Watkins M001: Καμιά σχέση με τις "άλλες"
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες custom κατασκευές που υπάρχουν
23.05.2018
Η περιέργεια αποδεικνύεται καμιά φορά ισχυρό κίνητρο. Όταν λοιπόν ο Jack Watkins είδε το BMW Harrier του Stellan Egeland θέλησε να μάθει πως δουλεύει η μπροστινή του ανάρτηση. Αυτή του η περιέργεια τον οδήγησε μετά από εννέα χρόνια να κατασκευάσει αυτό το «απίστευτο» δίκυκλο βασισμένο σε έναν κινητήρα ενός R1150RT
Ο Jack κατέχει διδακτορικό στον μηχανικό σχεδιασμό και εργάζεται σε μια βιομηχανία στο Gdansk της Πολωνίας, όπου ηγείται μιας ομάδας περίπου τριάντα μηχανικών. Επιπλέον είναι λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Gdansk. Όπως καταλαβαίνετε είχε όλα τα προσόντα για να ασχοληθεί με αυτό το «περίεργο» project.
Ξεκίνησε με την ανακατασκευή μέσω ψηφιακού σχεδιασμού της μπροστινής ανάρτησης του Harrier. Στη συνέχεια εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε για να ταιριάξει πάνω σε μια λειτουργική μοτοσυκλέτα. Τέσσερα χρόνια αργότερα η Watkins M001 πήρε σάρκα με την εναλλακτική ανάρτηση να είναι μόνο ένα από τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει.
Θα μπορούσε το project να είχε τελειώσει γρηγορότερα όμως ο Jack είχε βάλει την οικογενειακή ζωή πάνω και από την custom μοτοσυκλέτα που εμπνεύστηκε. Ασχολούνται μαζί της μόνο τα απογεύματα και τα βρήκε σκούρα είναι η αλήθεια αφού δεν είχε την εμπειρία να υλοποιήσει μια τέτοιου είδους κατασκευή. Έτσι στράφηκε για βοήθεια στον Mateusz Kozlowski της εταιρείας Moto Spec που βρίσκεται στην πόλη του Gdansk.
Τα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας του προήλθαν από το δίκτυο προμηθευτών που είχε αναπτύξει ο Jack στην κύρια εργασία του. Όλη η συναρμολόγηση και η μηχανική δουλειά έγινε από το team της Moto Spec υπό την καθοδήγηση του Kozlowski.
Όπως μπορείτε να δείτε πέρα από τον κινητήρα και κάποια περιφερειακά η μοτοσυκλέτα είναι custom και μοιάζει να συναρμολογήθηκε με μεγάλα κομμάτια από Lego.
Η «καρδιά» του Watkins 001 είναι ένας boxer που προέρχεται από BMW R1150RT του 2002 που αποκτήθηκε και χρησιμοποιήθηκε μαζί με την μετάδοση και το κιβώτιο ταχυτήτων. Ήταν ο ιδανικός για τον Jack λόγω της απλότητας του.
Το αμορτισέρ προέρχεται από το ίδιο μοντέλο και ο πίσω τροχός από BMW GS. Ο μπροστινός τροχός προέρχεται από Yamaha XJ6 που δεν ήταν εύκολο να ταιριάξει πάνω στο περίεργο πιρούνι. Τα δύο αμορτισέρ που έπρεπε να τοποθετηθούν στην μπροστινή ανάρτηση προήλθαν από το Moto Guzzi V7.
Το πλαίσιο του M001 αποτελείται ουσιαστικά από δύο φύλλα από χάλυβα που έχουν κοπεί με λέιζερ, λυγισμένα σε έξι σημεία - με λίγα κρυμμένα κομμάτια για τη σταθεροποίηση τους. Το δύσκολο ήταν να βρεθούν σημεία στήριξης για τον κινητήρα, τα οποία κατασκευαστήκαν με την χρήση τρισδιάστατης τεχνολογίας. Κάτω από τα χαλύβδινα φύλλα, έγινε πολλή λεπτοδουλειά ώστε να τοποθετηθούν τα ηλεκτρικά της M0001, που βρήκαν θέση σε ένα μικρό πλαίσιο. Για την σέλα ο Jack σχεδίασε τρία φύλα αλουμινίου και τα οποία «ντύθηκαν» με ταπετσαρία.
Τα πάντα είναι σχεδιασμένα με σκοπό τον μικρό όγκο της μοτοσυκλέτας. Παρ’ όλα αυτά το ρεζερβουάρ τη Μ001 έχει χωρητικότητα 16 λίτρα! Το δοχείο καυσίμου δεν είναι τοποθετημένο στην κλασσική του θέση αλλά κάτω σχεδόν από την σέλα, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη κατανομή βάρους. Η τάπα βρίσκεται μπροστά από την σέλα ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Το πίσω μέρος τελειώνει με μια μοναδική πολυκαρβονική δομή με πτερύγια, η οποία κρύβει το ρεζερβουά και παρέχει επίσης ένα σύστημα στήριξης για το φανάρι και την πινακίδα.
Ο Jack χρησιμοποίησε χάλυβα αντί αλουμινίου για να μειώσει το κόστος, αλλά όπως λέει ο ίδιος την επόμενη φορά το αλουμίνιο θα είναι το κύριο υλικό κατασκευής. Χρησιμοποίησε όμως υψηλής αντοχής αλουμίνιο 7075 για τα κινούμενα μέρη του M001 και σε άλλα εξαρτήματα δευτερεύουσας σημασίας για καλύτερο αποτέλεσμα μετά την ανοδίωση. Όλα είναι επεξεργασμένα με εργαλειομηχανές CNC και κομμένα με laser.
Ακόμη και η εξάτμιση είναι περίπλοκη. Κατασκευασμένη από ανοξείδωτο χάλυβα με το τελικό της να είναι ένα κουτί που συναρμολογείται σε πέντε ώρες με 84 βίδες. Ό ήχος όπως λέει ο Jack είναι μοναδικός.
Αντίθετα το cockpit είναι πολύ απλό. Οι διακόπτες είναι αγνώστου προελεύσεως και το ταχύμετρο προέρχεται από την Koso. Στο «χοντρό» ίσιο τιμόνι έχουν τοποθετηθεί bar end καθρέφτες και φλας.
Είναι από τις πλέον περίπλοκες μοτοσυκλέτες που έχουμε δει ως τώρα η οποία έχει σχεδιαστεί εξελιχθεί και κατασκευαστεί με κάθε λεπτομέρεια, όποτε υποθέτουμε ότι ο Jack θα δεχθεί σύντομα παραγγελίες από μερακλίδες των δύο τροχών που θέλουν στο γκαράζ τους
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.