Off Road Days 2023 με αφετηρία τη Ζήρεια – μια εμπειρία enduro!
10-12 Νοεμβρίου Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας
16.11.2023
Ο καιρός δεν θα μπορούσε να είναι πιο σωστός για την δοκιμή της νέας γενιάς enduro μοτοσυκλετών από KTM, HUSQVARNA και GASGAS
Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη
Φτάνοντας από την Παρασκευή, το βουνό μας έδινε εναλλάξ βροχή και δυνατό αέρα, με μαγευτικές εικόνες από σύννεφα να κατεβαίνουν και μερικές φορές να παγιδεύονται στις πλαγιές. Λίγο ανάμεσα στα διαλείμματα της δυνατής βροχής, λίγο φορώντας αδιάβροχο εξοπλισμό, λίγο που είχαμε να βρεθούμε μεταξύ μας και κυρίως, έχοντας στην διάθεσή μας τα «κοσμήματα» του 2024, η αλήθεια είναι πως κανείς μας δεν σκέφτηκε να μην οδηγήσει «επειδή βρέχει».
Ομολογώ ότι οι πιο έμπειροι, χάρηκαν το παιχνίδι περισσότερο με τα enduro μοντέλα 2024 – πες το αυτοσχέδια άλματα στις πλαγιές, πες το fun ride στη μια ρόδα, το θέμα είναι πως όση ώρα οδηγούσαμε, το αίσθημα είναι αντίστοιχο αυτού της παιδικής χαράς. Μέχρι αύριο να μας άφηναν, εκεί θα ήμασταν.
«Θες να κατέβεις λίγο να πάρω το δικό σου να πάρεις το δικό μου;» και «Τα αλλάζουμε λίγο;» είναι από τις ατάκες που έπαιξαν περισσότερο – στο βουνό, όχι σε διάλειμμα δημοτικού. Αλλά τι να λέμε τώρα, είχαμε γίνει όλοι παιδιά.
Και δεν ήταν λίγες οι μοτοσυκλέτες…
• Από τα πορτοκαλί αγρίμια, είχαμε στα χέρια μας
ΚΤΜ 150 EXC TBI, KTM 250 EXC-F, KTM 250 EXC TBI SIX DAYS, KTM 350 EXC-F και KTM 250 SX-F
• Από τους υπερβόρειους της οικογενείας δοκιμάσαμε
HUSQVARNA TE150i , HUSQVARNA TE250i και HUSQVARNA FE350
• Ενώ από το ισπανικό αίμα είχαμε
GASGAS EC300, GASGAS EC500F και GASGAS MC450F
Η διαδρομή οδήγησης είχε κλασσική σχεδίαση με ευθείες, στροφές και ένα μικρό άλμα, αλλά η πρόκληση για κάθε λάτρη της χωμάτινης οδήγησης ξεκινούσε με τον παράγοντα «βροχή», κάνοντας τα λασπωμένα μηχανάκια και κυρίως, λασπωμένα χαμόγελα, χαρακτηριστικό και των δύο ημερών, μιας και όλοι είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε τα νέα μοντέλα σε απαιτητικές συνθήκες.
Προσωπικά, περιορίστηκα να οδηγήσω αποκλειστικά τα enduro μοντέλα και από τις 3 εταιρείες και ήθελε πολύ συγκέντρωση για να μην ενθουσιαστώ ΜΕ ΟΛΑ.
Εν ολίγοις, για έναν μέσο αναβάτη σαν εμένα, ένιωσα να ταιριάζουν τα παρακάτω:
Για χωμάτινες βόλτες με πολύ γκάζι και όχι ιδιαίτερο προβληματισμό:
KTM 350 EXC-F, HUSQVARNA FE350 και GASGAS EC500F (εντάξει, στο 500 θα πρέπει να προβληματιστείς λίγο αν αποφασίσεις να ανοίξεις πολύ το γκάζι)
Για γρήγορες, σφιχτές βόλτες, προπονήσεις και αγώνες:
ΚΤΜ 150 EXC TBI, KTM 250 EXC-F, KTM 250 EXC TBI SIX DAYS – σου ξυπνάνε το Ready to Race
HUSQVARNA TE150i, HUSQVARNA TE250i αντίστοιχα – σου κάνουν τη ζωή ΕΥΚΟΛΗ
GASGAS EC300 – σε κάνει να πιστέψεις ότι πραγματικά μπορείς να μπεις στο Get On The Gas μουντ χωρίς να κουραστείς.
Ναι. Αλλά τι ήταν αυτό που έκλεψε τις εντυπώσεις;
Drums roll…
1. Το KTM EXC 300 TBI HARD ENDURO του Κίμωνα Καράμπελα, που χωρίς να είναι διαθέσιμο για test ride, είχαμε όλοι την δυνατότητα να το δούμε από κοντά, να το επεξεργαστούμε και να το δούμε στο «στρώσιμο» από έναν τέρμα ενθουσιώδη αγωνιζόμενο.
2. Οι συμμετέχοντες. Είναι από τις φορές που πρωταγωνιστές σε μια εκδήλωση δεν ήταν μόνο τα μοντέλα, αλλά και οι ίδιοι οι συμμετέχοντες. Καθώς αυτή η εκδήλωση αποτέλεσε την πρώτη από τα χωμάτινα test ride υπό την νέα αντιπροσωπεία ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ, η διοργάνωση φιλοξένησε και «σύστησε» διπλανές «ομάδες» όπως την ISUZU με το εντυπωσιακό D-MAX και την CAN – AM, ενώ παρόντες όλες τις ημέρες ήταν και άνθρωποι της εταιρείας που δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από το γεγονός ότι παρά το κρύο, την βροχή και τον δυνατό αέρα, οι συμμετοχές δεν μειώθηκαν, ενώ όσοι ερχόντουσαν, παρέμεναν στον χώρο βλέποντας οδήγηση φίλων τους αλλά και μοντέλων που δεν δήλωσαν για δοκιμή, από τρίτους, χωρίς να τους πτοεί η σχετική κακοκαιρία, διατηρώντας, αντιθέτως, έναν μεταδοτικό ενθουσιασμό.
Τώρα, αν με ρωτήσεις τι έκλεψε την καρδιά μου…
• Τα HUSQVARNA TE150i και ΚΤΜ 150 EXC TBI για άλλη μια χρονιά μου επαλήθευσαν ότι είναι φίλοι μου – παρά τις μεταξύ τους διαφορές
• Τα GASGAS EC300 και KTM 250 EXC TBI SIX DAYS ήταν ο έρωτας, τέλος.
• Αλλά το HUSQVARNA TE250i νομίζω ήταν αυτό που μ έκανε να το ψάχνω ξανά και ξανά για δοκιμή, αυτό που θα μπορούσε να είναι ο πιο πιστός μου σύντροφος για όποια αυτοσχέδια δοκιμή, βλακεία, βόλτα ή αγώνα. Κάτι που μάλλον ίσχυε για πολλούς, γιατί ήταν αδύνατον να το βρει κανείς τυχαία διαθέσιμο!
Τα Off road days 2023 είναι ιδιαίτερα, καθώς φέτος παρουσιάζουν μοτοσυκλέτες νέας τεχνολογίας σε όσους τις πάρουν για δοκιμή, τόσο με τα TBI δίχρονα, όσο και με τα τετράχρονα, που σκανδαλίζουν με το πόσο ευκολοδήγητα έχουν γίνει.
Εκτός από τα νέα πλαίσια, βασικό συστατικό στα τετράχονα είναι οι αναρτήσεις WP τελευταίας γενιάς, κάτι για το οποίο μπορούσε κανείς να ενημερωθεί αναλυτικά από τον επίσημο εισαγωγέα EXTRA PRODUCTS TASSOULIS που συμμετείχε στην διοργάνωση, παρέχοντας μέχρι και τις κορυφαίες εκδόσεις XPLOR PRO σε μοτοσυκλέτα δοκιμής.
Τι μου έμεινε από το Off Road Days 2023:
Οι εποχές που οι ευρωπαϊκές χωμάτινες μοτοσυκλέτες μπορούσαν να οδηγηθούν από σκανδιναβικού σωματότυπου αναβάτες, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και είναι ξεκάθαρή πλέον η εστίαση σε μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων που απευθύνονται σε οποιουδήποτε τύπου αναβάτη με racing φιλοσοφία.
Όχι. Δεν είναι μοτοσυκλέτες που θα σου κάνουν παρέα αν θες να πας χαλαρό βολτάκι πριν κάτσεις στον καναπέ. Είναι μοτοσυκλέτες που κάνουν το αίμα να κυλάει πιο γρήγορα – πριν, κατά και μετά την οδήγηση.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.