Αφιερώματα

Συνέντευξη Πολυτίμη Κυριακοπούλου: Wonder Woman!

H μοναδική Ελληνίδα των αγώνων Rally


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  26.11.2018

Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου συμμετέχει και πρωταγωνιστεί σε αγώνες μοτοσυκλετών Rally, σαν τον φημισμένο Dakar.

Μπορεί το όνειρο της συμμετοχής στον πιο σκληρό αγώνα του κόσμου να μην έχει εκπληρωθεί, όμως όσα έχει κάνει μέχρι στιγμής είναι εξίσου εντυπωσιακά. Έχει διασχίσει με τη μοτοσυκλέτα ερήμους του Μαρόκου και βραχώδεις οροσειρές των Άλπεων. Έχει «τρέξει» σε αγώνες στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, το Ισραήλ και την Τυνησία. Δύσκολα και απαιτητικά όλα αυτά, όπως μας λέει, αλλά τα κάνει γιατί της αρέσει και τη γεμίζει ενέργεια

polytimi kyriakopoulou interview 4

Μητέρα, εργαζόμενη και αναβάτης αγώνων μοτοσυκλέτας. Ποιο είναι το μυστικό;

Το θέλω πολύ! Πιστεύω ότι αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί και να αφιερώσει χρόνο σε κάτι που του αρέσει, που τον γεμίζει ενέργεια και διάθεση, που του δίνει δύναμη να ξεκινήσει την κάθε επόμενή του μέρα, μπορεί να συνδυάσει πολλούς ρόλους και μάλιστα με επιτυχία.

polytimi kyriakopoulou interview 8

Tο «μικρόβιο» πώς μεταδόθηκε;

Συμμετείχα στον πρώτο μου αγώνα πλοήγησης εκτός Ελλάδας το 2009. Έναν πενθήμερο αγώνα με εκκίνηση στη Βουλγαρία και τερματισμό στη Θεσσαλονίκη. Η εμπειρία να οδηγείς, να ανακαλύπτεις νέους τόπους και να συναντάς άλλους ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος με σένα, ήταν συναρπαστική. Από τότε κόλλησα το «μικρόβιο».

polytimi kyriakopoulou interview 9

Ποιοι ήταν εκείνοι που σε βοήθησαν και σε βοηθούν ακόμη;

Πρώτα από όλα και όλους η οικογένειά μου. Ο σύζυγος και σύντροφός μου σε όλα, που με στηρίζει από την πρώτη στιγμή που σκέφτηκα να συμμετάσχω σε αγώνα με τη μοτοσυκλέτα μου και οι τέσσερις υπέροχες κόρες μου που είναι περήφανες για μένα και χαίρονται μαζί μου, βλέποντας τη χαρά μου όταν επιστρέφω από έναν αγώνα. Φίλοι και χορηγοί είναι πάντα ένα μεγάλο στήριγμα σε ό,τι κάνω.

polytimi kyriakopoulou interview 10

Τι περιλαμβάνει η προετοιμασία για έναν αγώνα;

Η προετοιμασία για κάθε αγώνα που λαμβάνω μέρος απαιτεί, πέρα από τη σωστή κατάσταση και συντήρηση της μοτοσυκλέτας μου, τη δική μου φυσική κατάσταση. Εκτός από την τεχνική οδήγησης, που αποκτάται με πολλές ώρες πάνω στη μοτοσυκλέτα, χρόνο που βρίσκω συνήθως τα σαββατοκύριακα, χρειάζεται επίσης μυϊκή δύναμη, αντοχή στην καταπόνηση και γενικότερα πολύ καλή φυσική κατάσταση κι έτσι αφιερώνω χρόνο για προπόνηση μέσα στην βδομάδα, με ασκήσεις στο γυμναστήριο, ποδήλατο και τρέξιμο. Είναι σημαντικό επίσης να κατέχει ένας αγωνιζόμενος βασικές γνώσεις της μοτοσυκλέτας που οδηγεί, αφού η επιτυχία και οι διακρίσεις επιτυγχάνονται με τη σωστή συνεργασία και των δύο – αναβάτη και μοτοσυκλέτας.

polytimi kyriakopoulou interview 11

Τι πρέπει να προσέξει μια γυναίκα αγωνιζόμενη σε ένα τόσο σκληρό περιβάλλον;

Πέρα από όσα ανέφερα παραπάνω, αφού σίγουρα η σωστή προετοιμασία είναι και το μεγαλύτερο εφόδιο για έναν αγωνιζόμενο, ειδικότερα για τους αγώνες πλοήγησης, χρειάζεται καθαρό μυαλό και ήρεμη σκέψη, γρήγορες και έξυπνες αποφάσεις, σωστή διαχείριση των καταστάσεων και αντοχή με δύναμη και πείσμα, μέχρι το τέλος της κάθε μέρας.

polytimi kyriakopoulou interview 12

Υπάρχουν άλλες Ελληνίδες που κάνουν το ίδιο με εσένα;

Στην Ελλάδα είμαι η μόνη που ασχολείται με την αγωνιστική οδήγηση σε rally με μοτοσυκλέτα, αλλά και εκτός Ελλάδας οι γυναίκες που συμμετέχουν είναι πολύ λίγες.

polytimi kyriakopoulou interview 13

Πώς θα σου φαινόταν η ιδέα να ηγηθείς μιας γυναικείας ομάδας;

Δεν πιστεύω ότι θα ήθελα να ηγηθώ καμιάς ομάδας. Θα ήθελα όμως πολύ να μοιράζομαι τις εμπειρίες και τις δοκιμασίες μου με άλλες γυναίκες και να τις ενθαρρύνω.

polytimi kyriakopoulou interview 15

Πώς ήταν αγωνιστικά το 2018;

Για τη φετινή χρονιά (2018) το αγωνιστικό μου πρόγραμμα περιελάμβανε τέσσερις αγώνες ράλλυ. Τους δύο ελληνικούς, Hellas και Serres Rally, το rally Albania στην Αλβανία και το Tuareg Rally στο Μαρόκο.

polytimi kyriakopoulou interview 3

Τα σχέδια για το 2019;

Για το 2019 προγραμματίζω να συμμετάσχω και πάλι στους δύο ελληνικούς αγώνες ράλλυ, αλλά στοχεύω επίσης στους μεγάλους πολυήμερους αγώνες στο εξωτερικό.

polytimi kyriakopoulou interview 18

 

Η συμμετοχή σε ένα Rally Dakar αποτελεί ένα όνειρο;

Το να συμμετάσχω στον μεγαλύτερο και πιο σκληρό αγώνα ράλλυ στον κόσμο είναι σίγουρα ένα μεγάλο όνειρο, που μπορεί και άμεσα να καταφέρω να πραγματοποιήσω. Είναι ένας αγώνας αντοχής πολλών ημερών, που χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία και οργάνωση. Πέρα από αυτό όμως, είναι ένα εγχείρημα που απαιτεί συγκέντρωση και εμμονή στον στόχο.

polytimi kyriakopoulou interview 7

 

Μόνο «χώμα» ή και άσφαλτο; Έχεις οδηγήσει πότε σε μια πίστα σαν των Σερρών;

Αν και οδηγώ μοτοσυκλέτα από την ηλικία των 16 χρόνων, αγωνιστικά έχω ασχοληθεί μόνο με χωμάτινους αγώνες, endurο και rally. Έχω κάνει ασφάλτινα μαθήματα οδήγησης, αλλά πέρα από αυτό και φυσικά τις καθημερινές μου μετακινήσεις και τα ταξίδια που έχω κάνει εντός και εκτός Ελλάδας, τίποτε περισσότερο. Φυσικά και θα ήθελα να οδηγήσω σε μια πίστα σαν αυτή των Σερρών.

polytimi kyriakopoulou interview 5

Ποιος είναι ο δυσκολότερος αγώνας στον οποίο έχεις συμμετάσχει;

Ο αγώνας Libya Rally στο Μαρόκο, στον οποίο συμμετείχα τον Απρίλιο του 2016, λόγω των μεγάλων χιλιομετρικά αλλά και δύσκολων αγωνιστικά ημερών. Εκεί μια πτώση μού προκάλεσε κάταγμα στην κλείδα.

polytimi kyriakopoulou interview 6

Ποιο είναι το πιο περίεργο πράγμα που έχεις δει κατά τη διάρκεια ενός αγώνα;

Έχω συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες εκτός Ελλάδας, στη Βουλγαρία, Αυστρία, Αλβανία, Τυνησία, Μαρόκο και Ισραήλ.. Οι εμπειρίες μου είναι τόσο συγκεντρωμένες, οι αναμνήσεις τόσο πυκνές και τα συναισθήματα τόσο έντονα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ όμως, όταν κατά διάρκεια ενός αγώνα στην έρημο, με προσπέρασε με μεγάλη ταχύτητα ένα τεράστιο φορτηγό που συμμετείχε και αυτό στον αγώνα. Έκπληξη! Φόβος! Δέος! Η χαρά της επιβίωσης!

polytimi kyriakopoulou interview 14

Ευχόμαστε αρκετές γυναίκες μόλις διαβάσουν αυτήν τη συνέντευξη να αρχίσουν να οδηγούν περισσότερο και να λάβουν μέρος σε αγώνες. Τι θα τους έλεγες για να τις δελεάσεις;

Θα τους έλεγα ότι η ικανοποίηση της δικής τους επιτυχίας ύστερα από έναν αγώνα, γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν ξεπεράσουν τις ανασφάλειες και τους φόβους τους, όταν ξεπεράσουν τον εαυτό τους τελικά. Είναι κάτι που πρέπει να δοκιμάσουν για να το νιώσουν.

race results

Οι χορηγοί της Πολυτίμης

KTM South East Europe

KTM Motion n style

MOTOREX Powersports

Moto Market

Aurora Rally Equipment

Εnduro Greece

CrossXracing

TyreShop

Serres Rally Raid

Hprint Harbilas

Dani Suncare

Most Wanted Warehouse

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.