Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 13.02.2018
Για να γίνετε εσείς πιο γρήγοροι πρέπει να γίνει και η μοτοσυκλέτα σας. Ή μήπως ισχύει και το ανάποδο;
Σας αρέσει η γρήγορη οδήγηση. Έχετε την διάθεση και τα χρήματα να «φτιάξετε» την μοτοσυκλέτα των ονείρων σας και να γίνετε εσείς και αυτή πιο γρήγοροι. Δεν σας αποκαλύπτουμε μιας και ξέρετε ήδη τα βήματα για να το επιτύχετε. Καλή διασκέδαση.
Εξάτμιση
Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Η εξάτμιση ξέρουμε τι είναι. Και οι περισσότερες εργοστασιακές πλέον φιμώνουν και φορτώνουν με βάρος τη μοτοσυκλέτα μας λόγω και των προδιαγραφών. Οπότε την αλλάζουμε, βάζουμε νέο τελικό ή από λαιμούς και αμέσως την κάνουμε ελαφρύτερη, «φτιάχνουμε» τον ήχο της και κερδίζουμε σε ροπή και ιπποδύναμη αν όχι σε όλο το φάσμα των στροφών σε κάποιο ή κάποια από αυτά.
Power Commander
Τι κάνει αυτό το μαγικό κουτί; Στην ουσία είναι ένα σύστημα διαχείρισης καυσίμου που παρακάμπτει το εργοστασιακό και διαχειρίζεται εξ ολοκλήρου το μείγμα. Η εγκατάσταση του είναι σχετικά εύκολη και γρήγορη. Τις περισσότερες φορές συνδυάζεται με ένα ελεύθερο φίλτρο αέρος και την after market εξάτμιση. Με αυτές τις επεμβάσεις θα δεις στο δυναμόμετρο την καμπύλη ιπποδύναμης και ροπής και βελτιώνονται αλλά και αύξηση της μέγιστης ιπποδύναμης του μοτέρ. Μην απογοητευτείς αν έχει κερδίσει 3 ίππους μιας και δεν είναι τα μόνο στοιχεία που «κυνηγάς» σε αυτήν την περίπτωση. Αν θες να ψάξεις να βρεις τα «κρυμμένα άλογα» του μοτέρ τότε δοκίμασε διαφορετικές χαρτογραφήσεις. Εννοείτε πως πρέπει να απευθυνθείς σε ειδικούς.
Ανάρτηση
Αν η μοτοσυκλέτα σου δεν έχει «φανταχτερές» πολυρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τότε το να τοποθετήσεις επιβάλλεται αν θες να γίνεις πιο γρήγορος. Πρέπει να μπορείς να ρυθμίσεις την συμπίεση και την απόσβεση. Tι να κάνουμε; Πρέπει όμως να τις φέρεις και στα μέτρα σου. Αρχικά επέλεξε ένα καλό σετ από επώνυμες αναρτήσεις που υπάρχουν στο εμπόριο. Μπορείς επίσης να επιλέξεις από μεταχειρισμένα αλλά η ευθύνη δική σου. Κατόπιν πήγαινε σε μάστορα-γιατρό να τις τοποθετήσει και να κάνει τις πρώτες σωστές ρυθμίσεις. Μετά πρέπει να τις δοκιμάσεις φέρνοντάς τες στα μέτρα σου. Θα περάσεις μια ωραία ταλαιπωρία. Να το ξέρεις.
Τροχοί
Συνήθως οι εργοστασιακοί τροχοί είναι πιο βαρύτεροι απ’ ότι πρέπει με αποτέλεσμα η super ανάρτηση, το πλαίσιο και τα φρένα της μοτοσυκλέτας να επηρεάζονται αρνητικά. Ακόμη και οι επιδόσεις του κινητήρα. Αν θέλεις πραγματικά να γίνει η μοτοσυκλέτα και εσύ πιο γρήγορος θα πρέπει να αλλάξεις τροχούς και να τοποθετήσεις άλλους πολύ πιο ελαφρύτεροτς.
Ελαστικά
Επιλέξατε ελαφρύτερους τροχούς, τώρα ήρθε η σειρά των σωστών ελαστικών. Αν λοιπόν σκοπεύεις να αλλάζεις λάστιχα κάθε 20.000 χλμ μάλλον θα πρέπει να μην συνεχίσεις να διαβάζεις αυτό το αφιέρωμα. Για να γίνεις πιο γρήγορος χρειάζεται ελαστικό που να αντέχει σε ακραίες συνθήκες χρήσης, όπως η οδήγηση σε μια πίστα. Απευθύνσου σε ειδικούς, διάβασε τεχνικές πληροφορίες για κάθε μοντέλο και κατανόησε τις ανάγκες της μοτοσυκλέτας σου.
Φρένα
Η τοποθέτηση κατάλληλων τακακίων είναι η πρώτη επέμβαση. Αν θες να πιέσεις (!) όμως πρέπει να κοιτάξεις να αλλάξεις και δίσκους. Πιο μεγάλους σε διάμετρο και ταυτόχρονα ελαφρύτερους
Φέρινγκ
Για να χάσει βάρος υπόβαλε την σε εξαντλητική δίαιτα. Μην διστάσεις να της αλλάξεις και το «κουστούμι» - φέρινγκ με ένα ελαφρύτερο. Μπορείς φυσικά να το βάψεις και όπως νομίζεις για πιο racing εμφάνιση. Και επίσης μπορείς να πετάξεις και όλα τα «περιττά» από πάνω της αν θα μπαίνεις στην πίστα μαζί της. Προβολείς, φανάρια, φλας, καθρέπτες, λασπωτήρες μπορούν να τοποθετηθούν όμορφα-όμορφα σε μια κούτα και να μπουν στην αποθήκη. Το εργοστασιακό φέρινγκ μπορεί και να αποτελέσει στοιχείο διακόσμησης στο σπίτι!
Μαθήματα οδήγησης
Οι μοτοσυκλέτες είναι γρήγορες. Οι μοτοσυκλετιστές δεν είναι. Γι αυτό αν θέλετε να βελτιωθείτε από ειδικούς και πάνω απ’ όλα με ασφάλεια, τότε δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε ένα εξειδικευμένο σχολείο ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας σε μία εκ των δύο πιστών στη χώρα μας. Θα απολαύσετε την οδήγηση και θα μάθετε πολλά χρήσιμα πράγματα τόσο για την οδήγηση εκτός όσο και εντός πίστας.
Υ.Γ. Η πίστα των Σερρών θα σας κάνει να νοιώσετε «Παγκόσμιος»
Bonus: Ανακατασκευή κινητήρα
Η ιπποδύναμη μιας σύγχρονης superbike σου πέφτει λίγη; Τότε υπάρχει ένας μόνο δρόμος. Βρείτε έναν ειδικό και ανακατασκευάστε τον και από 200 φτάστε τον 230 ίππους! Αν και δεν νομίζω ότι χρειάζετε
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.