Αφιερώματα

Ωτοασπίδες: Πόσο απαραίτητες είναι στην οδήγηση μοτοσυκλέτας;

Οι ωτοασπίδες είναι από τα βασικά εργαλεία οδήγησης


07.06.2024

Η βλάβη και η απώλεια ακοής που σχετίζονται με την οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι κάτι που πολλοί αναβάτες σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Το πρόβλημα είναι ότι η βλάβη της ακοής είναι προοδευτική και μάλλον είναι πολύ αργά όταν το παρατηρήσει κανείς

Παρατηρήστε πώς μερικοί αναβάτες μιλούν πολύ δυνατά. Αυτό μπορεί να σημαίνει και απώλεια ακοής. Η βλάβη της ακοής οδηγεί επίσης σε ευερεθιστότητα και κατάθλιψη.

Ο ήχος μετριέται σε decibel (db). Οι ήχοι σε ένα ήσυχο σπίτι φτάνουν τα 40 db, ενώ σε έναν δρόμο μεγάλης κυκλοφορίας κυμαίνονται από 75έως 100 db. Ο έντονος θόρυβος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το ακουστικό όργανο, καθώς μπορεί να προκαλέσει φθορά στα τριχωτά κύτταρα του κοχλία, ρήξη τυμπάνου και καταστροφή του οργάνου του Corti. Η βλαπτική λειτουργία του για το αυτί (χωρίς να είναι ορατή ή αναγνωρίσιμη) ξεκινάει περίπου από τα 80 db και ο πόνος του αυτιού ξεκινάει από τα 120 db και πάνω. Ήχοι έντασης 140 db μπορεί να οδηγήσουν στην απώλεια της ακοής με μία, μόνο, έκθεση. Η απώλεια μπορεί να προκληθεί από σύντομη έκθεση σε πολύ δυνατό θόρυβο ή από συνεχή έκθεση σε μέτριας έντασης θόρυβο.

otoaspides 3

Τα επίπεδα θορύβου ενώ οδηγείτε είναι τα εξής:
• Οδήγηση στην πόλη με 40 έως 80 χλμ/ώρα. Ήχος 80 έως 85 db.
• Οδήγηση με 100 χλμ/ώρα. Ήχος 100 db.
• Οδήγηση με 150 χλμ/ώρα. Ήχος 110 db.

Φυσικά, οι αριθμοί διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του κράνους που φοράτε και την προστασία που προσφέρει η μοτοσυκλέτα σας από τον αέρα. Παρ’ όλα αυτά ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά σας παραμένει υψηλός.

otoaspides 2

Τι ωτοασπίδες πρέπει να χρησιμοποιώ;

Υπάρχουν οι «έξυπνες» ωτοασπίδες που φιλτράρουν συγκεκριμένες συχνότητες και διατηρούν το επίπεδο θορύβου στα 85 dB, ενώ του επιτρέπουν να ακούν εξωτερικούς ήχους και τον κινητήρα του δικύκλου τους. Μπορείτε να τις φοράτε καθημερινά και οδηγώντας σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Αν σας φανούν ακριβές μπορείτε να επιλέξετε και τις απλές σφουγγαρένιες ωτοασπίδες που δεν φιλτράρουν ικανοποιητικά τους θορύβους.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.