Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 26.11.2018
Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου συμμετέχει και πρωταγωνιστεί σε αγώνες μοτοσυκλετών Rally, σαν τον φημισμένο Dakar.
Μπορεί το όνειρο της συμμετοχής στον πιο σκληρό αγώνα του κόσμου να μην έχει εκπληρωθεί, όμως όσα έχει κάνει μέχρι στιγμής είναι εξίσου εντυπωσιακά. Έχει διασχίσει με τη μοτοσυκλέτα ερήμους του Μαρόκου και βραχώδεις οροσειρές των Άλπεων. Έχει «τρέξει» σε αγώνες στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, το Ισραήλ και την Τυνησία. Δύσκολα και απαιτητικά όλα αυτά, όπως μας λέει, αλλά τα κάνει γιατί της αρέσει και τη γεμίζει ενέργεια
Μητέρα, εργαζόμενη και αναβάτης αγώνων μοτοσυκλέτας. Ποιο είναι το μυστικό;
Το θέλω πολύ! Πιστεύω ότι αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί και να αφιερώσει χρόνο σε κάτι που του αρέσει, που τον γεμίζει ενέργεια και διάθεση, που του δίνει δύναμη να ξεκινήσει την κάθε επόμενή του μέρα, μπορεί να συνδυάσει πολλούς ρόλους και μάλιστα με επιτυχία.
Tο «μικρόβιο» πώς μεταδόθηκε;
Συμμετείχα στον πρώτο μου αγώνα πλοήγησης εκτός Ελλάδας το 2009. Έναν πενθήμερο αγώνα με εκκίνηση στη Βουλγαρία και τερματισμό στη Θεσσαλονίκη. Η εμπειρία να οδηγείς, να ανακαλύπτεις νέους τόπους και να συναντάς άλλους ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος με σένα, ήταν συναρπαστική. Από τότε κόλλησα το «μικρόβιο».
Ποιοι ήταν εκείνοι που σε βοήθησαν και σε βοηθούν ακόμη;
Πρώτα από όλα και όλους η οικογένειά μου. Ο σύζυγος και σύντροφός μου σε όλα, που με στηρίζει από την πρώτη στιγμή που σκέφτηκα να συμμετάσχω σε αγώνα με τη μοτοσυκλέτα μου και οι τέσσερις υπέροχες κόρες μου που είναι περήφανες για μένα και χαίρονται μαζί μου, βλέποντας τη χαρά μου όταν επιστρέφω από έναν αγώνα. Φίλοι και χορηγοί είναι πάντα ένα μεγάλο στήριγμα σε ό,τι κάνω.
Τι περιλαμβάνει η προετοιμασία για έναν αγώνα;
Η προετοιμασία για κάθε αγώνα που λαμβάνω μέρος απαιτεί, πέρα από τη σωστή κατάσταση και συντήρηση της μοτοσυκλέτας μου, τη δική μου φυσική κατάσταση. Εκτός από την τεχνική οδήγησης, που αποκτάται με πολλές ώρες πάνω στη μοτοσυκλέτα, χρόνο που βρίσκω συνήθως τα σαββατοκύριακα, χρειάζεται επίσης μυϊκή δύναμη, αντοχή στην καταπόνηση και γενικότερα πολύ καλή φυσική κατάσταση κι έτσι αφιερώνω χρόνο για προπόνηση μέσα στην βδομάδα, με ασκήσεις στο γυμναστήριο, ποδήλατο και τρέξιμο. Είναι σημαντικό επίσης να κατέχει ένας αγωνιζόμενος βασικές γνώσεις της μοτοσυκλέτας που οδηγεί, αφού η επιτυχία και οι διακρίσεις επιτυγχάνονται με τη σωστή συνεργασία και των δύο – αναβάτη και μοτοσυκλέτας.
Τι πρέπει να προσέξει μια γυναίκα αγωνιζόμενη σε ένα τόσο σκληρό περιβάλλον;
Πέρα από όσα ανέφερα παραπάνω, αφού σίγουρα η σωστή προετοιμασία είναι και το μεγαλύτερο εφόδιο για έναν αγωνιζόμενο, ειδικότερα για τους αγώνες πλοήγησης, χρειάζεται καθαρό μυαλό και ήρεμη σκέψη, γρήγορες και έξυπνες αποφάσεις, σωστή διαχείριση των καταστάσεων και αντοχή με δύναμη και πείσμα, μέχρι το τέλος της κάθε μέρας.
Υπάρχουν άλλες Ελληνίδες που κάνουν το ίδιο με εσένα;
Στην Ελλάδα είμαι η μόνη που ασχολείται με την αγωνιστική οδήγηση σε rally με μοτοσυκλέτα, αλλά και εκτός Ελλάδας οι γυναίκες που συμμετέχουν είναι πολύ λίγες.
Πώς θα σου φαινόταν η ιδέα να ηγηθείς μιας γυναικείας ομάδας;
Δεν πιστεύω ότι θα ήθελα να ηγηθώ καμιάς ομάδας. Θα ήθελα όμως πολύ να μοιράζομαι τις εμπειρίες και τις δοκιμασίες μου με άλλες γυναίκες και να τις ενθαρρύνω.
Πώς ήταν αγωνιστικά το 2018;
Για τη φετινή χρονιά (2018) το αγωνιστικό μου πρόγραμμα περιελάμβανε τέσσερις αγώνες ράλλυ. Τους δύο ελληνικούς, Hellas και Serres Rally, το rally Albania στην Αλβανία και το Tuareg Rally στο Μαρόκο.
Τα σχέδια για το 2019;
Για το 2019 προγραμματίζω να συμμετάσχω και πάλι στους δύο ελληνικούς αγώνες ράλλυ, αλλά στοχεύω επίσης στους μεγάλους πολυήμερους αγώνες στο εξωτερικό.
Η συμμετοχή σε ένα Rally Dakar αποτελεί ένα όνειρο;
Το να συμμετάσχω στον μεγαλύτερο και πιο σκληρό αγώνα ράλλυ στον κόσμο είναι σίγουρα ένα μεγάλο όνειρο, που μπορεί και άμεσα να καταφέρω να πραγματοποιήσω. Είναι ένας αγώνας αντοχής πολλών ημερών, που χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία και οργάνωση. Πέρα από αυτό όμως, είναι ένα εγχείρημα που απαιτεί συγκέντρωση και εμμονή στον στόχο.
Μόνο «χώμα» ή και άσφαλτο; Έχεις οδηγήσει πότε σε μια πίστα σαν των Σερρών;
Αν και οδηγώ μοτοσυκλέτα από την ηλικία των 16 χρόνων, αγωνιστικά έχω ασχοληθεί μόνο με χωμάτινους αγώνες, endurο και rally. Έχω κάνει ασφάλτινα μαθήματα οδήγησης, αλλά πέρα από αυτό και φυσικά τις καθημερινές μου μετακινήσεις και τα ταξίδια που έχω κάνει εντός και εκτός Ελλάδας, τίποτε περισσότερο. Φυσικά και θα ήθελα να οδηγήσω σε μια πίστα σαν αυτή των Σερρών.
Ποιος είναι ο δυσκολότερος αγώνας στον οποίο έχεις συμμετάσχει;
Ο αγώνας Libya Rally στο Μαρόκο, στον οποίο συμμετείχα τον Απρίλιο του 2016, λόγω των μεγάλων χιλιομετρικά αλλά και δύσκολων αγωνιστικά ημερών. Εκεί μια πτώση μού προκάλεσε κάταγμα στην κλείδα.
Ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που έχεις δει κατά τη διάρκεια ενός αγώνα;
Έχω συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες εκτός Ελλάδας, στη Βουλγαρία, Αυστρία, Αλβανία, Τυνησία, Μαρόκο και Ισραήλ.. Οι εμπειρίες μου είναι τόσο συγκεντρωμένες, οι αναμνήσεις τόσο πυκνές και τα συναισθήματα τόσο έντονα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ όμως, όταν κατά διάρκεια ενός αγώνα στην έρημο, με προσπέρασε με μεγάλη ταχύτητα ένα τεράστιο φορτηγό που συμμετείχε και αυτό στον αγώνα. Έκπληξη! Φόβος! Δέος! Η χαρά της επιβίωσης!
Ευχόμαστε αρκετές γυναίκες μόλις διαβάσουν αυτήν τη συνέντευξη να αρχίσουν να οδηγούν περισσότερο και να λάβουν μέρος σε αγώνες. Τι θα τους έλεγες για να τις δελεάσεις;
Θα τους έλεγα ότι η ικανοποίηση της δικής τους επιτυχίας ύστερα από έναν αγώνα, γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν ξεπεράσουν τις ανασφάλειες και τους φόβους τους, όταν ξεπεράσουν τον εαυτό τους τελικά. Είναι κάτι που πρέπει να δοκιμάσουν για να το νιώσουν.
Οι χορηγοί της Πολυτίμης
KTM South East Europe
KTM Motion n style
MOTOREX Powersports
Moto Market
Aurora Rally Equipment
Εnduro Greece
CrossXracing
TyreShop
Serres Rally Raid
Hprint Harbilas
Dani Suncare
Most Wanted Warehouse
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.