04.07.2024
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα
Σίγουρα θα σας περνάνε και άλλα από το μυαλό, για αυτό να μας τα θυμίσετε. Εδώ σας έχουμε τέσσερα από αυτά. Από τo Funduro του 1993 μέχρι το Tenere 660 του 2008.
Aprilia Pegaso 650ie (1997-2004)
To Aprilia Pegaso 650ie είναι μια από τις αγαπημένες on-off μεσαίου κυβισμού της προηγούμενης δεκαετίας αλλά και αρκετά παρεξηγημένη. Συχνά όχι άδικα...
Βασικές του αρετές ήταν το όμορφο design και η άνετη και τουριστική θέση οδήγησης. Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος πενταβάλβιδος κινητήρας της Rotax προσέφερε αρκετή δύναμη και ροπή για να ταξιδεύει η μοτοσικλέτα δικάβαλη με αποσκευές χωρίς να διαμαρτύρεται. Ηταν άλλωστε ο ίδιος κινητήρας που με μερικές αλλαγές προσέφερε το ίδιο καλές υπηρεσίες και στα μονοκύλινδρα μοντέλα της BMW, τα F 650 για πολλά χρόνια.
Η κατανάλωσή του κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα για μονοκύλινδρο μεσαίου κυβισμού (6 με 6,5lt/100km) και πολλοί ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι προτιμούν τα λάστιχα δρόμου παρά τα on-off.
Ωστόσο, τo Aprilia Pegaso 650ie ήταν διπλά άτυχο για τα ελληνικά δεδομένα.Mέχρι να αναλάβει η Piaggio το εργοστάσιο και τη διαχείριση των ανταλλακτικών οι ιδιοκτήτες ταλαιπωρήθηκαν με τη διαθεσιμότητά τους και το εργοστάσιο έκανε κακές επιλογές στην ποιότητα μερικών εξαρτημάτων, ειδικά στα ηλεκτρικά. Το αποτέλεσμα ήταν να παρουσιάζουν ευαισθησίες οι οποίες απαιτούσαν ειδική αντιμετώπιση και / ή ανταλλακτικά που καθυστερούσαν να έρθουν.
ΒΜW F 650 Funduro (1993-2001)
Πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια της BMW να δημιουργήσει μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα μετά από 35 χρόνια. Το F 650 Funduro κατασκευαζόταν στην Ιταλία σε συνεργασία με την Aprilia, ήταν ποιοτική και ανθεκτική κατασκευή, με καλές επιδόσεις και ανταγωνιστική τιμή στην αγορά και την συντήρηση. Γρήγορα έγινε αρκετά δημοφιλές. Το 1997 δέχτηκε μικρής κλίμακας αλλαγές στα περιφερειακά (άλλα φλας, λίγο διαφορετικό φέρινγκ, αναλογικό ρολόι στα όργανα, τάπα βενζίνης με μεντεσέ).
Suzuki XF 650 Freewind (1997-2002)
To Suzuki Freewind 650 είναι το μονοκύλινδρο on-off που προηγήθηκε του Suzuki V-Strom 650 και υπό μία έννοια ανήκει, σε σχέση με τον δικύλινδρο διάδοχό του, σε μια άλλη εποχή, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά. Η οικονομική ύφεση όμως έχει φέρει την ομολογουμένως πολύ καλή αυτή μοτοσικλέτα ξανά στο προσκήνιο, που χάρη στην καλή ποιότητα κατασκευής της κι εφόσον οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες της την πρόσεχαν, εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη μερικές φορές σε αρκετά καλή κατάσταση.
Καθώς το Suzuki Freewind 650 «φοράει» τον κινητήρα του παλιότερου και πιο χωματερού Suzuki DR 650, ο καρμπιρατεράτος κινητήρας του με απόδοση 47Ps είναι γερός και αξιόπιστος, με αρκετά καλές επιδόσεις κυρίως στις μεσαίες στροφές. Είναι μια πολύ πρακτική μοτοσικλέτα, εξαιρετική για καθημερινή χρήση, με λογικό ύψος σέλας και βάρος που έφτανε τα 162kg. Μεταφέρει άνετα συνεπιβάτη και μπορεί να φορτωθεί εύκολα.
Yamaha XT 660Z Tenere (2008 - 2016)
Το Yamaha XT 660Z Tenere παρουσιάστηκε το 2008 και συμπλήρωσε την γκάμα των μοντέλων ΧΤ 660R και X, συνεχίζοντας ταυτόχρονα την παράδοση που είχε χτίσει το εργοστάσιο με άλλες σπουδαίες μοτοσικλέτες της δεκαετίας του ’80 και του ’90, όπως το δικύλινδρο Tenere 750 αλλά και το μονοκύλινδρο 660 Super Tenere με το οποίο το σύγχρονο Tenere του 2008 δεν έχει ουσιαστικά κανένα κοινό στοιχείο, εκτός από τον χαρακτήρα του.
Πηγή: used-moto.gr
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.