Αφιερώματα

20 χρόνια DNA Performance Filters

Σε συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα, η DNA γιόρτασε τα πρώτα 20 χρόνια δημιουργίας


16.05.2024

Η Ελληνική DNA έχει κατακτήσει την κορυφή στον τομέα των φίλτρων αέρα. Διεθνείς διακρίσεις και βραβεία, πρώτες θέσεις σε παγκόσμια πρωταθλήματα, συμμετοχή στις μεγαλύτερες εκθέσεις του κόσμου

Ο «δημιουργός» Ντίνος Νικολαΐδης, μαζί με την σύζυγό του Μαρία Ράλλη και τους δύο «συνεχιστές» της DNA, τους γιούς τους Μάριο και Αλέξανδρο μας υποδέχθηκαν στο Universe Live Stage σε ένα γκαλά πρωτόγνωρο για τον χώρο της μοτοσυκλέτας.

Ο ηθοποιός και μοτοσυκλετιστής Πυγμαλίων Δαδακαρίδης ήταν ο συντονιστής της εκδήλωσης και ο Βασίλης Μπούδρος, που στο τελευταίο Dakar Rally συνεργάστηκε και τερμάτισε μαζί με την DNA στο δυσκολότερο αγώνα του κόσμου, κόσμησε με την παρουσία του. Και οι δύο ανήκουν στην οικογένειας της 100% Ελληνικής εταιρείας, που με τόσο κόπο δημιούργησε ο Ντίνος Νικολαΐδης.

Στον συναυλιακό χώρο βρέθηκαν προσκεκλημένοι τόσο από την χώρα μας όσο και από το εξωτερικό αφού η DNA έχει συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες από όλο τον κόσμο.

20 xronia DNA 3

Δύσκολο να εξιστορήσουμε τα όσα έχει καταφέρει η εταιρεία τα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας της. Όλα έγιναν με κόπο, πολύ προσωπική εργασία, με χάρες αλλά και δύσκολες στιγμές. Η Ντίνος Νικολαΐδης πίστευε πάντα πως η επιμονή στην ποιότητα και την καινοτομία και η υπομονή είναι οι μεγαλύτερες αρετές. Τις ίδιες αρχές έχει μεταδώσει και στους γιους του, στόχος των οποίων είναι να συνεχίσουν να έχουν την DNA στην κορυφή.

Στην αίθουσα βρίσκονταν και οι μοτοσυκλέτες που έχουν δημιουργήσει. Το DCR-017 που θαυμάσαμε στην EICMA 2017, το DCR-018 “The Billet Sting” που παρουσιάστηκε στην EICMA 2018, η «Πνοή» το Husqvarna FR450 Rally, στα χρώματα της DNA, με το οποίο ο Βασίλης Μπούδρος τερμάτισε στο Dakar Rally 2024.

20 xronia DNA 4

Και επειδή το Billet Sting το λάτρεψε ένας από εμάς ας θυμηθούμε τι έγραψε για ένα «sequel» που άξιζε πολλά όσκαρ

EICMA 2018 DCR-018 Billet Sting: Sequels, πολύ δύσκολο πράγμα!

Γράφει ο Γιάννης Γεωργιδάκης // 07.11.2018

Για την ακρίβεια είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις στην ιστορία του κινηματογράφου που ένα Sequel στάθηκε επάξια δίπλα στην αρχική ταινία.

Το σκέφτομαι 5 λεπτά και μου έρχονται μόνο τα The Empire Strikes Back και Terminator 2: Judgment day (και το Deadpool 2 αλλά εκεί είμαι προκατειλημμένος). Υπάρχουν όμως και οι φορές που το Sequel δεν είναι καλύτερο ούτε είναι χειρότερο, είναι απλά διαφορετικό.

Οι σκηνοθέτες μας, Ντίνος και Μάριος, μας είχαν δώσει πέρυσι τέτοια εποχή, ένα blockbuster με ασταμάτητη δράση και πολλή - πολλή ταχύτητα (review της πρώτης ταινίας εδώ).

Μάλιστα είχαμε ευχηθεί τότε να γράψουμε ξανά για τα κατορθώματα τους. Και έρχεται λοιπόν το Sequel, και από τη πρώτη ματιά το μονοκόμματο πλαίσιο αλουμινίου με τις κυψέλες κατεργασμένο εξολοκλήρου σε CNC βροντοφωνάζει ότι δε θα δεις μία από τα ίδια. Τουλάχιστον καταλάβαμε και γιατί το φωνάζουν Billet Sting.

20 xronia DNA 5

Οι σκηνοθέτες μας επέμειναν σε ευρωπαϊκό casting. Aπλά από Αυστρία πήγαν Γερμανία καθώς στο DCR-018 συμπρωταγωνιστεί ο κινητήρας της BMW R NineT 2018, πλαισιωμένος από ένα σύστημα ελαιόψυξης σε ρόλο κομπάρσου καθώς έχει σχεδιαστεί με τόση προσοχή που εναρμονίζεται άψογα με το ... boxeroκούτι.

Όπως είπαμε και νωρίτερα αυτή η ταινία δεν γυρίστηκε με τις σκηνές καταδίωξης κατά νου, ωστόσο έχει πέσει ένα σχετικό μοντάζ στον Boxer για να δώσει 10-12 αλογάκια παραπάνω από τα “μαμίσια” 110 και τελική ταχύτητα πάνω από 280 χ.α.ω. Το soundtrack μας το παρέχει όπως και στην πρώτη ταινία ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Akrapovic με ένα κοντσέρτο γραμμένο ειδικά για τη DCR-018.

DCR 018 Billet Sting DNA Filters 3

Παρόλο που η ταινία είναι αριστουργηματική δε παύουμε να απορούμε ποια ήταν η έμπνευση για κάτι τόσο διαφορετικό επειδή αν το DCR-017 θύμιζε Mad Max, το DCR-018 είναι πιο κοντά στο Blade Runner.

Η απάντηση έρχεται από το ίδιο το site της DNA που ο τότε νεαρός μηχανικός Ντίνος σχεδίασε και κατασκεύασε μια δίχρονη αγωνιστική μοτοσυκλέτα 80cc με μονοκόμματο πλαίσιο αλουμινίου η οποία είχε πάρει σβάρνα τα podium για καμιά τριετία. Δηλαδή πρόκειται για ένα Sequel το οποίο κατά βάθος είναι και Remake, συνταγή που σπάνια αποδίδει τέτοιο υπέροχο αποτέλεσμα.

Το DCR-018 έκανε τη πρεμιέρα του στην EICMA και σίγουρα θα έχουμε την ευκαιρία να το θαυμάσουμε από κοντά στις εγχώριες αίθουσες.

Εφόσον το τερμάτισα με τις κινηματογραφικές αναφορές θα κλείσω λέγοντας, ότι στον πατέρα και υιό Νικολαΐδη αξίζουν πάρα πολλά όσκαρ.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.