Αφιερώματα

Triumph Daytona T595/955i – H superbike που στάθηκε απέναντι σε Ducati και Ιάπωνες

Στην παραγωγή από το 1997 έως το 2000


15.02.2024

Η εμπορική επιτυχία, οι νίκες και οι τίτλοι της Ducati 916 έκανε τους φανατικούς των supersport μοτοσυκλετών να δείξουν εμπιστοσύνη στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, οι οποίοι αμφισβήτησαν τις εξαιρετικές ιαπωνικές τετρακύλινδρες superbike με εναλλακτικούς τρόπους που ταυτόχρονα εξέπεμπαν ισχυρή προσωπικότητα


Η πρώτη που δοκίμασε ήταν η Triumph (θα ακολουθούσε η Benelli με τον Tornado) με το τρικύλινδρο Daytona T595 να παρουσιάζεται στα τέλη του 1996. Έφερε μια σπορ εκδοχή του βρετανικού κινητήρα, με σφυρήλατα έμβολα, κυβισμό 955 κ.εκ., που απέδιδε 130 ίππους και βασιζόταν σε διπλό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο που συνδυαζόταν με ένα πολύ όμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.

Triumph Daytona T595 955i 2

H Daytona παρ’ ότι ήταν πολύ όμορφη, ήταν «ανώριμη» σε τεχνικό επίπεδο, που τράβαγε αμέσως την προσοχή. Δεν την έλεγες ελαφριά, δεν την χαρακτήριζες ιδανικά στημένη για την πίστα αλλά ήταν πολύ καλή στο δρόμο. Η Daytona έχει μια μακρά και αξιοπρόσεκτη εμπορική πορεία και παρά την αρκετά υψηλή τιμή και τον ανταγωνισμό της Ducati κατάφερε να βρει θαυμαστές ακόμα και στην Ιταλία.

Triumph Daytona T595 955i 3

Στην επόμενη γενιά η Triumph την βελτίωσε στους περισσότερους τομείς και της αφαίρεσε βάρος, αλλά της αφαίρεσε αυτήν την γοητεία που διέθετε εξαιτίας του εμπνευσμένου σχεδιασμού της. Η Daytona λοιπόν αντί να τα πάει ακόμη καλύτερα εμπορικά, έχασε σταδιακά έδαφος μέχρι που εξαφανίστηκε. Κρίμα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Υπάρχουν ουσιαστικά δύο μεγάλες αλλαγές: Η μια αφορά τις δοκιμές κρούσης και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται, ενώ η άλλη είναι η ίδια η τεχνολογία κράνους
Πρόκειται για τον σημαντικότερο αγώνα μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία και η νίκη σε αυτόν είναι θέμα τιμής για τα τέσσερα μεγάλα εργοστάσια
Όσοι βρέθηκαν στις 17 Ιουλίου στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Ελληνική αντιπροσωπεία είχαν την ευκαιρία να δουν μια από τις σπάνιες μοτοσυκλέτες παραγωγής στον κόσμο
H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.