17.01.2024
Honda, Harley-Davidson, Hyosung, BMW και Ducati είχαν σίγουρα μεγαλύτερες προσδοκίες για αυτά τα πέντε μοντέλα που πέρασαν σχεδόν απαρατήρητα
Επιμέλεια: Ελένη Δανάη Μαυράκη
Δεν μιλάμε για αδικημένες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα το BMW F650SC Scarver, το Aprilia Motò 6.5 ή για το Suzuki B-King που πλέον ανήκoυν στην κατηγορία των συλλεκτικών cult δικύκλων.
Θα μιλήσουμε για τα πραγματικά «φαντάσματα» - μοντέλα που κυκλοφόρησαν αλλά δεν κατάφεραν να κερδίσουν το ελάχιστο ενδιαφέρον του κοινού, πέφτοντας στην λήθη της μνήμης πολύ γρήγορα μετά την κυκλοφορία τους, ξεχασμένα πλέον από, σχεδόν, όλους.
Honda CTX 1300
Κατασκευασμένο με βάση το ST Pan European 1300, το CTX ήταν η προσπάθεια δημιουργίας μιας μοτοσυκλέτας τύπου φουτουριστικού bagger. Το ίδιο έγινε και με το Goldwing F6B, το οποίο όμως είχε μεγαλύτερη απήχηση. Το CTX 1300 σίγουρα είναι μια καλή μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερη σχεδίαση. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται οι Βορειοευρωπαίοι που το προτίμησαν. Ωστόσο, πολύ λίγα έχουν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. Παρέμεινε στην αγορά από το 2014 έως το 2016.
Harley Davidson Street 750
Ήταν μια επανάσταση. Η πρώτη υγρόψυκτη, μεσαίου κυβισμού Harley Davidson, αποτελούσε το πιο προσιτό μοντέλο της γκάμας που αρχικά προοριζόταν για τη Νοτιοανατολική Ασία (κατασκευαζόταν στην Ινδία) και εισήχθη και στην ευρωπαϊκή αγορά το 2017, με μια στρατηγική μάρκετινγκ λίγο μπερδεμένη είναι η αλήθεια.
Δεν ήταν ιδιαίτερα όμορφο, δεν ήταν καλοφτιαγμένο, δεν ήταν ακριβώς πολύ φθηνό (το 2017 κόστιζε 8.990 ευρώ), ο κινητήρας του είχε ισχύ 71 ίππους και το βάρος του έφτανε τα 229 κιλά. Στην Ινδία η εμπορική του πορεία είναι καλή, οπότε «αποστολή εξετελέσθη» ως ένα βαθμό. Έχει δει κανείς στους Ελληνικούς δρόμους ένα Street 750;
Hyosung Comet 650
Προτού οι κινέζικες μοτοσυκλέτες κάνουν την εμφάνισή του στην ευρωπαϊκή αγορά, τον ρόλο της σούπερ οικονομικής ασιατικής εταιρείας τον είχε για λίγο Hyosung. Η κορεατική εταιρεία πρόσφερε μια σειρά μοντέλων μικρού και μεσαίου κυβισμού, που μπορεί να φτιάχτηκαν για την Ασία, αλλά ήρθαν και στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν ελάχιστα και τα περισσότερα ήταν τα Comet 650, που έμεινε στην παραγωγή από το από το 2004 έως το 2016. Ήταν ένα είδος κλώνου του Suzuki SV 650. Κατά πολύ φθηνότερο. Όμως το ανύπαρκτο μάρκετινγκ και η ισχνή παρουσία του στα μέσα της εποχής το έκαναν γρήγορα να ξεχαστεί.
BMW R1200ST
Μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές αποτυχίες της BMW τα τελευταία 30 χρόνια. Το R1200ST ήταν κάτι μεταξύ R1200RT και R1200ST, βασισμένο στον αερόψυκτο boxer των 1.170 κ.εκ.
Μπορεί να έφταιγε η αμφιλεγόμενη εμφάνισή του, μιας και ο εξάγωνος κάθετα τοποθετημένος προβολέας, «μέσα» στην ζελατίνα και οι δύο τεράστιες εισαγωγές αέρα, που έμοιαζαν με ρουθούνια, δεν ήταν ότι πιο όμορφο. Πάντως ταξίδευε, όπως όλα τα BMW, εξαιρετικά χαρίζοντας ανέσεις και προστασία στον αναβάτη και τον συνεπιβάτη. Έμεινε στην παραγωγή μόλις τέσσερα χρόνια (2003-2007) και πουλήθηκαν ελάχιστα.
Ducati Scrambler Sixty2
Θυμάστε πριν από λίγο καιρό που η Ducati έφτιαξε ένα Scrambler 400; Όχι; μην ανησυχείτε, δεν είστε οι μόνοι. Η Ducati το παρουσίασε με το όνομα «Scrambler Sixty2» χωρίς να κάνει αναφορά στον κυβισμό και αυτό ίσως δημιούργησε το πρόβλημα στην προώθηση. Οι περισσότεροι από τους αναβάτες που έψαχναν για μια μικρή και πρακτική μοτοσυκλέτα, δεν ήξεραν καν ότι η Ducati έφτιαξε ήδη μια. Παρουσιάστηκε το 2016, παρέμεινε στην γκάμα μέχρι το 2021 και ο αερόψυκτος κινητήρας του 400 δεν έχει εμφανιστεί σε καμία άλλη μοτοσυκλέτα. Οι φήμες για μια πλατφόρμα μικρομεσαίου κυβισμού που φτάνει από το Borgo Panigale δεν έχουν καμία σχέση με αυτόν τον κινητήρα, καθώς θα είναι κάτι εντελώς νέο.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.