Αφιερώματα

Γνωστές και άγνωστες πτυχές της ιστορίας των big four

Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha μας "κρύβουν" πολλά


14.06.2019

Οι τέσσερις Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσυκλέτων δεν ήταν και δεν είναι ΜΟΝΟ αυτοί που νομίζετε

  • Εκτός από τις μοτοσυκλέτες, η Kawasaki κατασκευάζει σκάφη, πλοία, ηλεκτρονικά, τρακτέρ, τρένα, ελικόπτερα, κινητήρες jet, πυραύλους και διαστημόπλοια.
  • Η Yamaha ιδρύθηκε το 1887 και αρχικά κατασκεύαζε πιάνα. Σήμερα είναι ένα μεγαθήριο που παράγει ακόμα μουσικά όργανα, αλλά και σκάφη, κινητήρες αυτοκινητώνμηχανές αυτοκινήτων, πισίνες, βιομηχανικά ρομπότ, αναπηρικά αμαξίδια, γεννήτριες, ηλεκτρονικά, αυτοκίνητα γκολφ και μοτοσυκλέτες.
  • Η Suzuki ιδρύθηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, κατασκευάζοντας αργαλειούς ύφανσης για τη μεταξουργική βιομηχανία της Ιαπωνίας. Ωστόσο, ο ιδρυτής της εταιρείας Michio Suzuki ήθελε να διαφοροποιήσει την εταιρεία του και ξεκίνησε να κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα και κινητήρες την δεκαετία του 1930. Η πρώτη μοτοσικλέτα Suzuki εμφανίστηκε το 1952 και ήταν πραγματικά ένα μηχανοκίνητο ποδήλατο που ονομαζόταν Power Free. Ήταν εφοδιασμένο με δίχρονο κινητήρα 36 κ.εκ. και ήταν μοναδικό για την εποχή του, καθώς μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με τρεις τρόπους. Επέτρεπε στον αναβάτη του να κάνει πετάλι με υποβοήθηση από τον κινητήρα, να κάνει μόνο πετάλι, ή να χρησιμοποιεί μόνο τον κινητήρα. Σήμερα, εκτός από μοτοσυκλέτες, η Suzuki κατασκευάζει αυτοκίνητα, κινητήρες πλοίων, αναπηρικά αμαξίδια καρέκλες και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μικρών αυτοκινήτων και φορτηγών της Ιαπωνίας.
  • Το 1946 η Honda άρχισε να πωλεί pushbikes εφοδιασμένα με δίχρονους κινητήρες 50 κ.εκ. Και 46 χρόνια αργότερα παρουσίασε την πιο τεχνολογικά προηγμένη και πολύπλοκη μοτοσυκλέτα. Η Honda NR750 του 1992 είχε οβαλ έμβολα, με δύο μπιέλες ανά έμβολο και 8 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Σχεδιάστηκε για τους αγώνες όμως η Honda τελικά την διέθεσε στο κοινό σε μόλις 300 μονάδες.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.