Αφιερώματα

5 από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες αφιερωμένες σε αναβάτες

Yamaha, Honda, Ducati, Aprilia


02.09.2024

Παρ’ ότι είναι βασισμένες στα supersport παραγωγής που αποτελούν τη ναυαρχίδα της τεχνολογίας και των επιδόσεων των κατασκευαστών, οι συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες έχουν μεγάλη αξία


Γιατί είναι του Rossi, του Marquez, του Bayliss του Biaggi. Φέρουν το νούμερο που αγωνίζονταν, τους χορηγούς της ομάδας ακόμη και τον εξοπλισμό, τις επιδόσεις που διαθέτουν οι εργοστασιακές κατασκευές. Πάμε να δούμε 5 από τις πιο όμορφες κατά τη γνώμη μας.

Yamaha YZF-R1Μ Valentino Rossi Tribute (2020)

Αυτό μπορείτε μόνο να το βλέπετε και όχι να αποκτήσετε. Όχι γιατί είναι πολύ ακριβό αλλά γιατί είναι πολύ περιορισμένης παραγωγής. Για την ακρίβεια φτιάχτηκε ένα και μοναδικό και η Yamaha το έκανε δώρο στο «Γιατρό» όταν αυτός αποφάσισε να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Είμαστε σίγουροι πως «δεν την έβγαλαν» μόνο με ένα R1.

yamaha r1m vr46

Ο GOAT συνέδεσε το όνομά του με τον κατασκευαστή από την Iwata από το 2005 και μετά. Πριν το είχε κάνει με την Honda με το CBR 600 F «Rossi Replica» στα χρώματα της Nastro Azzuro και η Aprilia, ενώ η Yamaha είχε κυκλοφορήσει το 2005 και το R6 Rossi «R46».

Honda CBR1000RR SP Fireblade Marquez Replica (2015)

To 2020 – λέει ο μύθος – η Honda θα παρουσίαζε μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής του CBR 1000R ειδικά αφιερωμένη στον ένατο τίτλο του Ισπανού. Ωστόσο ο τραυματισμός του και η μη επίτευξη του στόχου κράτησε τα σχέδια στο συρτάρι. Και μάλλον εκεί θα μείνουν για πάντα, εκτός αν ο MM93 επιστρέψει μια μέρα στην Honda και στεφθεί Πρωταθλητής.

Honda CBR1000RR SP 15 Repsol

Πάμε πίσω τώρα στο 2015 όταν η «μαμά» Honda αποφάσισε να βγάλει προς τιμή του πρωταθλητή της μια Fireblade βαμμένη στα χρώματα της Repsol, όπως έκανε ήδη από το 2005. Μόνο που αυτή τη φορά στο φέρινγκ υπήρχε το νούμερο 93.

Ducati 998S Bayliss Replica (2002)

Εδώ θα μπορούσαν να μπουν πάνω από 50 μοντέλα. Καθώς οι Ιταλοί έχουν ειδικότητα στις special εκδόσεις και ειδικά σε αυτές που είναι αφιερωμένες σε αγωνιστικές επιτυχίες. Carl Fogarty, Troy Bayliss, Ben Bostrom, Neil Hodgson, Ruben Xaus, Carlos Checa, Alvaro Bautista και Francesco Bagnaia και σίγουρα άλλοι τόσοι που έχουμε ξεχάσει έχουν την δική τους replica. Με 916, 998, 999, 1098, Panigale. Η Ducati διαθέτει προς πώληση ακόμη και τις μοτοσυκλέτες του Race of Champions που διοργανώνεται τα τελευταία χρόνια μαζί με το World Ducati Weekend στο Misano.

DUCATI 998S Bayliss Replica 11720 4

Εδώ ξεχωρίσαμε μιας που μας ξυπνάει αναμνήσεις. Μιας και την είδαμε από κοντά στον πρώτο αγώνα Παγκοσμίου που παρακολούθησε ο υπογράφων. Με το Νο21 στο φέρινγκ ο Troy Bayliss αγωνιζόταν με την 996 κερδίζοντας τον τίτλο του 2001. Την επόμενη χρονιά το Borgo Panigale παρουσίασε την 998 η οποία έμεινε στην παραγωγή μόνο για τα 3 χρόνια. Τότε ήταν που είδαμε και την Bayliss Replica με τον μεγάλο χορηγό «Infostrada» στο φέρινγκ, παρεμβάσεις σε φρένα και αναρτήσεις, τμήματα carbon και τον 998 κ.εκ. κινητήρα που απέδιδε 130 ίππους. Από ηλεκτρονικά τότε υπήρχε μόνο ψεκασμός. Το 2002 αγωνιζόμενος με την 998, πριν φύγει για το MotoGP, έχασε στο νήμα από τον «μεγάλο του εχθρό» στο Παγκόσμιο Superbike Colin Edwards με Honda VTR SP-1.

Aprilia RSV4 Biaggi Replica (2010)

Παρουσιάστηκε το 2010 και κόστιζε 50.000 ευρώ. Δεν έμοιαζε μόνο με την εργοστασιακή μοτοσυκλέτα του «Ρωμαίου Αυτοκράτορα» αλλά είχε αντίστοιχα χαρακτηριστικά. Βγήκε από τα έγκατα του αγωνιστικού τμήματος της Aprilia και σύμφωνα με τις οδηγίες του Gigi Dall’Igna. Ξέρετε αυτού που από τότε που πήγε στην Ducati, οι Ιταλού έχουν σαρώσει τα πάντα, ενώ οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούν εφαρμόζονται άμεσα από όλους τους κατασκευαστές στο MotoGP.

Aprilia RSV4 Biaggi Replica

Κινητήρας V4 με αναρτήσεις Ohlins, ζάντες Marchesini, πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών, πολύ carbon και μόλις 175 κιλά, μόνο με το ρεζερβουάρ άδειο. Ο Ρωμαίος πήρε το όπλο του, με την «συγχωρεμένη Alitalia» ως χορηγό και πήρε δύο τίτλους στα Superbike το 2010 και το 2012.

Yamaha R46 Rossi (2005)

Το 2004 ο GOAT «μετακομίζει» από την Honda στην Yamaha. Παίρνει τον τίτλο και ένα χρόνο αργότερα η διοίκηση της Iwata αποφασίζει να τον τιμήσει με ένα R6 ή καλύτερα ένα R46. Ο Rossi συμμετέχει στον σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας και ενσωματώνει πολλά από τα στυλιστικά του κόλπα όπως τον ήλιο και το φεγγάρι στα πλαϊνά του φέρινγκ. Το «46» φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει.

yamaha r46

Το R46 ήταν στην ουσία ένα R6 του 2005 με διαφορετικά χρώματα. Η Yamaha δυσκολευόταν να ανταγωνιστεί τα ριζοσπαστικά Kawasaki ZX-6R και Honda CBR600RR. Αν και είχε έτοιμη την επόμενη γενιά του supersport μοντέλου της ήθελε να αναθερμάνει το ενδιαφέρον για το υφιστάμενο μοντέλο και να ξεφορτωθεί ότι της είχε απομείνει. Το όνομα Rossi εγγυάται την επιτυχία και έτσι παρουσίασε μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής (2.500 μονάδες για όλο τον κόσμο) που δυστυχώς δεν τόνωσε το ενδιαφέρον για το εξαιρετικό R6. Ο λόγος ήταν πως το R46 δεν έμοιαζε με καμία από τις μοτοσυκλέτες που οδηγούσε ο Rossi.

Εκτός από το βάψιμο το R46 διέθετε τελικό Termignoni και μια πλακέτα στην τιμονόπλακα με τον μοναδικό αριθμό της μοτοσυκλέτας.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.