Αφιερώματα

Kawasaki ZZ-R 1400 – Ο «πύραυλος» που «εξαφανίστηκε» λόγω προδιαγραφών

Στην παραγωγή από 2006 έως το 2020


25.01.2024

Μιλάμε για μια σχεδόν ξεχασμένη μοτοσυκλέτα, παρόλο που είχε ξεπεράσει το όριο των 200 HP (με την χρήση ram airi) από το 2012


Η σειρά ZZ-R γεννήθηκε το 1990 ως supersport μοτοσυκλέτα (με τετρακύλινδρους κινητήρες 250 και 600 κ.εκ.), διαδεχόμενη τη θρυλική GPZ. Διέθετε την δική της προσωπικότητα αν και δεν την λες όμορφη, πιο αποδοτική και άνετη από τους άμεσους αντιπάλους της, εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου εστιάζοντας σε αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, που αγαπήθηκε περισσότερο στη Βόρεια Ευρώπη παρά στα μέρη μας. .

Όσοι το οδήγησαν την περιγράφουν ως «πύραυλο», ικανό να ανταγωνιστεί το Suzuki Hayabusa, αλλά πιο άνετο, λιγότερο υπερβολικό σε σχεδίαση του και λιγότερο φωνακλάδικο στο μάρκετινγκ. Για αυτό τον λόγο, ίσως, παρέμεινε στο περιθώριο αντί να συγκαταλέγεται στους μύθους της μοτοσυκλέτας όπως ο αντίπαλος του.

Ένα παράξενο , χαμηλό hyper touring , μεγάλο αλλά αποτελεσματικό πέρα από κάθε προσδοκία σε χρήση στο δρόμου και ειδικά στον αυτοκινητόδρομου, όπου κατέχει πολλά ρεκόρ. Οι προδιαγραφές Euro5 «το έδιωξαν» από την «γηραιά ήπειρο» όμως στην Βόρεια Αμερική απολαμβάνουν ακόμη τα γκάζια της υπερηχητικής μοτοσυκλέτας της Kawasaki

Ο πανίσχυρος τετρακύλινδρος του Ninja ZX14-R, αυτό είναι το όνομα του στις Η.Π.Α., δεν έχει πρόβλημα με τις προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν στην χώρα. Ως εκ τούτου παραμένει στην γκάμα της εταιρείας του Akashi με τιμή 16.599 δολάρια, ενώ υπάρχει και επετειακή έκδοση, στην κλασσική τριχρωμία της δεκαετίας του 90, πράσινο-λευκό-μπλε που κοστίζει 17.249 δολάρια.

Kawasaki ZZ R 1400 2

Οι προδιαγραφές Euro 4 και Euro 5 και η μείωση του ενδιαφέροντος για μοτοσυκλέτες όπως το ZZR 1400, ευθύνονται για την εξαφάνιση πολλών μοντέλων. Αντικαταστάτης του πρέπει να θεωρείται το υπερτροφοδοτούμενο H2 SX

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Υπάρχουν ουσιαστικά δύο μεγάλες αλλαγές: Η μια αφορά τις δοκιμές κρούσης και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται, ενώ η άλλη είναι η ίδια η τεχνολογία κράνους
Πρόκειται για τον σημαντικότερο αγώνα μοτοσυκλετών στην Ιαπωνία και η νίκη σε αυτόν είναι θέμα τιμής για τα τέσσερα μεγάλα εργοστάσια
Όσοι βρέθηκαν στις 17 Ιουλίου στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Ελληνική αντιπροσωπεία είχαν την ευκαιρία να δουν μια από τις σπάνιες μοτοσυκλέτες παραγωγής στον κόσμο
H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.