18.04.2024
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Επιμέλεια: Ελένη Δανάη Μαυράκη
Το 2wo.gr σε συνεργασία με τους ειδικούς του Moto Market "ξεκαθαρίζουν" τα πράγματα.
Γείσο - χρειάζεται;
Η αλήθεια είναι πως ένα κράνος με γείσο προσδίδει αρκετό αέρα "περιπέτειας" στο στυλ μας, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που πραγματικά το χρειαζόμαστε. Το γείσο προστατεύει την ορατότητά μας, εμποδίζοντας βροχή και ήλιο να χτυπάνε στα μάτια, κάτι που μας οδηγεί στο επόμενο ερώτημα.
Ζελατίνα ή μάσκα;
Αν οι βόλτες μας εκτός από χώμα έχουν και αρκετή άσφαλτο - ειδικά αυτοκινητόδρομους, τότε επιλέγουμε την ζελατίνα. Προστατεύει καλύτερα από τον αέρα όταν αρχίσουν να αυξάνονται τα χιλιόμετρα. Από την άλλη, αυτό σημαίνει πως στα χωμάτινα κομμάτια, μπορεί να χρειαστεί να παραμείνει ανεβασμένη, καθώς εμποδίζει τον εξαερισμό και προκαλεί εφίδρωση. Για τον λόγο αυτοί, πολλοί επιλέγουν να έχουν μαζί τους ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου ή απλώς, μια μάσκα τύπου ΜΧ.
Αν οι βόλτες μας έχουν στο μεγαλύτερο μέρος τους χωμάτινη οδήγηση και λίγη επαφή με άσφαλτο, κι εκεί με λίγα χιλιόμετρα, καλύτερη επιλογή είναι η μάσκα τύπου ΜΧ. Δεν θολώνουν, προστατεύουν τα μάτια και πλέον, με τις εταιρείες να επενδύουν όλο και περισσότερο στο εύρος ορατότητας, δεν περιορίζουν το οπτικό πεδίο με το πλαίσιό τους, ενώ το σφουγγάρι που έχουν στο σκελετό, βοηθά στην απορρόφηση του ιδρώτα.
Προς τι ο προγναθισμός;
Πέραν του ότι κάνει ένα κράνος να δείχνει «μάχιμο», οι λόγοι που το κάτω μέρος του κράνους προεξέχει στην περιοχή που προστατεύει το πιγούνι, είναι για να βοηθά τον εξαερισμό σε οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα - καθώς και την διευκόλυνση να πιεί κανείς χωρίς να χρειαστεί να βγάλει το κράνος.
Εξαερισμός
Εκτός από τα συστήματα εξαερισμού στο μπροστινό μέρος - μεγάλο άνοιγμα στο πρόσωπο και προεξοχή του κράνους στο ύψος του πιγουνιού, είναι σημαντικό το κεφάλι μας να μπορεί να αποβάλει την ζέστη και να έχει αέρα και από άλλα σημεία. Για τον λόγο αυτό, κοιτάμε το κράνος που μας ενδιαφέρει να αγοράσουμε να έχει σημεία εξαερισμού στο πάνω, πίσω ή πλαϊνό μέρος.
Θόρυβος και ορατότητα
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην εκτός δρόμου οδήγηση να έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο οπτικό πεδίο, καθώς τα απρόβλεπτα στοιχεία, κινήσεις, κλαδιά, πέτρες ή λακκούβες μπορούν πολύ γρήγορα να μας ανατρέψουν μια ευχάριστη εμπειρία.
Γι' αυτό το λόγο τα εκτός δρόμου κράνη έχουν μεγάλο άνοιγμα, έτοιμα να "δέσουν" με μια όσο το δυνατόν πιο ευρύ πεδίου ορατότητας μάσκα.
Ένα ακόμη καλό που έχουν, είναι ότι δεν περιορίζουν τον θόρυβο. Κάτι που είναι ενοχλητικό στην ασφάλτινη οδήγηση, στην εκτός δρόμου είναι σημαντικό, καθώς βοηθά τον αναβάτη να ακούσει εγκαίρως αν υπάρχει πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του, ήχο αν πλησιάζει άλλο όχημα, ή κάποιον από την παρέα που μπορεί να μείνει πιο πίσω με κάποιο πρόβλημα.
Αποσυνραμολόγηση
Όσο καλό εξαερισμό κι αν έχει ένα κράνος, θα ιδρώσουμε. Είναι σημαντικό να έχουμε ένα κράνος που να μπορούν να αφαιρεθούν για να πλυθούν όλα του τα εσωτερικά τμήματα, καθώς αποτελεί θέμα υγιεινής για εμάς και καλής συντήρησης για το κράνος.
Το πιο σημαντικό
Η ασφάλεια πάει πάντα πάνω απ'όλα. Ο εξοπλισμός μας αγοράζεται για να είναι ανανεώσιμος και να μπορούμε να τον αντικαθιστούμε αναλόγως αναγκών, είτε περνάει ο χρόνος ζωής του, είτε τον φθείρετε από χτυπήματα.
Όπως και να έχει, είναι σημαντικό το κράνος που θα επιλέξουμε να έχει την καλύτερη δυνατή πιστοποίηση, μιας και το κεφάλι μας είναι αναντικατάστατο...
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.