Αφιερώματα

Επίσκεψη στο μουσείο της BMW: Μεγάλη ιστορία!

Η BMW Motorrad ιδρύεται το 1923. Όμως η ιστορία της ξεκινά λίγα χρόνια πριν


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  28.06.2017

Επισκεφθήκαμε το μουσείο της BMW στο Μόναχο. Εκεί που η καρδιά του γερμανικού εργοστασίου χτυπάει σχεδόν έναν αιώνα. Είδαμε από κοντά σπάνια εκθέματα. Μοτοσυκλέτες αγωνιστικές, πρωτότυπες και μοντέλα παραγωγής που άφησαν ιστορία. Πάρτε μια «γερή δόση» από την ιστορία της Bayerische Motoren Werke


Η BMW Motorrad ιδρύεται το 1923. Όμως η ιστορία της ξεκινά λίγα χρόνια πριν. Από το 1916 κατασκευάζει κινητήρες για αεροπλάνα. Ο υπεύθυνος για την αλλαγή πλεύσης της BMW προς την μοτοσυκλέτα ήταν ένας Γερμανός μηχανικός με το όνομα Max Fritz. Μετά το τέλος του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου και ενώ η Γερμανία λόγω του εμπάργκο δεν μπορούσε να κατασκευάσει όπλα και αεροπορικά υλικά, ο Fritz κατασκεύασε τον πρώτο κινητήρα μοτοσυκλέτας για την BMW ο οποίος τοποθετήθηκε σε μια Victoria. Και το 1923 παρουσιάζεται στο σαλόνι του Παρισιού η R32.

BMW MUSEUM HS1

Πριν το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η BMW σπάει τα ρεκόρ ταχύτητας με το Compressor 500cc με υπερτροφοδότηση. Ο πρώτος τίτλος σε αγώνες έρχεται το 1938 με αναβάτη τον Ernst Henne που πάνω σε μια Compressor κατακτά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Το 1939 η BMW κατακτά την νίκη στο Isle of Man με τον Georg Meier.

BMW MUSEUM HS7
Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου κατασκευάζει «φτηνές» μοτοσυκλέτες. επιμένοντας στα πολλά κυβικά Το 1954 η Bayerische Motoren Werke εμφανίζει στις πίστες την Rennsport μια ριζοσπαστική μοτοσυκλέτα που αγγίζει τα 200 χ.α.ω και οι Γερμανοί βάσιζαν τα μελλοντικά τους σχέδια.

BMW MUSEUM HS22
Ο κόσμος όμως αλλάζει και τα αυτοκίνητα φτηναίνουν με αποτέλεσμα η αγορά μοτοσυκλέτας να πλήττεται. Η BMW παρ’ όλη την αφοσίωση της προς τα τετράτροχα δεν σταματά ποτέ να φτιάχνει μοτοσυκλέτες. Από τότε έχουν περάσει 70 ολόκληρα χρόνια. Στα χρόνια που ακολουθούν η BMW δεν αντιμετωπίζει ποτέ οικονομικά προβλήματα και συνεχίζει να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες, πολλές από τις οποίες μπορείτε να δείτε στο φωτογραφικό αφιέρωμα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.