14.12.2018
Είναι εμφανές περισσότερο από ποτέ πως οι κατασκευαστές θέλουν να προσελκύσουν και να ορίσουν τους μοτοσυκλετιστές του μέλλοντος
Αποτελεί μονόδρομο γι’ αυτούς αλλά και για εμάς που ασχολούμαστε επαγγελματικά με τον μαγικό κόσμο των δύο τροχών να μπει «νέο αίμα» και να στρέψει την παγκόσμια μοτοβιομηχανία σε διαφορετικούς δρόμους. Με ποιον τρόπο θα προσελκύσει αυτούς τους ανήσυχους εν δυνάμει μοτοσυκλετιστές, που δεν μπορούν, αλλά και δεν πρέπει να «πέσουν στα βαθιά» αγοράζοντας μια σχετικά παλιά μοτοσυκλέτα, βαριά και με περισσότερα κυβικά απ’ αυτά που μπορούν να αντέξουν; Η απάντηση ακούει στο όνομα μικρές μοτοσυκλέτες. Από 250 έως 400 κ.εκ., με τετράχρονους κινητήρες, με έναν ή δύο κυλίνδρους.
On Off ή adventure, αποκαλέστε τα όπως θέλετε. Περιπέτεια δεν σημαίνει αποκλειστικά 1200 κ.εκ. και 270 κιλά. Μπορείς να κάνεις πραγματικότητα, αν όχι όλα, πολλά από τα δίτροχα όνειρά σου και με μια μοτοσυκλέτα 250 κ.εκ. Είναι εύκολη σε χειρισμό, με απόλυτα διαχειρίσιμη ιπποδύναμη, πιο οικονομική σε απόκτηση, συντήρηση και ασφάλιση και με πολύ μικρή κατανάλωση. Ακόμη και όταν πέσεις (χτυπάμε ξύλο) είναι πιο εύκολο να σηκωθεί!
Με μια τέτοια μοτοσυκλέτα «χωράτε» παντού, οπότε σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και τη σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν κολλάτε πουθενά και ανεβαίνετε πεζοδρόμια χωρίς φόβο. Όντας κάτοχος μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας πριν από 15 χρόνια (Honda XR250), μπορώ να διαβεβαιώσω πως ένιωθα μεγάλη ασφάλεια και έφτανα στον προορισμό μου ξεκούραστος κινούμενος καθημερινά εντός Αθήνας. Ταυτόχρονα τα ΣΚ μού επέτρεπε μικρές εκδρομές αλλά και enduroβολτες. Βλέποντας τα νέα μοντέλα κάποια είναι περισσότερο «ταξιδιάρικα», ενώ κάποια άλλα σε προδιαθέτουν να λοξοδρομήσεις.
Βenelli TRK251
Το TRK 251 είναι εμφανισιακά ολόιδιο με το μεγάλο του αδερφάκι χρησιμοποιώντας και το ίδιο χαλύβδινο σωληνωτό πλαίσιο. Διαθέτει ρεζερβουάρ 17 λίτρων, το οποίο θα λέγαμε πως είναι αρκετά γενναιόδωρο για τα κυβικά του οπότε ίσως και να τοποθετήθηκε για να “μεγαλώσει” την μοτοσυκλέτα. Στη καρδιά του TRK 251 βρίσκεται ένας υδρόψυκτος μονοκύλινδρος 250cc με ανακοινωθείσα ισχύ 24,5 ίππων στις 9.000 σ.α.λ, ροπή 2,14 kgm στις 7.500 στροφές και κιβώτιο 6 σχέσεων.
Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι 41mm ενώ η πίσω από ένα αμορτισέρ ρυθμιζόμενος ως προς την προφόρτιση. Στα φρένα έχουμε μπροστά ένα μονό δίσκο 280mm με τετραπίστονη δαγκάνα εμπρός και έναν δίσκο 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών αλουμινίου με διαστάσεις ελαστικών 110/70 επρός και 150/60 πίσω. Το στήσιμο φαίνεται επαρκές για αρκετά άνετα ταξίδια.
BMW G310GS
Μετά από δεκαετίες η BMW αποφάσισε να ασχοληθεί με τις μικρές μοτοσυκλέτες και το έκανε προκαλώντας πάταγο. Γιατί όταν παρουσιάζεις ένα μοντέλο με το θρυλικό όνομα GS, επόμενο είναι όλα τα μάτια να στρέφονται επάνω του. Το G310 GS εξελίχτηκε από την BMW Motorrad στη Γερμανία και κατασκευάζεται σε συνεργασία με την ινδική TVS.
Η αισθητική του μικρού GS δεν ξεφεύγει από τα πρότυπα των μεγαλύτερων αδελφών του. Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με χωρητικότητα 313 κ.εκ. και αποδίδει 34 ίππους. Φέρει αλουμινένιες ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, γεγονός που επιτρέπει την επιλογή πιο «χωματερών» ελαστικών.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του BMW G310GS
Honda CRF 250L Rally
Η Honda το τερμάτισε με το καλημέρα. Πήρε ένα CRF 250L, το «έντυσε» με το σκονισμένο από το Dakar κουστούμι του HRC CRF450R Rally και μας έκανε να μας τρέχουν τα σάλια. Η πρωτόγονη μάσκα με τις «αλλήθωρες» λάμπες led, το μεγάλο φέρινγκ, τα πλαϊνά number plate, οι «χωματεροί» τροχοί με διαστάσεις 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω και το ψηλό φτερό προϊδεάζουν για περιπέτεια χωρίς όρια στο μέτρο του εφικτού.
Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος και αποδίδει 24 ίππους, ενώ ζυγίζει 157 κιλά (με υγρά). Ο άνθρωπος πίσω από το CRF 250L Rally, Eiji Sugiyama, υποστηρίζει πως το «μικρό» Rally είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση αλλά και off road περιπέτειες και βάζει το πνεύμα του Rally Raid σε κάθε βόλτα.
Kawasaki Versys-X 300
Η γκάμα των Versys μεγαλώνει, ωστόσο το νέο Versys-X τραβάει έναν δικό του δρόμο. Πιο χωμάτινο σε σχέση με τα μεγάλα του αδέλφια. Με τροχό 19 ιντσών μπροστά, 41mm διαδρομή πιρουνιού και ακτινωτές ζάντες μάς θύμισε τα «αθάνατα» KLE 250 Anhelo που κυκλοφορούν ακόμη ανάμεσά μας.
Οι διαστάσεις του πάντως δείχνουν πως έχει μεγάλες δυνατότητες ταξιδιού ακόμη και με δύο άτομα. Σε αυτό θα συμβάλλει τα μέγιστα και ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 296 κ.εκ. που αποδίδει σχεδόν 40 ίππους. Το πλαίσιο είναι μονής ραχοκοκαλιάς από ατσάλι και ο κινητήρας χρησιμοποιείται ως ενεργό μέρος του.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Kawasaki Versy-X 300
Suzuki V-Strom 250
Μετά τα μικρά GSX-R η Suzuki παρουσίασε και μικρό V-Strom, με σαφή ασφάλτινο προσανατολισμό, αφού οι τροχοί εμπρός και πίσω είναι 17 ιντσών με αλουμινένιες ζάντες. Η Suzuki έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση. Μεγάλη σέλα, σχάρα με χειρολαβές συνεπιβάτη, υποδοχές για πλαϊνές βαλίτσες, πλαστικά που προστατεύουν τον αναβάτη.
Αν και φέρει το όνομα των μεγαλύτερων μοντέλων με τους κινητήρες σε διάταξη V, το μικρό V-Strom διαθέτει τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που προέρχεται από το Inazuma και αποδίδει 25 ίππους.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.