Αφιερώματα

Gilera Nordwest 600: Το πρώτο supermoto της ιστορίας

1990-1993


11.12.2023

Ήταν μπροστά από την εποχή και παρουσιάστηκε σε μια «περίπλοκη» στιγμή της ιταλικής εταιρείας. Παρ’ όλα αυτό το υβρίδιο των Federico Martini (μηχανικός) και Luciano Marabese (σχεδιαστής) «έγραψε» ιστορία


Αποτέλεσε τον πρόγονο των motard και έδειχνε σαν πείραμα που δημιουργήθηκε με βάση το adventure RC 600 C, από το οποίο «πήρε» το πλαίσιο, το ψαλίδι, όλα τα πλαστικά, αλλά και τον μονοκύλινδρο, με δυο εκκεντροφόρους, κινητήρα Bi 4 με ισχύ 53 ίππων, που ήταν ο ισχυρότερος της εποχής του. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης ήταν τα Pirelli MT-60RR.

Ο συνδυασμός δύο τροχών 17" με την γεωμετρία μιας μοτοσυκλέτας On/Off ήταν κάτι πρωτόγνωρο το 1990, αλλά στο εργοστάσιο του Arcore κατάφεραν να βρουν τις σωστές αναλογίες και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που αναγραφόταν στα πλαϊνά του πάνελ: "Sound on the road", γιατί στο δρόμο κατατρόπωνε πολλές μοτοσυκλέτες της εποχής. Σε στριφτερό τερέν μπορούσε να σταθεί δίπλα σε πολλά supersport της δεκαετίας του 90. Σύντομα γύρω από το όνομά του αλλά και τις ικανότητές του στο δρόμο δημιουργήθηκε ένας μύθος.

gilera nordwest 600 2

Παρ ότι ήταν μια εξαιρετική εναλλακτική σπορ μοτοσυκλέτα που μπορούσε να κυκλοφορεί καθημερινά εντός και εκτός πόλης με περισσότερη άνεση από τις supersport, δεν γνώρισε εμπορική επιτυχία. Το παράξενο υβρίδιο που βρισκόταν μεταξύ του εντός και εκτός δρόμου μοτοσυκλετιστικό κόσμο δεν έπεισε. Το Nordwest, όπως και πολλά ακόμη μοντέλα αφέθηκαν στην τύχη τους μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Gilera. Παρέμεινε στην παραγωγή για μόλις τρία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά το Nordwest αποτελεί το πρώτο μοντέλο μιας πολύ επιτυχημένης κατηγορίας μοτοσυκλετών

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.