Αφιερώματα

Άποψη: Old VS New (Video)


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  26.05.2017

Παρά τη γενικότερη τάση των τελευταίων χρόνων που επιτάσσει vintage μοτοσυκλέτες, η εξέλιξη στις μοτοσυκλέτες δεν θα μπορούσε να αποφύγει αυτήν των αυξημένων ηλεκτρονικών και νέων τεχνολογιών που εντάσσονται στον χώρο

Κατά την επίσκεψή μας στην έκθεση του Μιλάνου EICMA τον περασμένο Νοέμβριο,αλλά και παρακολουθώντας τις εξελίξεις στον χώρο της μοτοσυκλέτας, διαπιστώνουμε πεντακάθαρα ότι περνάμε σε μια νέα εποχή. Μια εποχή στην οποία τα αυτοκίνητα έχουν ήδη εισέλθει εδώ και μια πενταετία.

Την εποχή όπου τα επιτεύγματα της τεχνολογίας θα επηρεάζουν σε απόλυτο βαθμό πλέον τον χώρο της μοτοσυκλέτας. Με εμπλουτισμό νέων συστημάτων που βοηθούν πραγματικά στην οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και έχουν σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων ή με άλλα που απλά ακολουθούν κάποιες αναγκαίες μόδες που φέρνει η τεχνολογία.

track oldvsnew

Όπως λοιπόν επιτάσσει η σύγχρονη εποχή με τα κινητά να αποτελούν προέκταση των χεριών μας πλέον και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, ο χώρος της μοτοσυκλέτας δεν θα μπορούσε να γλυτώσει από τη νέα τάξη πραγμάτων.
Από τη διασύνδεση μέσω εφαρμογών του κινητού σου με το πάνελ για μη ουσιώδεις αλλαγές, όπως χρωματισμοί, μέχρι την αντικατάσταση των παλιού τύπου πάνελ οργάνων, σε τάμπλετ με λειτουργίες και κουμπάκια στο τιμόνι που θα ζήλευε ακόμη και μια μοτοσυκλέτα MotoGP.

 

KTM 1290 10

Το γεγονός ότι ηλεκτροκίνητα scooter και μικρές μοτοσυκλέτες βγαίνουν όλο και περισσότερα στην παραγωγή, αλλά και αρκετά πρωτότυπα κάνουν την εμφάνισή τους (όπως το Tron-esque Vision Next 100 της BMW ή το project Motobot της Yamaha κατά το οποίο ρομπότ οδηγεί εξ ολοκλήρου μόνο του μια μοτοσυκλέτα, κλείνοντας ήδη το "μάτι" στον Valentino Rossi με τους χρόνους του στην πίστα) δηλώνει πως το μέλλον των μοτοσυκλετών δεν θα απέχει πολύ από αυτό των αυτοκινήτων. Και αναφερόμαστε στην ηλεκτροκίνηση και τα συστήματα αυτόματου πιλότου μέχρι τα πλήρως αυτόνομα κινούμενα ταξί της Uber.

 

yamaha motobot

Βέβαια η επιστροφή όλων πλέον των εταιρειών στις παλαιού τύπου, τουλάχιστον εμφανισιακά, μοτοσυκλέτες μάς μπερδεύει. Τελικά, ποια είναι η νέα μόδα αυτής της εποχής; Οι high tech επιλογές ή η vintage μοτοσυκλέτες με αναβάτες αντίστοιχης "περιβολής";


Το πόσο χρηστικά ή όχι είναι στην καθημερινότητά όλα αυτά είναι σχετικό. Ίσως όλα αυτά με την πάροδο του χρόνου να μας οδηγήσουν σε μια πιο ασφαλή μοτοσυκλέτα που σε συνδυασμό με τη χρήση αερόσακων και άλλων προχωρημένων τεχνολογιών στον υποχρεωτικό εξοπλισμό του αναβάτη, να επιτύχει ακόμη και την εξάλειψη των θανατηφόρων ατυχημάτων.

Kymco Noodoe

 

Λέτε η γενιά μας να προλάβει να ζήσει σκηνές ανάλογες της ταινίας Tron;

 

 

tron

 

 

 

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.