Αφιερώματα

Moto Guzzi Stelvio 1200 – Ένα crossover που παρουσιάστηκε «πριν την ώρα του»

Έμεινα στην παραγωγή από το 2007 έως το 2016


08.02.2024

Ήταν τα χρόνια που οι περισσότεροι εξακολουθούσαν να πιστεύουν ότι η Moto Guzzi θα έπρεπε να είναι το αντίπαλο δέος της BMW, οπότε όταν εμφανίστηκε το Stelvio σκέφτηκαν αμέσως, GS


Αντ' αυτού η Moto Guzzi δεν ήταν αντί-BMW και το Stelvio δεν ήταν το αντί-GS, αλλά κάτι άλλο. Μια μοτοσυκλέτα που ήταν σίγουρα βαριά (πάνω από 250 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας σε όλες τις εκδόσεις), σίγουρα πιο απλή σε φιλοσοφία κατασκευής, αλλά με απόλυτα ευχάριστο στην άσφαλτο - άλλωστε, η εταιρεία των Αετών, βρισκόταν ήδη στην «αγκαλιά» του Piaggio group. Ήταν, θα λέγαμε σήμερα, ένα crossover, με σχετικά μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, ψηλή σέλα στα 840 χλστ., αλλά δεν ήταν κατασκευασμένο για να βάζει τους τροχούς του (19" μπροστά και 17" πίσω) από την άσφαλτο.

Moto Guzzi Stelvio 1200 2

Εκείνη την εποχή, ωστόσο, η λέξη crossover δεν υπήρχε. Το Stelvio 1200 ήταν μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα τουρισμού, ειδικά στην δεύτερη έκδοση όταν η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ αυξήθηκε από 18 σε 32 λίτρα, αλλά είχε αρκετούς κραδασμούς. Ο σχεδιασμός επίσης ήταν πρωτότυπος, με τους δίδυμους οβάλ προβολείς του Norge. Είναι κρίμα που ο κινητήρας των 1200 κ.εκ., στην διβάλβδιδη κλαι τετραβάλβιδη έκδοση δεν τα πήγε καλά, όχι τόσο από την άποψη της ισχύος και της ροπής, αλλά λόγω αξιοπιστίας, ιδιαίτερα από εξαιτίας της τροφοδοσίας.

Το Stelvio παρέμεινε τεχνικά πιστό στην κληρονομιά της Guzzi, η οποία τώρα προσπαθεί ξανά με το V 100 Stelvio. Μια μοτοσυκλέτα που, όπως και ο προκατοχός της, διαθέτει τον εγκάρσιο V2 κινητήρα και τελική μετάδοση με άξονα.

Moto Guzzi Stelvio 1200 3

Το μοτοσυκλετιστικό κοινό πλέον είναι έτοιμο να δεχθεί τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες, για αυτό πιστεύουμε πως το V100 Stelvio θα τα πάει καλύτερα από το Stelvio 1200.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Υπάρχουν ουσιαστικά δύο μεγάλες αλλαγές: Η μια αφορά τις δοκιμές κρούσης και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται, ενώ η άλλη είναι η ίδια η τεχνολογία κράνους
Πρόκειται για τον σημαντικότερο αγώνα μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία και η νίκη σε αυτόν είναι θέμα τιμής για τα τέσσερα μεγάλα εργοστάσια
Όσοι βρέθηκαν στις 17 Ιουλίου στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Ελληνική αντιπροσωπεία είχαν την ευκαιρία να δουν μια από τις σπάνιες μοτοσυκλέτες παραγωγής στον κόσμο
H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.