Αφιερώματα

Οδηγός αγοράς off road κράνους

Γιατί το χρειαζόμαστε και τι κοιτάμε στην αγορά του


18.04.2024

Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος

Επιμέλεια: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Το 2wo.gr σε συνεργασία με τους ειδικούς του Moto Market "ξεκαθαρίζουν" τα πράγματα.

Γείσο - χρειάζεται;

agorazontas off road kranos 6

Η αλήθεια είναι πως ένα κράνος με γείσο προσδίδει αρκετό αέρα "περιπέτειας" στο στυλ μας, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που πραγματικά το χρειαζόμαστε. Το γείσο προστατεύει την ορατότητά μας, εμποδίζοντας βροχή και ήλιο να χτυπάνε στα μάτια, κάτι που μας οδηγεί στο επόμενο ερώτημα.

Ζελατίνα ή μάσκα;

Αν οι βόλτες μας εκτός από χώμα έχουν και αρκετή άσφαλτο - ειδικά αυτοκινητόδρομους, τότε επιλέγουμε την ζελατίνα. Προστατεύει καλύτερα από τον αέρα όταν αρχίσουν να αυξάνονται τα χιλιόμετρα. Από την άλλη, αυτό σημαίνει πως στα χωμάτινα κομμάτια, μπορεί να χρειαστεί να παραμείνει ανεβασμένη, καθώς εμποδίζει τον εξαερισμό και προκαλεί εφίδρωση. Για τον λόγο αυτοί, πολλοί επιλέγουν να έχουν μαζί τους ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου ή απλώς, μια μάσκα τύπου ΜΧ.

agorazontas off road kranos 7

Αν οι βόλτες μας έχουν στο μεγαλύτερο μέρος τους χωμάτινη οδήγηση και λίγη επαφή με άσφαλτο, κι εκεί με λίγα χιλιόμετρα, καλύτερη επιλογή είναι η μάσκα τύπου ΜΧ. Δεν θολώνουν, προστατεύουν τα μάτια και πλέον, με τις εταιρείες να επενδύουν όλο και περισσότερο στο εύρος ορατότητας, δεν περιορίζουν το οπτικό πεδίο με το πλαίσιό τους, ενώ το σφουγγάρι που έχουν στο σκελετό, βοηθά στην απορρόφηση του ιδρώτα.

Προς τι ο προγναθισμός;

agorazontas off road kranos 10

Πέραν του ότι κάνει ένα κράνος να δείχνει «μάχιμο», οι λόγοι που το κάτω μέρος του κράνους προεξέχει στην περιοχή που προστατεύει το πιγούνι, είναι για να βοηθά τον εξαερισμό σε οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα - καθώς και την διευκόλυνση να πιεί κανείς χωρίς να χρειαστεί να βγάλει το κράνος.

Εξαερισμός

agorazontas off road kranos 3

Εκτός από τα συστήματα εξαερισμού στο μπροστινό μέρος - μεγάλο άνοιγμα στο πρόσωπο και προεξοχή του κράνους στο ύψος του πιγουνιού, είναι σημαντικό το κεφάλι μας να μπορεί να αποβάλει την ζέστη και να έχει αέρα και από άλλα σημεία. Για τον λόγο αυτό, κοιτάμε το κράνος που μας ενδιαφέρει να αγοράσουμε να έχει σημεία εξαερισμού στο πάνω, πίσω ή πλαϊνό μέρος.

Θόρυβος και ορατότητα

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην εκτός δρόμου οδήγηση να έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο οπτικό πεδίο, καθώς τα απρόβλεπτα στοιχεία, κινήσεις, κλαδιά, πέτρες ή λακκούβες μπορούν πολύ γρήγορα να μας ανατρέψουν μια ευχάριστη εμπειρία.

Γι' αυτό το λόγο τα εκτός δρόμου κράνη έχουν μεγάλο άνοιγμα, έτοιμα να "δέσουν" με μια όσο το δυνατόν πιο ευρύ πεδίου ορατότητας μάσκα.

Ένα ακόμη καλό που έχουν, είναι ότι δεν περιορίζουν τον θόρυβο. Κάτι που είναι ενοχλητικό στην ασφάλτινη οδήγηση, στην εκτός δρόμου είναι σημαντικό, καθώς βοηθά τον αναβάτη να ακούσει εγκαίρως αν υπάρχει πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του, ήχο αν πλησιάζει άλλο όχημα, ή κάποιον από την παρέα που μπορεί να μείνει πιο πίσω με κάποιο πρόβλημα.

agorazontas off road kranos 2

Αποσυνραμολόγηση

Όσο καλό εξαερισμό κι αν έχει ένα κράνος, θα ιδρώσουμε. Είναι σημαντικό να έχουμε ένα κράνος που να μπορούν να αφαιρεθούν για να πλυθούν όλα του τα εσωτερικά τμήματα, καθώς αποτελεί θέμα υγιεινής για εμάς και καλής συντήρησης για το κράνος.

Το πιο σημαντικό

Η ασφάλεια πάει πάντα πάνω απ'όλα. Ο εξοπλισμός μας αγοράζεται για να είναι ανανεώσιμος και να μπορούμε να τον αντικαθιστούμε αναλόγως αναγκών, είτε περνάει ο χρόνος ζωής του, είτε τον φθείρετε από χτυπήματα.

Όπως και να έχει, είναι σημαντικό το κράνος που θα επιλέξουμε να έχει την καλύτερη δυνατή πιστοποίηση, μιας και το κεφάλι μας είναι αναντικατάστατο...

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.