Αφιερώματα

O Dani Pedrosa είναι ένας θρύλος του MotoGP

Ο Ισπανός είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες όλων των εποχών


16.11.2018

Λίγες ώρες πριν τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του, η Dorna και η FIM, τίμησαν τον 33χρονο Ισπανό ανακηρύσσοντάς τον MotoGP Legend

Ο Dani Pedrosa αποσύρεται τελικά από τους αγώνες. Ο «κοντός» με το παιδικό πρόσωπο και το κράνος με τα ιαπωνικά ιδεογράμματα θα στηθεί στο grid για τελευταία φορά στον τελευταίο φετινό αγώνα στη Valencia. Του χρόνου θα είναι αναβάτης εξέλιξης της KTM.

dani pedrosa 18


Πολλά θα γραφτούν για το πόσο μεγάλος, σεμνός και ταπεινός αναβάτης ήταν ο Pedrosa. Πάντα ήπιων τόνων, χωρίς να έχει μπλέξει ποτέ σε ίντριγκες αν και πάντα ήταν μέσα στους πρώτους. Μέσα στους πρωταγωνιστές των τελευταίων 15 χρόνων στο κορυφαίο ίσως motorsport στον κόσμο. Αν και δεν του φαινόταν ήταν ένας από αυτούς που φρέναραν από τα 350 χ.α.ω., έξυναν αγκώνες, έστριβαν και προκαλούσαν ανατριχίλα, προσπέρναγαν και κράταγες την ανάσα σου. Τον είχα δει από κοντά πριν αρχίσει την καριέρα του στην κορυφαία κατηγορία.

dani pedrosa 3

Αν δεν ήξερα πως είχε πάρει ήδη έναν Παγκόσμιο τίτλο στα GP125 θα νόμιζα πως ήταν ένα από τα μικρά παιδιά που τριγυρνούν στα paddock με τις μπλούζες των εργοστασιακών ομάδων. Ήταν στο Brno το 2004.

dani pedrosa 6

Μία χρονιά πριν είχε πάρει τον πρώτο του τίτλο στα GP125. Ξεκίνησε με Honda όπως τελείωσε. Το 2004 ήταν η πρώτη του χρονιά στα GP250 και στην Νότια Αφρική κατακτώντας τη νίκη γίνεται ο νεότερος αναβάτη σε ηλικία 18 ετών, 7 μηνών και 11 ημερών που κάνει κάτι αντίστοιχο έως τότε. Λίγους μήνες αργότερα θα κατακτήσει τον πρώτο από τους δύο συνεχόμενους τίτλους του στην κατηγορία.

dani pedrosa 8

Το 2006 η Honda αποφασίζει να τον βάλει να κολυμπήσει στα βαθιά. Ο πιτσιρικάς με την RCV στον πρώτο του αγώνα ανεβαίνει στο βάθρο χάνοντας μόνο από τον Loris Capirossi με την Ducati. Τελικά τερματίζει πέμπτος με 2 πρώτες, 2 δεύτερες και 4 τρίτες θέσεις και συγκομιδή 215 βαθμούς.

dani pedrosa 11

Για να κατανοήσετε το μέγεθος της επιτυχίας αρκεί να σας πούμε πως εκείνο τον τίτλο κατέκτησε ο team mate του, Nicky Hayden, επικρατώντας του Valentino Rossi στον τελευταίο αγώνα. Ο Loris Capirossi ήταν τρίτος και ο Marco Melandri τέταρτος. Ήταν τόσο ανταγωνιστικό εκείνο το Πρωτάθλημα που η διαφορά του πρώτου Hayden με τον πέμπτο Pedrosa ήταν μόλις 37 βαθμοί. Πίσω του ο μικρός Σαμουράι είχε αφήσει ονόματα όπως ο Kenny Roberts jr (Πρωταθλητής 2000), ο Casey Stoner, o Colin Edwards, και ο Sete Gibernau.

dani pedrosa 12

Τρεις φορές στην καριέρα του τερμάτισε στην 2η θέση(2007, 2010, 2012) άλλες τρεις στην τρίτη (2008, 2009, 2013), τέσσερις φορές στην τέταρτη (2011, 2014, 2015, 2017) ενώ η χειρότερη του χρονιά ήταν το 2016 όταν κατετάγη έκτος.

dani pedrosa 15

Για να κατανοήσουμε το «μέγεθος» ενός εκ των καλυτέρων αναβατών της ιστορίας αρκούν τα παρακάτω εντυπωσιακά νούμερα

dani pedrosa 19

4.086: Είναι οι βαθμοί που έχει συγκεντρώσει ο Pedrosa και στις τρεις κατηγορίες. Μπροστά του βρίσκεται μόνο ο Rossi με 5.974

dani pedrosa 4

285: Είναι οι εκκινήσεις του Ισπανούς στα GP. Μόνο ο Valentino Rossi με 373 και ο Loris Capirossi με 328 βρίσκονται πάνω από αυτόν

dani pedrosa 2

153:Είναι οι φορές που έχει ανέβει στο βάθρο και βρίσκεται τρίτος στην σχετική κατάταξη

dani pedrosa 1

112: Είναι οι φορές που ανέβηκε στο βάθρο στην κορυφαία κατηγορία. Ισοβαθμεί στην δεύτερη θέση με τον συμπατριώτη του Jorge Lorenco, ενώ ο Rossi είναι ο μοναδικός που έχει περισσότερες (195).

dani pedrosa 5

54: Είναι οι νίκες που έχει κατακτήσει στην καριέρα του, όσες και ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Mick Doohan

dani pedrosa 10

49: Είναι οι pole position που έχει κατακτήσει σε όλες τις κατηγορίες και τον κατατάσσουν στην έκτη θέση του σχετικού πίνακα.

dani pedrosa 3

15: Είναι τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την πρώτη μέχρι την τελευταία του νίκη. Είναι τέταρτος αναβάτης μετά από τον Rossi με 20 χρόνια, τον Capirossi με 17 και τον Angel Nieto με 16.

dani pedrosa 14

3: Είναι τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα που έχει κερδίσει.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.