο, ισχυρότερο και πιο γρήγορο scooter που κατασκευάστηκε ποτέ
Στο άκουσμα «μοτοσυκλετιστικά βιβλία» ένας άνθρωπος εκτός χώρου θα σκεφτεί λαδωμένα service manual που αναφέρονται σε διάκενα βαλβίδων και ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή ακόμη χειρότερα ότι δεν πρέπει να πιείς τα υγρά φρένων
Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.