Αφιερώματα

“Ό,τι πληρώνεις παίρνεις” και στο MotoGP

O "οικονομικός" απολογίσμος


07.12.2018

Μάθε ποιος ήταν ο πιο, οικονομικά, αποδοτικός αναβάτης και τι πήραν πίσω οι ομάδες με τις επιλογές των αναβατών τους, το 2018

Κείμενο: Θοδωρής Ερμήλιος

Το πρωτάθλημα του MotoGP τελείωσε με τον Marc Marquez να παίρνει τον πέμπτο του τίτλο στην κατηγορία και τις ομάδες να έχουν στρέψει ήδη την προσοχή τους στις δοκιμές εξέλιξης ενόψει της νέας αγωνιστικής χρονιάς. Πριν όμως δούμε τι μας επιφυλάσσει το 2019, ρίχνουμε μία τελευταία ματιά στη φετινή απόδοση των αναβατών και την εκπλήρωση ή όχι των προσδοκιών που φαίνεται να είχαν οι ομάδες τους πριν την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν. Αν και οι "μισθοί" των αναβατών δεν δημοσιεύονται επίσημα, εντούτοις διάφορες πηγές δίνουν μια τάξη μεγέθους για κάθε ομάδα και οδηγό και όταν τα νούμερα συνδυαστούν με την τελική βαθμολογία, βγαίνουν ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα στατιστικά.

marc marquez

Μarc Marquez – 35.826$ / βαθμό

Ήδη από το 2016 η Repsol Honda είχε ανανεώσει το συμβόλαιο του Ισπανού με τις διαρροές να κάνουν λόγο για ετήσιες απολαβές 11,5 εκατομμυρίων δολαρίων που αποτελούν και τις υψηλότερες στα paddock του MotoGP. Μπορεί το ποσό να φαίνεται υπερβολικό αλλά και φέτος η απόδοση του Marquez το δικαιολογεί και με το παραπάνω. Συλλέγοντας 321 βαθμούς εκτός ότι κέρδισε ένα ακόμη τίτλο, κατάφερε και να πετύχει κορυφαία απόδοση στο λόγο “αμοιβή προς συγκομιδή βαθμών”. Πιθανότατα το ποσό που συγκέντρωσε να αυξάνεται κι άλλο με πριμ και λοιπές εμπορικές συμφωνίες αλλά ας ελπίσουμε πως το συμβόλαιο του δεν περιέχει ρήτρα πτώσεων γιατί με τις 21 φορές που έριξε φέτος την RC213V, το “κόστος” των επισκευών θα είναι μεγάλο…

Τελική βαθμολογία 321 βαθμοί / 1ος

Andrea Dovizioso

Andrea Dovizioso - 8.163$ / βαθμό

Παρά το γεγονός πως είναι ο μοναδικός αναβάτης που τα τελευταία δύο χρόνια έχει απειλήσει σοβαρά τον Marquez στη μάχη του τίτλου, εντούτοις οι αμοιβές του σίγουρα δεν ήταν ανάλογες. Έχοντας υπογράψει με την ομάδα της Ducati Corse πριν την κατακόρυφη αύξηση της απόδοσής του, το συμβόλαιο του προέβλεπε κάτι λιγότερο από 2 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Αυτό τον έκανε από τους πιο αδικημένους αναβάτες στο grid αλλά ήδη έχει υπογράψει την ανανέωση της συνεργασίας τους, με νέα συμφωνημένη αμοιβή κοντά στα συνολικά 12 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια.

Τελική βαθμολογία 245 βαθμοί / 2ος

valentino rossi

Valentino Rossi – 50.505$ / βαθμό

Η αξία στην περίπτωση του Ιταλού θρύλου δύσκολα μπορεί να μετρηθεί με νούμερα. Λίγο πριν την συμπλήρωση των σαράντα ετών, ο Rossi παραμένει ένας από τους πιο σταθερούς αναβάτες στο πρωτάθλημα (αν και οι δύο πτώσεις στους δύο τελευταίους αγώνες του χάλασαν τα φετινά στατιστικά) και σίγουρα ο πιο αναγνωρίσιμος εντός και εκτός πίστας. Αυτά τον κάνουν τον δεύτερο πιο ακριβοπληρωμένο αναβάτη της χρονιάς, με μισθό 10.000.000 ανά χρονιά. Ο Rossi θα ήταν ο πιο ακριβοπληρωμένος αναβάτης αν οι αγωνιζόμενοι πληρωνόντουσαν με το χιλιόμετρο ή με την ώρα (!) καθώς είναι ο μοναδικός αναβάτης φέτος που κατάφερε να δει την καρό σημαία του τερματισμού σε όλους τους αγώνες, ακόμα και σε αυτούς που είχε πτώση.

Τελική βαθμολογία 198 βαθμοί / 3ος

maverick vinales

Maverick Viñales – 25.907$ / βαθμό

Ήταν ο αναβάτης που κατάφερε να δώσει τέλος στο αρνητικό σερί της Yamaha, η οποία έφτασε να μετρήσει 25 αγώνες χωρίς νίκες, και αυτό από μόνο του αποτελεί σημαντική επιτυχία για τον Ισπανό. Παράλληλα πάλεψε με τον Rossi για την τρίτη θέση, την οποία τελικά έχασε για μόλις πέντε βαθμούς, την ώρα που έχει τις μισές αποδοχές από τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή κάτι που κάνει την περίπτωσή του στην “αγορά” των αναβατών ιδιαίτερα συμφέρουσα.

Τελική βαθμολογία 193 βαθμοί / 4ος

Alex Rins

Alex Rins – 7.396 $ / βαθμό

Φέτος, στη δεύτερη χρονιά του στο MotoGP, ο Ισπανός σίγουρα εντυπωσίασε με τη βελτίωση της απόδοσής του και σε συνδυασμό με τις σχετικά χαμηλές αποδοχές του, κερδίζει τον τίτλο “value for money”! Ανεβαίνοντας φέτος, για πρώτη φορά στο βάθρο της κατηγορίας και παίρνοντας τρεις ακόμα δεύτερες θέσεις, έπεισε τους ανθρώπους της Suzuki να του ανανεώσουν το συμβόλαιο για δύο ακόμη χρονιές (‘19-’20) αποτελώντας το βαρύ πυροβολικό της νεοσύστατης ομάδας.

Τελική βαθμολογία 169 / 5ος

johann zarco

Johann Zarco – 18.987$ / βαθμό

Ο Γάλλος αναβάτης πέτυχε φέτος στατιστικά κάτι απίθανο: σημείωσε τους ίδιους ακριβώς αριθμούς με το 2017 όσων αφορά τους τερματισμούς σε δεύτερες (2) και τρίτες (1) θέσεις, σε pole position (2) και κατάκτησε την πέμπτη θέση στην τελική κατάταξη, όπως και πέρυσι. Αυτό τον κάνει τον μοναδικό αναβάτη της Yamaha που φέτος δεν είχε πτώση στην απόδοσή του παρά την, κατά γενική ομολογία, μειωμένη ανταγωνιστικότητα της YZR-M1. Ο τίτλος “σταθερή αξία” του ανήκει δικαιωματικά.

Τελική βαθμολογία 158 / 6ος

cal crutchlow

Cal Crutchlow – 16.892$ / βαθμό

Έχοντας ανέβει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας μετά τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, ο Βρετανός είχε ένα ονειρικό ξεκίνημα και όλα έδειχναν πως φέτος θα έκανε μια πολύ καλή χρονιά. Στη συνέχεια όμως αρκετές πτώσεις και ένας σοβαρός τραυματισμός στον αγώνα του Phillip Island τον ανάγκασαν να κλείσει τη χρονιά μακριά από την αγωνιστική δράση, περιμένοντας να επιστρέψει και πάλι στους αγώνες το 2019.

Τελική βαθμολογία 148 / 7ος

danilo petrucci

Danilo Petrucci -19.444$ / βαθμό

Ο Ιταλός ήταν το 2018 από τους πιο καλοπληρωμένους μη-εργοστασιακούς αναβάτες. Η απόδοσή στην αρχή της χρονιάς ήταν πολύ καλή και του έδωσε την “προαγωγή” για team mate του Dovizioso στην επίσημη ομάδα της Ducati για το 2019. Ανέβηκε μία φορά στο βάθρο αλλά στη συνέχεια έκανε μικρή “κοιλιά” και έκλεισε τη χρονιά με πτώση στον τελευταίο αγώνα.

Τελική βαθμολογία 144 / 8ος

jorge lorenzo

Jorge Lorenzo 59.701$ / βαθμό

Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής πέρασε μια πολύ δύσκολη διετία με την ομάδα της Ducati η οποία του πρόσφερε “γη και ύδωρ” για να τον εντάξει στο δυναμικό της. Το 2017 ήταν η χειρότερη χρονιά στην καριέρα του Ισπανού και το 2018 ξεκίνησε ακόμη χειρότερα: μόλις έξι βαθμούς στους τέσσερις πρώτους αγώνες, με δύο πτώσεις εκ των οποίων η μία είχε ως αποτέλεσμα να συμπαρασύρει και τον team-mate του, Dovizioso. Σίγουρα κάπου εκεί οι άνθρωποι της Ducati άρχισαν να σκέφτονται τον αντικαταστάτη του Lorenzo για το 2019 και όταν ο “por fuera” πήρε τις πρώτες του νίκες με την Desmosedici GP ήταν ήδη αργά. Δυστυχώς για τον Ισπανό αναβάτη ένα μηχανικό πρόβλημα είχε αποτέλεσμα την πτώση του και τον τραυματισμό του στο τέλος της φετινής χρονιάς, κλείνοντας με το χειρότερο τρόπο μια συνεργασία που ξεκίνησε με πολύ μεγαλύτερες προσδοκίες από όλες τις πλευρές.

Τελική βαθμολογία 134 / 9ος

πηγή: redbull

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.