26.10.2018
Οι δύο αγώνες στο Qatar αυτό το Σαββατοκυριακό θα είναι οι τελευταίοι που θα δούμε την Ducati να αγωνίζεται στο WSBK με δικύλινδρα superbike
Raymonde Roche Ducati 851
Χρυσές σελίδες στην ιστορία του εργοστασίου του Borgo Panigale έγραψαν τα δικύλινδρα superbike, στο δεύτερο σε «ιεραρχία» Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών στον κόσμο. Η Ducati κατέκτησε 14 τίτλους αναβατών και 17 κατασκευαστών. Πολύ κατηγόρησαν του Ιταλούς, πως κατεύθυναν τις αποφάσεις των πρώην διοργανωτών, αδελφών Flammini, με τους κανονισμούς να είναι «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα τους. Όμως όπως και να έχει η Ducati είναι η πολυνίκης εταιρεία στο θεσμό. Επίσης στα «πέτρινα χρόνια» των WSBK, τότε που όλοι οι Ιάπωνες κατασκευαστές αποχώρησαν εξαιτίας των κανονισμών που επέτρεπαν να συμμετέχουν στους αγώνες δικύλινδρα χιλιάρια και τετρακύλινδρα 750 κ.εκ., η Ducati ήταν αυτή που στήριξε το θεσμό. Η Ducati ήταν ότι και η Honda στα Grand Prix. Συμφωνείτε;
Carl Fogarty Ducati 916
Το πρώτο Πρωτάθλημα αναβατών ήρθε το 1990 με τον Γάλλο, Raymonde Roche και το Ducati 851, που έριξε από τον θρόνο του τον Fred Merkel και την Honda, που είχαν κατακτήσει του δύο πρώτους τίτλους στην ιστορία. Το 1991 ήρθε και το πρώτο νταμπλ και ταυτόχρονα ο πρώτος τίτλους και στους κατασκευαστές, με τον Αμερικάνο Doug Polen.
Troy Bayliss Ducati 996
Από τότε οι κορυφαίοι οδηγούσαν Ducati και κατατρόπωναν με τα πανίσχυρα δικύλινδρα, Ιάπωνες και Ευρωπαίους, που τολμούσαν να αμφισβητήσουν τα πρωτεία των κόκκινων βολίδων. Carl Fogarty (4 τίτλοι), Troy Bayliss (3 τίτλοι), Troy Corser, Neil Hodgson, James Toseland, Carlos Checa (1 τίτλος), χάρισαν τίτλους και αναρίθμητες νίκες.
Neil Hodgson Ducati 999
Με την επιστροφή των Ιαπώνων αλλά και των Ευρωπαίων κατασκευαστών με τα τετρακύλινδρα χιλιάρια, οι νίκες άρχισαν να μειώνονται και τα Πρωταθλήματα από το 2011 έως το 2018 είναι μόλις ένα, με τον Checa το ’11. Η Ducati παρ’ ότι συνεχίζει να εξελίσσει των V2 ή L2 αν προτιμάται, φάνηκε πως είχε μειονέκτημα έναντι αρχικά, της Aprilia και κατόπιν της Kawasaki. Επίσης κατά την άποψή μας, οι αναβάτες της από τον Checa και μετά δεν ήταν ανταγωνιστικοί και έδειξαν πως υπολείπονται σε αξία των Biaggi, Guintoli (Aprilia 2010-2012-2014) και Rea, Sykes (Kawasaki 2013-2015-2016-2017-2018).
Carlos Checa Ducati 1098
Ο αγώνας του Κατάρ (27-28 Οκτωβρίου 2018) είναι η τελευταία ευκαιρία για τον Chaz Davies να κατακτήσει την δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα, πίσω από τον «βασιλιά» των τεσσάρων τελευταίων ετών, Jonathan Rea με το Kawasaki Ninja ZX-10R. Του χρόνου ο Βρετανός θα οδηγεί το νέο Panigale V4. Μαζί του και ο προερχόμενος από το MotoGP, Alvaro Bautista, που θα αντικαταστήσει τον Marco Melandri, o οποίος δεν μπόρεσε να πάρει κάτι παραπάνω από κάποιες νίκες στο WSBK.
Ας ελπίσουμε, για το καλό του θεάματος, η Kawasaki να βρει αντίπαλο, στο Ducati Panigale V4, αλλά και στην Yamaha που έχει σταθερά ανοδική πορεία και στην BMW που θα επιστρέψει στο WSBK με το ολοκαίνουργιο S1000RR που θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.