Αφιερώματα

Οδήγηση στον καύσωνα: Αν δεν μπορείς να το αποφύγεις ακολούθησε αυτές τις συμβουλές

Εννοείτε πως αν είναι εφικτό δεν οδηγούμε


10.06.2024

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να έχουν επιπτώσεις σε εσάς, αλλά και την αγαπημένη σας. Για αυτό αν είναι εφικτό αποφεύγουμε να οδηγούμε τις ημέρες με πολύ ζέστη. Αν όμως πρέπει να βγούμε στο λιοπύρι οι συμβουλές που ακολουθούν σίγουρα θα φανούν χρήσιμες

 

Προστατεύουμε τους εαυτούς

Η λύση φυσικά δεν βρίσκεται στην αποφυγή χρησιμοποίησης μοτοσυκλετιστικού εξοπλισμού. Εκτός ότι αυξάνουμε τις πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού σε μία πιθανή πτώση, η απευθείας έκθεση γυμνού δέρματος στον ήλιο αυξάνει την αίσθηση θερμότητας στο σώμα μας. Μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα αλλά και αφυδάτωση. Για να αποφύγουμε το αίσθημα αυτό, βασικός σκοπός μας είναι το σώμα να αερίζετε είτε είμαστε σταματημένοι είτε κινούμαστε. Αυτό θα επιτευχθεί άριστα με αεριζόμενο μοτοσυκλετιστικό ρουχισμό. Η επιλογή χρώματος συνιστάτε να είναι ανοιχτόχρωμη, μίας και δεν τραβάει τις ακτίνες του ηλίου όσο τα σκούρα χρώματα. Επίσης μία καλή επιλογή για τις μετακινήσεις μας σε αστικό περιβάλλον, είναι το κράνος τύπου jet ή ανοιγμένο. Σε περίπτωση που νιώσουμε αδιαθεσία λόγω ζέστης, δεν πιέζουμε τους εαυτούς μας. Η σοφότερη επιλογή είναι να κάνουμε μία στάση μέχρι να νιώσουμε καλύτερα. Τέλος, δεν ξεχνάμε την σωστή ενυδάτωση μας.

kafsonas odigos epiviosis 6

«Σβήσε» αν δεν μπορείς να αποφύγεις

Ο βασικότερος κανόνας στη ζέστη, είναι η αποφυγή της λειτουργίας του κινητήρα στο ρελαντί. Δεν είναι λογικό να σβήνουμε τη μοτοσυκλέτα μας σε κάθε φανάρι. Αλλά αν κολλήσουμε στην κίνηση και δεν βρίσκουμε τρόπο αποφυγής της, καλό είναι να σβήσουμε τον κινητήρα. Στο ρελαντί και ιδιαίτερα στους αερόψυκτους κινητήρες, αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα την πιθανή φθορά κάποιου μηχανικού μέρους.

kafsonas odigos epiviosis 2

Τσέκαρε «υγρά»

Οι υψηλές θερμοκρασίες έχουν την τάση να επηρεάζουν όλα τα υγρά της μοτοσυκλέτας μας. Ο έλεγχος και η αντικατάστασή τους όταν χρειάζεται μπορεί να μας γλυτώσει από πιθανές βλάβες και προβλήματα. Σιγουρευτείτε ότι ο κινητήρας έχει την απαραίτητη ποσότητα λαδιού. Ελέγξτε τη στάθμη των υγρών φρένων, συμπλέκτη (αν είναι υδραυλικός) και παραφλού (αν είναι υγρόψυκτο).

kafsonas odigos epiviosis 4

Με σώας τας φρένας

Το σύστημα πέδησης συνιστάται να έχει καινούργια υγρά φρένων αλλά και τακάκια με επαρκές υλικό τριβής. Έτσι θα έχουν μεγαλύτερη αντοχή στη θερμότητα και συνεπώς θα έχουμε καλύτερη ανταπόκριση κατά το φρενάρισμα.

kafsonas odigos epiviosis 3

Καινούργια "παπούτσια"

Πολλοί αναβάτες επιλέγουν να τοποθετούν καινούργια ελαστικά το χειμώνα με τη δικαιολογία ότι το καλοκαίρι «καίγονται». Αυτό είναι ένας μύθος και καλό είναι να αποφεύγεται. Ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών. Αν είναι παλαιάς χρονολογίας, έχουν ρωγμές ή έχουν φτάσει στο δείκτη φθοράς, η πιο σοφή επιλογή είναι η άμεση αντικατάσταση τους. Επίσης για τη σωστή λειτουργία και προς αποφυγή φθοράς τους, δεν ξεχνάμε να ελέγχουμε συχνά τις πιέσεις τους.

kafsonas odigos epiviosis 5

Αλυσίδα – ιμάντας: Προστάτεψέ την σαν κόσμημα

Καθαρίζουμε και λιπαίνουμε την αλυσίδα. Ελέγχουμε για σκουριές η φθορές αλλά και για το σωστό τέντωμα της. Αν η μοτοσυκλέτα σας φέρει ιμάντα, ελέγξτε αν έχει ξεραθεί ή αν έχει ρωγμές. Μίας κακής κατάστασης αλυσίδα ή ιμάντας, μπορεί να μας δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα κατά την οδήγηση. Η καλύτερη ώρα για τη λίπανση είναι το βράδυ, που η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη και δεν έχουμε σκοπό να μετακινήσουμε το όχημα μας. Έτσι επιτρέπουμε στο λιπαντικό να δράσει καλύτερα.

Και η καλωδίωση

Το καλοκαίρι ο κινητήρας αναπτύσσει μεγαλύτερες θερμοκρασίες. Λόγο αυτού μπορεί να προκληθεί κάποια φθορά στα περιμετρικά καλώδια. Καλό θα ήταν να ελέγχουμε συχνά την κατάσταση της καλωδίωσης για τυχόν φθορές, προς αποφυγή βραχυκυκλώματος.

Και καλές διακοπές

Όλα τα παραπάνω, είναι ίσως οι μόνες λύσεις επιβίωσης έναντι του καύσωνα. Καλές διαδρομές και καλή απόλαυση στη συνέχεια του καλοκαιριού!

kafsonas odigos epiviosis 11

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.