05.07.2024
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Πίσω στο 1993 η αναγεννημένη Triumph, ήταν έτοιμη να εντυπωσιάσει και πάλι. Το είχε κάνει πριν από δύο χρόνια με μια σειρά εξαιρετικών μοντέλων με τρικύλινδρους και τετρακύλινδους κινητήρες. Η γκάμα των Βρετανών περιλάμβανε το Trident με τρικύλινδρους κινητήρες 750 και 900 κ.εκ., το super sport Daytona με τρικύλινδο κινητήρα 750 κ.εκ. και με τετρακύλινδρο 1000 κ.εκ. και το τουριστικό Trophy με τετρακύλινδρους κινητήρες 900 και 1.200 κ.εκ. Τα έξι μοντέλα διέθεταν πλαίσιο από ατσάλι και πολλά μέρη κοινά (πλαστικά, ρεζερβουάρ, φρένα και αναρτήσεις).
Ο ιδιοκτήτης της Triumph, John Bloor, ήθελε να φτιάξει αξιόπιστες μοτοσυκλέτες. Πέτυχε το στόχο του αλλά από την άλλη οι βρετανικές μοτοσυκλέτες δεν είχαν κάτι το ξεχωριστό που θα τραβούσαν το ενδιαφέρον του κόσμου. Ο τότε διευθυντής πωλήσεων και εξαγωγών της εταιρείας και τώρα διευθύνων σύμβουλος των αγώνων του αμερικάνικου πρωταθλήματος flat track, Michael Lock, θυμάται πως οι Ευρωπαίοι συνεργάτες της Triumph έλεγαν πως τα μοντέλα έμοιαζαν με ιαπωνικά με αποτέλεσμα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, να μην μπορούσαν να πουλήσουν στην ιταλική και γερμανική αγορά. Ήθελαν μια βρετανική μοτοσυκλέτα να μην μοιάζει με Kawasaki.
Ο Carlo Talamo ήταν εισαγωγέας της Triumph στην Ιταλία. Μαζί με την ομάδα Numero Tre, είχαν αρχίσει να δημιουργούν custom Triumph. Ένα από αυτά παρουσιάστηκε στους διευθυντές της εταιρείας του Hinckley, με κάποιον από τους παρευρισκόμενους να λέει πως η μοτοσυκλέτα μοιάζει με τρακαρισμένο Daytona. Το μοντέλο στη συνέχεια παρουσιάστηκε και στους Ευρωπαίους dealer, με τους περισσότερους από αυτούς να λένε πως είναι η μοτοσυκλέτα που θέλουν. Ήταν, μεγάλη, «γυμνή» και «κακιά» και έμοιαζε με βρετανικό café racer και όπως αποδείχθηκε αυτή που άλλαξε την σύγχρονη ιστορία της Triumph.
Το όνομά του προήλθε από το Speed Twin του 1938 και πουλήθηκαν 6.800 μοτοσυκλέτες. Μπορεί το νούμερο να μην είναι μεγάλο αλλά αποτέλεσε μια καλή αρχή για την Triumph. Ωστόσο η μεγάλη επιτυχία του Speed Triple ήρθε το 1997 με την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς με το κωδικό όνομα Τ509.
Οι Γάλλοι και οι Ιταλοί πίεσαν για την δημιουργία μιας naked μοτοσυκλέτας και τότε είδαμε για πρώτη φορά τους διπλούς προβολείς στα roadster του Hinckley, το οποίο βασιζόταν στο εξαιρετικό supersport της εταιρείας, το T595 Daytona. Έτσι γεννήθηκε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στον κόσμο με αυθεντικό χαρακτήρα streetfighter. Η επιτυχία του μοντέλου ήταν ανέλπιστη. Παρόλο που το Daytona ήταν αρχικά το best seller της εταιρείας, το Speed Triple σταδιακά το ξεπέρασε καθώς η εταιρεία εισήλθε στο νέο αιώνα.
Tο 1999 παρουσιάστηκε το Speed Triple 955i, που και αυτό με τη σειρά του βασιζόταν στο Daytona 955i.
Το 2005, όταν και είδαμε την τρίτη, ολοκαίνουργια γενιά, το Daytona δεν υπήρχε πλέον στην γκάμα και το Speed Triple αποτελούσε την ναυαρχίδα της Triumph στις σπορ μοτοσυκλέτες.
Το 2011 οι «δίδυμοι» στρογγυλοί προβολείς απέκτησαν γωνιώδη σχεδιασμό, ενώ το 2016 περαιτέρω βελτιώσεις, με αύξηση ισχύος, νέες τεχνολογίες και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά που έκαναν ακόμη απολαυστικότερη την εμπειρία οδήγησης, το «γυμνό» του Hinckley παρέμεινε ανταγωνιστικό έναντι των αντιπάλων του.
Το 2021, η 1200 RS έκανε μια απόλυτη επανάσταση σε βάρος, ισχύ, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία και στιλ Speed Triple. Το 2022, ο πήχης έχει ανέβει ακόμη περισσότερο με την 1200 RR.
Σχεδιασμένη για να προσφέρει μια εκπληκτική και εκλεπτυσμένη νέα δήλωση σε Speed Triple στιλ, σε συνδυασμό με την πιο εστιασμένη, συναρπαστική και δυναμική οδήγηση από ποτέ. Πιο αφοσιωμένη, με τις υψηλότερες προδιαγραφές, η RR διαθέτει ένα νέο όμορφο διαμορφωμένο φέρινγκ με κλιπ-ον και ακόμη πιο εστιασμένη εργονομία αναβάτη. Γεμάτη με υπερσύγχρονη τεχνολογία και κορυφαίες προδιαγραφές ανάρτησης, φρένων και ελαστικών, η RR είναι τόσο άνετη στην πίστα όσο και στον δρόμο.
1994-1997 Speed Triple 900 (T309)
Ένα Daytona 900 χωρίς φέρινγκ, σε μαύρο ή πορτοκαλί. Κατασκευάστηκαν και ελάχιστα Speed Triple 750
885cc
98 ίπποι
209 κιλά
1997-1998 Speed Triple (Τ509)
Βασισμένο στο Τ595
885cc
108 ίπποι
196 κιλά
1999-2002 Speed Triple 955
Μεγαλύτερος κινητήρας, περισσότερη ισχύς, μεγάλο και άσχημο τελικό εξάτμισης
955cc
118 ίπποι
196 κιλά
2002-2005 Speed Triple 955i
Αλλαγές σε πλαίσιο, εμφάνιση και με μικρότερους προβολείς. Κέρδισε 2 ίππους και έχασε 7 κιλά
955cc
120 ίπποι
189 κιλά
2005-2007 Speed Triple 1050
To πρώτο μοντέλο που δεν βασίστηκε σε Daytona. Καμία σχέση με τα προηγούμενα.+11 ίπποι, τα ίδια κιλά με το προηγούμενη γενιάς.
1050 cc
131 ίπποι
189 κιλά
2008-2010 Speed Triple 1050
Brembo αντί για Nissin, νέας σχεδίασης τροχοί και μεγαλύτερη σέλα συνεπιβάτη
1050 cc
131 ίπποι
189 κιλά
2011-2015 Speed Triple 1050
Οι προβολείς αποκτούν γωνιώδη σχεδίαση. Το νέο πλαίσιο χαρίζει πιο σπορ γεωμετρία. Η σχεδίαση είναι νέα.
1050 cc
135 ίπποι
214 κιλά
2016 Speed Triple S & R
Η βασική έκδοση ονομάζεται πλέον S και η «ακριβή» R. Οι ανανεώσεις αφορούν την εμφάνιση, με πιο λεπτό ρεζερβουάρ, διαφορετικούς προβολείς και νέο πακέτο ηλεκτρονικών.
1050 cc
138 ίπποι
192 κιλά
2018 Speed Triple S & RS
Οι δύο εκδόσεις αποκτούν μεγαλύτέρη ισχύ κατά 10 ίππους και νέα οθόνη TFT
1050 cc
148 ίπποι
192 κιλά
2021 Speed Triple RS
Η εμπειρία που αποκόμισαν οι μηχανικοί της εταιρείας από την εμπλοκή στην κατηγορία Moto2 των MotoGP έπαιξε καθοριστική σημασία στην κατασκευή του νέου κινητήρα.
1160 cc
180 ίπποι
198 κιλά
2022 Speed Triple RR
Η ίδια συμπαγής και ελαφριά μονάδα τροφοδοτεί τη Speed Triple 1200 RR δίνοντας ακόμα περισσότερα συναρπαστική εμπειρία οδήγησης Speed Triple, χάρη στην πιο εστιασμένη εργονομία και τις αναβαθμίσεις των προδιαγραφών.
1160 cc
180 ίπποι
199 κιλά
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.