Αφιερώματα

Πόσο έχουν αλλάξει οι Adventure μοτοσυκλέτες;

Οι μεγάλες Adventure τότε και τώρα


16.04.2020

Διαφορετικές εποχές, ίδιος σκοπός. Οι μεγάλες Adventure αν και έχουν αλλάξει πολύ από τις αρχές των 90s, διατηρούν τον ίδιο χαρακτήρα

Africa Twin, GS, Adventure, Super-Tenere, Tiger. Θρυλικά ονόματα, που εξάπτουν τα ταξιδιωτικά και περιπετειώδη ένστικτα. Είναι μοτοσυκλέτες που μπορούν να πραγματοποιήσουν τα ομορφότερα μοτοσυκλετιστικά όνειρα. Να σας ταξιδέψουν όπου τους ζητήσετε χωρίς να διστάζουν να μπουν σε χωματόδρομο.

BMW R1150GS Adventure Vs BMW R1250GS Adventure

Το R1100GS είχε ανάρτηση paralever / telelever, η οποία εξάλειψε την βύθιση του μπροστινού συστήματος κατά το φρενάρισμα. Είχε καλά φρένα και προαιρετικά μπορούσε να αποκτηθεί με ABS. Όσον αφορά τον κινητήρα, το R1150GS Adventure έφερε τον θρυλικό boxer με 1.130 κ.εκ.. Ήταν αεροελαιόψυκτος με ισχύ 85 ίππων στις 6.750 σ.α.λ. και ροπή 10,4 kgm. Το βάρος του με υγρά ήταν 258 κιλά και το ρεζερβουάρ είχε χωρητικότητα 30 λίτρα.

BMW

Το R1250GS είναι εφοδιασμένο με έναν υγρόψυκτο boxer που είναι ο πρώτος στην ιστορία με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Είναι η πιο επιτυχημένη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων και μία από τις πιο δημοφιλής μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Φωτιστικά σώματα LED, cornering ABS, προγράμματα οδήγησης, ψηφιακός πίνακας οργάνων, traction control, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις. Όπως συνέβαινε και 18 χρόνια πριν το νέο R1250GS Adventure είναι κατασκευασμένο με γνώμονα την άνεση, φέρει την τελευταία τεχνολογία και συνεχίζει να διαθέτει τελική μετάδοση με άξονα και αναρτήσει paralever/telelever.

R1150GS Adventure (2001-2005) BMW R1250GS Adventure (2019 -)
1.130 κ.εκ. αεροελαιόψυκτος 1.254 κ.εκ. υγρόψυκτος
85 ίπποι 136 ίπποι
10,4 kgm 14,5 kgm
30 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 30 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
258 κιλά (με υγρά) 268 κιλά (με υγρά)

Honda XRV 750 AfricaTwin Vs Honda CRF1000L Africa Twin

Το παλιό Africa βασιζόταν στην μοτοσυκλέτα που κέρδισε τέσσερις φορές του Rally Paris-Dakar, NXR-750. Είναι μια μοτοσυκλέτα που σηματοδότησε μια ολόκληρη εποχή, ενώ μύησε χιλιάδες στους δύο τροχούς. Η θρυλική αξιοπιστία και ανθεκτικότητα του έκανε το Africa Twin  αγαπημένο ειδικά στους λάτρεις της περιπέτειας. Με τα 218 κιλά και 60 ίππους, δεν ήταν η πιο αποδοτική μοτοσικλέτα εκείνη την εποχή (τουλάχιστον στα χαρτιά), αλλά διέθετε ένα "θαυμάσιο πακέτο" που όλοι ήθελαν. Η παραγωγή του σταμάτησε το 2003, και η Honda άργησε να επανέλθει στην κατηγορία "True Adventure".

HONDA


Το 2016 η Africa επέστρεψε. Ο κινητήρας της δεν είναι σε διάταξη V, όπως συνέβαινε με το πρώτο μοντέλο, αλλά σε σειρά. Η νέα Africa Twin είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα του είδους με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αν και διαφορετική, η Honda διατηρεί την ίδια φιλοσοφία κατασκευής. Μια όμορφη Adventure με σοβαρές off road δυνατότητες, φιλική και αξιόπιστη. Και για όσους δεν αρκούνται στην «απλή» έκδοση η Honda παρουσίασε το 2018 την Adventure Sports με ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες.

XRV 750 Africa Twin (1989 - 2003) CRF1000L Africa Twin (2016 -)
742 κ.εκ. δικύλινδρος V 998 κ.εκ. δικύλινδρος εν σειρά
62 ίπποι 95 ίπποι
6,4 kgm 10 kgm
23 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 18,8 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
218 κιλά (με υγρά) 232 κιλά (242 κιλά - DCT)

KTM 950 Adventure Vs KTM 1290 Super Adventure S

Μια ακόμη on off που εξελίχθηκε μέσα από τους αγώνες Rally. To 950 Adventure, αφού κέρδισε το Paris-Dakar του 2002 βγήκε στην παραγωγή το 2003. Ήταν ικανό τόσο σε ασφάλτινη τόσο και σε χωμάτινη οδήγηση, χάρη στο εξαιρετικό στήσιμο και το «εκρηκτικό» ταμπεραμέντο του V2 κινητήρα με τους 102 ίππους, που το έκαναν το πιο ισχυρό adventure bike παραγωγής.

KTM

Το σημερινό 1290 Super Adventure είναι μια υπερσύγχρονη μοτοσυκλέτα με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά. Παραμένει η πιο ισχυρή adventure παραγωγής, χρησιμοποιώντας V2 κινητήρα με 160 ίππους. Παραμένει επίσης μια από τις καλύτερες σε off road διαδρομές, ειδικά στην έκδοση R, η οποία αντιστοιχεί στην έκδοση S των 950 και 990.

950 Adventure (2003- 2006)
1290 SuperAdventure(2017 -)
942 κ.εκ. δικύλινδρος V 1.301 κ.εκ. δικύλινδρος V
102 ίπποι 160 ίπποι
9,9 kgm 14,2 kgm
22 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 23 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
206 κιλά (χωρίς υγρά) 215 κιλά (χωρίς υγρά)

Triumph Tiger 900 Vs Triumph Tiger 1200

Το Triumph Tiger 900 του 1993, έβαλε την Βρετανική εταιρεία στην σύγχρονη εποχή των on off μοτοσυκλετών. Με τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που απέδιδε 82 ίππους ήταν το πιο ισχυρό μεγάλο adventure εκείνης της εποχής. Δεν ήταν όμως το καλύτερο σε off road διαδρομή και δεν αποδείχθηκε τόσο αξιόπιστο όσο οι Ιάπωνες αντίπαλοί του.

TRIUMPH


Ο σημερινός άμεσος απόγονος του 900 είναι το Tiger 1200. Με υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού, υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, έναν κινητήρα τρικύλινδρο κινητήρα 139 ίππων είναι προσανατολισμένο σε πιο ασφάλτινη χρήση, όπως το Tiger 900.

Tiger 900 (1993-1998)  Tiger 1200 (2017-)
885 κ.εκ. τρικύλινδρος σε σειρά 1.215 κ.εκ. τρικύλινδρος σε σειρά
82 ίπποι 139 ίπποι
8,3 kgm 12,4 kgm
25 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 20 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
209 κιλά (χωρίς υγρά) 244 κιλά (χωρίς υγρά)

Yamaha XTZ 750 Super Tenere Vs Yamaha XTZ 1200 Super Tenere

Πήρε το όνομα του από την έρημο Tenere, που αποτελούσε μέρος της διαδρομής του Rally Paris-Dakar. To on off της Yamaha ήταν η «απάντηση» στο Africa Twin της Honda και ο «μεγάλος αδελφός» του XT660 Tenere, μία από τις καλύτερες on off εκείνη την εποχή. Αντί για έναν δικύλινδρο V, η Yamaha χρησιμοποίησε ένα δικύλινδρο εν σειρά με πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο, που απέδιδε 69,3 ίππους στις 7.500 σ.α.λ.

YAMAHA

Η Yamaha αναβίωσε το Super Tenere το 2010. Η Ιαπωνική εταιρεία διατήρησε την ίδια αρχιτεκτονική στον κινητήρα, αλλά ο κυβισμός του είναι 1200 κ.εκ.. Αν και πρόκειται για καλή και αξιόπιστη μοτοσυκλέτα, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί του αντιπάλους της (BMW, KTM, Triumph) σε θέματα επιδόσεων και fun factor. Σε αντίθεση με το πρώτο Super Tenere, το XTZ 1200 χρησιμοποιεί τελική μετάδοση με άξονα.

XTZ 750 Super Tenere (1989-1996) XTZ 1200 Super Tenere (2010 -)
749 κ.εκ. δικύλινδρος εν σειρά 1.199 κ.εκ. δικύλινδρος εν σειρά
69 ίπποι 112 ίπποι
6,9 kgm 11,9 4 kgm
26 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ 23 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ
236 κιλά (με υγρά) 265 κιλά (με υγρά)

Αν και υπάρχουν κάποιες αναπόφευκτες διαφορές σε σχέση με τις μεγάλες μοτοσυκλέτες περιπέτειας της δεκαετίας του 1990, οι σημερινές travel enduro έχουν παρόμοιο χαρακτήρα. Η BMW έρχεται με την ίδια ανάρτηση telelever / paralever, κινητήρα boxer και μονόμπρατσο ψαλίδι με μετάδοση με άξονα. Η Triumph διατηρεί τον τρικύλινδρο σε σειρά και είναι προσανατολισμένη στο δρόμο και το Super-Tenere της Yamaha τροφοδοτείται, όπως και τότε, από έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα. H KTM συνεχίζει να διαθέτει στην αγορά το ισχυρό on off πάντα με V2 κινητήρα. Η Honda Africa Twin είναι η μόνη μοτοσυκλέτα που δεν μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική και στυλ κινητήρα. Αλλά μπορεί να πει κανείς πως μοιάζει με το πρώτο μοντέλο, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με όλες τις άλλες.

Όλες όμως μπορούν να σας ταξιδέψουν σε μέρη που άλλοι μόνο ονειρεύονται.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.