Αφιερώματα

Η «παρεξηγημένη» Yamaha TRX 850

Παράχθηκε από το 1996 έως το 2000


19.12.2023

Όταν κερδίζεις έναν Ιάπωνα, δεν το παίρνει πολύ καλά και συνήθως «απαντάει»


Και έτσι, αφού η Ducati είχε αποδείξει ότι μπορούσε να νικήσει τα τετρακύλινδρα με τη συνταγή των δικύλινδρων, υπήρξαν μοντέλα με V2 κινητήρα, όπως το VTR της Honda και το TL της Suzuki, που σημείωσαν κάποιες επιτυχίες. Η Yamaha διαφοροποιήθηκε κατασκευάζοντας την δική της μοτοσυκλέτα που έφερε τον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα, με στρόφαλο 270°, που προέρχονταν από το TDM 850.

Ήταν η απάντηση στο Ducati SS900. Δικύλινδρο, με μισό φέρινγκ και πλαίσιο χωροδικτύωμα. Η προσπάθεια όμως απέτυχε αφού το TRX 850, αν και ήταν μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα, δεν πούλησε. Η προσπάθεια να «χτυπήσουν» την Ducati με μια παρόμοιας φιλοσοφίας κατασκευή δεν πήγε καλά.

Yamaha TRX850 96 2

Ίσως μια διαφορετική σχεδίαση, που θα αποδείκνυε την ιαπωνική καταγωγής της, να ήταν σοφότερη επιλογή καθώς σε τεχνικό επίπεδο ήταν ανώτερη από την SS900. Πιο ελαφριά, πιο ισχυρή αλλά και πιο φτηνή θα μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο εμπορικά αλλά για τα χρόνια εκείνα δεν διέθετε την ισχυρή προσωπικότητα των ιαπωνικών supersport που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή.

Η επιλογή της Yamaha να χρησιμοποιήσει έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα με στρόφαλο 270°, που η λειτουργία του προσομοιάζει αυτήν ενός V2, είναι μια μια λύση που βρίσκει εφαρμογή σήμερα σε πολλά μοντέλα κατασκευαστών απ’ όλο τον κόσμο.

Yamaha TRX850 96 5

Υπάρχουν ελάχιστα TRX 850 στην χώρα μας. Κατά καιρούς πωλούνται κάποια σε ιστοσελίδες αγγελιών από 2.000 έως 2.500 ευρώ. Αποτελεί μια πολύ καλή βάση για customizing, αφού έχουμε δει εκπληκτικά café racer αλλά και αγωνιστικές replica, όπως αυτές της Taira Racing που είχε αγωνιστεί o Christina Sarron στις 8 ώρες της Suzuka. Αλλά για να μην μπλέξεις με «κόψε-ράψε» πάρε έτοιμο το XSR 900GP.

Yamaha XSR900 GP 2024

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.