2017: H χρονιά των Scramblers
Το μικρόβιο των scrambler/vintage μοτοσυκλετών εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα «κολλώντας» ακόμη και τα μεγάλα εργοστάσια μοτοσυκλετών
Γράφει ο Περικλής Ντεβές // 21.06.2017
Παρά την τρομακτική εξέλιξη της τεχνολογίας σήμερα σε όλους τους τομείς, και ειδικά στον χώρο της μοτοσυκλέτας, φαίνεται πως κάποιοι παρελθοντιστές φρόντισαν να «σπάσουν» τον κώδικα της εξέλιξης αυτής φέρνοντάς μας εικόνες του παρελθόντος, ανασταίνοντας μοτοσυκλέτες περασμένων δεκαετιών ή μετατρέποντας τις δικές τους σύγχρονες σύμφωνα με το look και τον αέρα της παλιάς αυτής εποχής
Πολλοί λένε πως για να είσαι μοτοσυκλετιστής πρέπει να έχεις το «μικρόβιο» ή να το κολλήσεις θα λέγαμε εμείς. Το μικρόβιο των scrambler/vintage μοτοσυκλετών εξαπλώθηκε λοιπόν πολύ γρήγορα «κολλώντας» ακόμη και τα μεγάλα εργοστάσια μοτοσυκλετών. Τα τελευταία μάς παρουσιάζουν ολόφρεσκες scrambler/vintage μοτοσυκλέτες βγάζοντας πάλι στην επιφάνεια τον αέρα της εποχής όπου οι μοτοσυκλέτες και ο αναβάτης τους δεν είχαν πολλά, μα έκαναν τα πάντα με αυτές.
Η γέννηση των scrambler μοτοσυκλετών πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 1950-‘60 στην Αμερική, όπου οι ανήσυχοι αναβάτες ήθελαν να ακολουθήσουν και άλλα μονοπάτια με τις μοτοσυκλέτες τους ή απλά να ξεδώσουν στις αχανείς χωμάτινες εκτάσεις. Το μόνο που τους έλειπε ήταν το να μετατρέψουν τη μοτοσυκλέτα δρόμου που είχαν (συνήθως 650κ.εκ. δικύλινδρες ή 500κ.εκ. μονοκύλινδρες). Οι απλές αυτές αλλαγές, όπως ένα ζευγάρι πιο «χοντρά» λάστιχα, ψηλό τιμόνι και αναρτήσεις με πιο μεγάλες διαδρομές, οδήγησαν στη δημιουργία των scrambler.
Αυτό που ξεκίνησε γύρω στο 1950, με τις μοτοσυκλέτες δρόμου να εξοπλίζονται ώστε να μπορούν να «πατήσουν» και χώμα με μεγαλύτερη άνεση, το συνέχισε η Triumph με τα τότε 650άρια δικύλινδρα τη δεκαετία του 1960. Ακολούθησαν τότε και η Moto Guzzi, αλλά και η Ducati με δικύλινδρα και μονοκύλινδρα αντίστοιχα. Όλο αυτό διατηρήθηκε μέχρι τα μέσα του ‘70 όταν η «μπογιά» των scrambler έσβησε απότομα, δίνοντας τη θέση τους σε μοτοσυκλέτες με πολύ πιο ψηλές αναρτήσεις και ξεκάθαρα πιο χωμάτινο χαρακτήρα.
Πιο τρανό παράδειγμα εξ αυτών το Yamaha XT500 αλλά και το Honda XL500. Αναμφισβήτητα best sellers της εποχής τους, συνιστούσαν μια έτοιμη επιλογή χωρίς ο αγοραστής να χρειαστεί να δημιουργήσει στο γκαράζ του το δικό του scrambler. Απλά πήγαινες στην αντιπροσωπεία και έπαιρνες μια ψευδοεντούρο μοτοσυκλέτα με φώτα για τον δρόμο.
Scrambling 2017
Σήμερα τα scrambler έρχονται από το μακρινό παρελθόν δημιουργώντας μια κλασική ρετρό σκηνή με πρωταγωνιστές μεγάλες εταιρείες όπως η BΜW, η Ducati, η Triumph, η Moto Guzzi, οι οποίες πρωτοστατούσαν εκείνη την εποχή και παρέσυραν με τη σειρά τους και άλλους κατασκευαστές.
Αμφισβητώντας τη ζήτηση της εποχής η Triumph το 2006 επανέφερε την αίγλη της παλιάς εποχής με την Triumph Scrambler η οποία βασιζόταν στα Bonneville μοντέλα της. Μια «σκληρή» σε εμφάνιση μοτοσυκλέτα με εξατμίσεις τοποθετημένες ψηλά που αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Το Scrambler παραμένει στην γκάμα των Βρετανών ενώ το 2017 προστέθηκε σε αυτήν και το Street Scrambler των 900κ.εκ που αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές για αυτήν την κατηγορία εκτός και αν θέλετε να πάρετε κάποιο έτοιμο kit από την Triumph για να μετατρέψετε το Bonneville σας.
Η Ducati έκανε την είσοδό της στο παιχνίδι το 2015 με το απλό και πολύ όμορφο Scrambler των 804κ.εκ. και 75ίππων δείχνοντας στον κόσμο τις νέες βλέψεις της με ένα μοντέλο το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί παγκόσμια εμπορική επιτυχία. Μετά από αυτήν την επιτυχία της ήρθε το νέο Ducati scrambler Desert Sled έτοιμο και εξοπλισμένο για όλα.
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και η BMW από το παιχνίδι με τα εξαιρετικά δημοφιλή R nine T Scrambler και το Urban G/S που από τη δημιουργία του υποθέτουμε πως μάλλον κάποιος που είχε πρόσβαση στα αρχεία της BMW ερωτεύτηκε το αεροελαιόψυκτο R80GS.
Σήμερα ευτυχώς είναι λίγο πιο εύκολα τα πράγματα από τις δεκαετίες του ΄50-΄60. Η αγορά βρίθει νέων και μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών, οπότε ή αγοράζεις ένα scrambler έτοιμο ή μπαίνεις στην διαδικασίας να το φτιάξεις μόνος σου με όποιο ρίσκο.
Πόσα μπορεί να χρειαστεί κάποιος για να νιώσει σαν τον Steve McQueen επάνω στην desert racer Triumph (ένα scrambler εποχής!) ανοίγοντας το γκάζι στα χώματα, αφήνοντας πίσω του ανακατεμένες πέτρες και σκόνη;
Οι επιλογές είναι δύο
Αγορά μιας μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας που θα καταλήξει σε scrambler project με χαμηλό κόστος απόκτησης και ατελείωτο customizing για αυτούς που πιάνουν τα χέρια τους και θέλουν να έχουν ένα πραγματικά μοναδικό scrambler χωρίς υψηλό κόστος ή αναζήτηση μεταχειρισμένης scrambler φτιαγμένη από το εργοστάσιο και έτοιμη για βόλτα με τις τιμές να κυμαίνονται από τις 4.500€ έως τις 7.000€. Ευχάριστη έκπληξη για τους scrambler lovers είναι τα νέα μικρά μοντέλα των 125 και 250κ.εκ. που έχουν βγει ήδη στην αγορά με τιμές εκκίνησης τα 1.500-2.500€ τα οποία δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα μεγάλα πέρα από τα κυβικά τους. Την παράσταση κλέβουν ωστόσο τα μεγάλα σε κυβισμό scrambler αρχίζοντας από 400κ.εκ. μέχρι 1.200κ.εκ. με τις τιμές να κυμαίνονται από 8.000€ έως 17.000€.
Φυσικά το look και ο αέρας της εποχής αυτής ολοκληρώνονται με τον αντίστοιχο εξοπλισμό. Η λέξη vintage εισήλθε στην καθημερινότητά μας με νέα σχέδια εποχής σε κράνη αλλά και ολόκληρο τον εξοπλισμό αναβάτη.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.