Αφιερώματα

Το Husqvarna Nuda «έπεσε θύμα» της αλλαγής ιδιοκτησιακού καθεστώτος

Από την BMW στο KTM Group


18.01.2024

Ένα άλλο μοντέλο που κατέληξε στην κρεατομηχανή μιας εταιρείας υπό εκκαθάριση ήταν το Nuda 900. Μια μοτοσυκλέτα που θα έπρεπε να επαναλανσάρει η Husqvarna η οποία κατασκευάστηκε όταν την εταιρεία είχε υπό την «ομπρέλα» της η BMW

Όταν οι Αυστριακοί αποφάσισαν αγόρασαν την Husqvarna αποφάσισαν να μην διατηρήσουν καμία από τις υφιστάμενες τεχνικές πλατφόρμες και μία από αυτές ήταν του Nuda, που βασίστηκε στην street σειρά F 800.

Κρίμα γιατί ο πρωτότυπος και μίνιμαλ σχεδιασμός, η δυναμική συμπεριφορά του και η απόδοση του κινητήρα του αποτέλεσαν ένα εκπληκτικό συνδυασμό. Συνδύαζε όλα τα προτερήματα του δικύλινδρου σε σειρά της BMW, που στις μοτοσυκλέτες των Βαυαρών δεν μπορούσε να αναδειχθεί.

Husqvarna Nuda 900R 2

Πλαίσιο χωροδικτύωμα, ρεζερβουάρ κάτω από τη σέλα, Ohlins και ακτινικές δαγκάνες Brembo στην έκδοση R. O κινητήρας ήταν διαφορετικός από αυτόν που χρησιμοποιούσε η BMW. Είχε αυξημένη διάμετρο και διαδρομή, με χρονισμό αλλά στις 315° και τον δικό του ήχο. «Μια πρώτη γεύση από αυτά που πρόκειται να δούμε στο μέλλον», δήλωναν οι Γερμανοί. Το Nuda, ήταν συμπαγές, ελαφρύ (174 κιλά χωρίς υγρά) και με εμφάνιση supermoto θα μπορούσε να ήταν το αντίπαλο δέος του KTM Duke για όλους τους «ζωηρούς» νέους των τελών της δεκαετίας του 2000.

Δυστυχώς το Nuda απ’ ότι φαίνεται έχει μείνει ξεχασμένο μέσα σε κάποιο συρτάρι. Ελπίζουμε κάποια στιγμή να το δούμε ξανά. Άλλωστε κινητήρας, πλαίσιο, αναρτήσεις είναι έτοιμα από άλλες μοτοσυκλέτες του KTM Group.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.