Αφιερώματα

Track Day: Τα πρώτα βήματα σε μία πίστα

Γνώση και εξέλιξη


17.12.2019

Το πιο ασφαλές περιβάλλον που μπορεί να επισκεφθεί ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας, είναι μία πίστα. Εκεί μπορεί να δοκιμάσει με πλήρη ασφάλεια τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας του αλλά και τις δικές του

Να μάθει και να εξελιχθεί. Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλές πίστες στη χώρα μας, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να δοκιμάζουμε τα όρια μας σε δημόσιους δρόμους. Πάμε λοιπόν να δούμε, ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε.

track day 1 9

1. Βήμα : εξοπλισμός
Εκτός από την μοτοσυκλέτα φυσικά πρέπει να προμηθευτούμε τον απαραίτητο εξοπλισμό ρουχισμού. Κράνος, μπουφάν και παντελόνι ή ολόσωμη στολή, γάντια και μπότες. Κατά προτίμηση τα ρούχα προτιμάται να είναι δερμάτινα, λόγο μεγαλύτερης αντοχής στην τριβή. Αν έχουμε σκοπό να πηγαίνουμε συχνά καλό θα ήταν να τα αγοράσουμε. Αν όχι υπάρχει η δυνατότητα ενοικίασης κατά τη διεξαγωγή ενός track day.

track day 12

2. Βήμα : κατάσταση μοτοσυκλέτας
Η μοτοσυκλέτα μας πρέπει να είναι σε άψογη λειτουργική κατάσταση. Καλό θα ήταν πριν από τη συμμετοχή μας στην πίστα, να επισκεφτούμε ένα συνεργείο μοτοσυκλετών για να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος.

track day 1 4

3. Βήμα : λειτουργικά μέρη
Τα πιο σημαντικά μέρη της μοτοσυκλέτας μας είναι τα λάστιχα, τα φρένα και οι αναρτήσεις. Έτσι φροντίζουμε τα παραπάνω να είναι σε άριστη λειτουργική κατάσταση. Δεν έχει σημασία πόσο δυνατή είναι η μοτοσυκλέτα μας. Αρχικά δεν επιδιώκουμε να πάμε γρήγορα, αλλά με ασφάλεια.

4. Βήμα : ξεκούραση
Επιδιώκουμε να είμαστε ξεκούραστοι πριν μπούμε στην πίστα και ενυδατωμένοι. Αν δεν νοιώθουμε καλά, δεν ζορίζουμε τους εαυτούς μας. Βασικός στόχος μας είναι να περάσουμε καλά και να δοκιμάσουμε τα όρια μας πάντα με ασφάλεια.

track day 1 5

5. Βήμα : καθοδήγηση
Μία καλή μέρα στην πίστα είναι όταν διεξάγεται ένα οργανωμένο track day. Εκεί θα βρούμε έμπειρους πλοηγούς, οι οποίοι θα μας ενημερώσουν σχετικά με τους κανόνες και τις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε πίστας. Θα μας παρακολουθήσουν και θα μας καθοδηγήσουν μέσα στην πίστα, δίνοντάς μας πολύτιμες συμβουλές.
Αφού ακολουθήσουμε το πρώτο μέρος ήρθε η ώρα για μία σειρά νέων βημάτων για αρχάριους. Δεν είμαι αγωνιζόμενος, αλλά έχω συμμετάσχει σε αρκετά '' track day'' και ίσως οι συμβουλές μου βοηθήσουν κάποιους.

track day 1 6

6. Βήμα : Σωστή ομάδα
Επιλέγουμε το γκρουπ των αρχαρίων και δεν θέτουμε τον εαυτό μας σε ανταγωνισμό με τους υπόλοιπους αναβάτες. Αν συμμετάσχει στο ίδιο γκρουπ και κάποιος φίλος, φροντίζουμε να κρατήσουμε μεγαλύτερη απόσταση από έναν άγνωστο. Πολλές φορές λόγο οικειότητας οι φίλοι θέτουν τους εαυτούς τους σε άτυπη κόντρα. Αυτό μπορεί να είναι αρκετό για να μας δημιουργήσει πρόβλημα μέσα στην πίστα.

track day 4

7. Βήμα : Ας ξεχάσουμε τους αγώνες
Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε δει αγώνες μοτοσυκλετών και θέλουμε να μοιάσουμε σε κάποιο ίνδαλμα μας. Θέλουμε να πλαγιάσουμε τη μοτοσυκλέτα μας και να ξύσουμε την άσφαλτο με τα γόνατα μας. Δεν ήρθε όμως ακόμα αυτή η ώρα. Αρχικά οδηγούμε όπως κάνουμε συνήθως στο δρόμο, ακολουθώντας τους κανόνες της πίστας, απλά ξεχνάμε τη χρήση των καθρεπτών. Στόχος είναι να εξοικειωθούμε με την πίστα και να αποκτήσουμε άνεση και ροή.

track day 11

8. Βήμα : Counter steering
Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος για να στρίψουμε τη μοτοσυκλέτα μας είναι η αντίθετη πίεση του τιμονιού. Αφού προσεγγίσουμε τη στροφή, πιέζουμε στιγμιαία προς τα εμπρός την χειρολαβή του τιμονιού που βρίσκεται προς το εσωτερικό της στροφής. Για κάποιους μπορεί να φαντάζει απίστευτο, πως γίνεται ενώ θα πιέσουμε ουσιαστικά το τιμόνι μας προς την αντίθετη πλευρά, η μηχανή να ακολουθήσει την σωστή πορεία τη στροφής. Κι όμως μία δοκιμή θα σας πείσει.

track day 10

9. Βήμα : Έλεγχος γκαζιού
Κατά τη διάρκεια της στροφής, επιδιώκουμε τον σωστό έλεγχο του γκαζιού. Αν ανοίγουμε και κλείνουμε συνεχώς, στρεσάρουμε τις αναρτήσεις και τα λάστιχα της μοτοσυκλέτας μας. Το γκάζι πρέπει να ανοίγει σιγά και σταθερά μέχρι να βγούμε τελείως απ'τη στροφή. Αυτό θα βοηθήσει πολύ στη σωστή ισορροπία της μοτοσυκλέτας μας.

track day 2

10. Βήμα : Βλέμμα
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι το βλέμμα μας. Η φράση "εκεί που κοιτάς, εκεί πας", ισχύει. Το αρχικό στάδιο του βλέμματος είναι να στοχεύουμε πριν τη στροφή, προς το εσωτερικό "κερμπ". Όταν πλησιάσουμε αυτό το σημείο, ο επόμενος στόχος είναι προς το εξωτερικό της στροφής στο σημείο που αρχίζει η ευθεία. Σε περίπτωση πανικού το βλέμμα σηκώνεται από τον κύριο στόχο μας και μεταφέρεται ευθεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία πιθανή έξοδο εκτός των ορίων της πίστας. Είναι ένα λάθος που πρέπει να το διαχειριστούμε. Γι αυτό αποκτούμε ταχύτητα σταδιακά και μένουμε στη ζώνη ασφαλείας, μέχρι να νοιώσουμε την απαραίτητη εμπιστοσύνη.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.