Αφιερώματα

Ζέστη, κουφόβραση, λιοπύρι, καύσων: Πόση ζέστη μπορούμε να αντέξουμε


21.07.2023

Η Ελένη Δανάη Μαυράκη έχει κάνει την επιπλέον έρευνα και έχει συλλέξει τις λεπτομέρειες που βελτιώνουν κάπως την άνεση, επειδή για κάποιο λόγο αποφάσισε ότι πρέπει να βγει βόλτα, υπό 40 βαθμούς

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Δεν θα πω όλοι, αλλά οι περισσότεροι από εμάς, λίγο πολύ έχουμε προβληματιστεί κάπως για το πώς θα οδηγήσουμε την καλοκαιρινή περίοδο με τις υψηλές θερμοκρασίες. Έχουμε δει πώς να προστατεύσουμε την μοτοσυκλέτα μας, έχουμε κάνει μια μικρή έρευνα αγοράς για καλοκαιρινά μπουφάν και λοιπό εξοπλισμό, και παρ’ όλα αυτά, δεν νιώθουμε ακριβώς έτοιμοι και άνετοι να βγούμε στον δρόμο όταν ακούμε στην πρόγνωση καιρού για βαθμούς άνω των 37 Κελσίου.

1. Αποφεύγουμε την οδήγηση τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας

Και μην μου πείτε ότι είναι προφανές και αυτονόητο, γιατί τις προάλλες γυρίσαμε από μια βόλτα 4 το απόγευμα, με καυτό αέρα να μπαίνει μέσα από την μάσκα και να στεγνώνει τα μάτια και το είναι μου. Καλό είναι να υπολογίζουμε την ώρα που θα ξεκινήσουμε αλλά την ώρα που θα μας πάρει να καλύψουμε αποστάσεις. Αν κάνουμε ταξίδι και όχι βόλτα, το να ξεκινάμε χάραμα είναι μια καλή ιδέα – σταματάμε το μεσημέρι για φαγητό, ξεκούραση και προστασία από τον ήλιο και συνεχίζουμε το απόγευμα.

40 vathmoi 7

Να ξυπνάς πριν στις 6 και να οδηγείς χωρίς καφέ. Σκληρό

2. Βενζινάδικα

Μπορούμε να ξεκουραστούμε στην σκιά τους για λίγο, να ρίξουμε νερό στο κεφάλι, να βρέξουμε το μπάφερ μας ή να βγούμε σε αναζήτηση σνακ δίπλα από το ταμείο. Το καλύτερο; Φοράμε ένα πλατύ χαμόγελο και ρωτάμε αν μπορούμε να βάλουμε για λίγο το κράνος μας στο ψυγείο που έχουν πάγο. Αξίζει!

3. Αγαπάμε τον εαυτό μας

Οδηγώντας με βερμούδα (που γενικά δεν προβλέπεται αλλά πολλοί το επιλέγουν) δεν μας δροσίζει, καθώς το δέρμα μας κρατάει όχι μόνο ζέστη από τον ήλιο αλλά και από την άσφαλτο. Οπότε, παντελόνι.

Κάλτσες. Ωπ, τι… δεν το περίμενες αυτό ε; Λετς μπι όνεστ, είναι πολλοί αυτοί που θα επιλέξουν παπούτσι αντί για μπότα, είτε μοτοσυκλετιστικό, είτε απλό αθλητικό. Σε αυτή (την μη – προβλεπέ) περίπτωση, μην ξεχάσετε να φορέσετε κάλτσα που καλύπτει τον αστράγαλο, καθώς τόσο ο ήλιος όσο κι ο καυτός αέρας από την άσφαλτο και την μοτοσυκλέτα, καίνε και αφυδατώνουν το δέρμα.

Cooling vest/ jacket. Η απόλυτη πολυτέλεια. Γιλέκα ή μπουφάν με ενσωματωμένο σύστημα που βάζουμε κρύο νερό, μας δροσίζει όσο οδηγούμε και σιγά σιγά εξατμίζεται για να μην καταλήξουμε να οδηγούμε με μια σούπα γύρω μας.




Γαντάκια, γιατί κανείς δεν απολαμβάνει την οδήγηση με ιδρωμένη παλάμη – ίου.

Μπάφερ για λαιμό και κυρίως για να μην καίγεται το σβέρκο μας και να προστατευόμαστε από διάφορα ιπτάμενα…

Προστατεύουμε τα μάτια μας. Είτε έχει ειδική ζελατίνα το κράνος μας, είτε φοράμε γυαλιά ηλίου, η οδήγηση στην άσφαλτο θα μας κουράσει αν δεν έχουμε κάτι να τα προστατεύσουμε.

40 vathmoi 5

Γυαλιά ηλίου Red Bull Spect Daft-001 μαύρο/φυμέ | Motomarket

4. Ενυδάτωση – αλλά όχι μόνο με νερό

Μιας και η ενυδάτωση είναι το πιο σημαντικό στοιχείο για να αισθανόμαστε καλά και να έχουμε αντοχή στην οδήγηση για αρκετή ώρα, είναι σημαντικό να έχουμε εφοδιάσει σωστά το σώμα μας από την προηγούμενη νύχτα (το ιδανικό). Πριν ξεκινήσουμε, διαλύουμε ένα φακελάκι ή ταμπλέτα με ηλεκτρολύτες σε ένα ποτήρι και παίρνουμε μαζί μας άλλα δυο τρία. Γενικά πίνουμε περισσότερο ηλεκτρολύτες από νερό, αποφεύγουμε αλκοόλ και καφεΐνη (είπε αυτή που σε πρόσφατη βόλτα ήπιε δυο καφέδες μέχρι το μεσημέρι) και έχουμε μαζί μας νερό, τόσο για να ρίξουμε στο κεφάλι μας ή να ξεδιψάσουμε αν χρειαστεί, αλλά όχι ως την βασική πηγή ενυδάτωσης.

5. Για τον δρόμο

Ξεκινάμε τη μέρα μας με ελαφρύ πρωινό – χρειαζόμαστε ενέργεια αλλά δεν θέλουμε να ζορίσουμε το πεπτικό μας σύστημα όταν θα δίνουμε μάχη με την θερμοκρασία. Φυστικοβούτυρο για ενέργεια και μπανάνα είναι ένας καλός συνδυασμός, καθώς το ποτάσιο που θα χάνουμε με τον ιδρώτα, θα αναπληρώνεται από αυτό της μπανάνας.

40 vathmoi 6

Πάουερ πρωινό για να βγάλουμε τα πρώτα χιλιόμετρα | οποιοδήποτε μινι σούπερ μάρκετ

Καλό είναι αντί να φάμε προβατίνα κάτω από τον πλάτανο ντάλα μεσημέρι, να προτιμήσουμε μικρά και ελαφριά σνακ, με αποξηραμένα φρούτα, καρπούς, ή αλατισμένα σνακ – αποφεύγοντας όσο μπορούμε τη ζάχαρη. Το βαρύ φαγητό θα μας ζορίσει όταν ξαναβγούμε να οδηγήσουμε στη ζέστη, αλλά αν πεινάμε πολύ, τότε μια σαλάτα και ένα ενοχικό ψητό (τύπου κοτόπουλο ή τα χωρίς-λίπος) είναι καλύτερες επιλογές από τηγανητά ή μαγειρευτά.

6. Για το κλείσιμο

Φτάσαμε στο τέλος της ημερήσιας διαδρομής, παρκάραμε, βγάλαμε κράνη, μπουφάν και αναστεναγμό ανακούφισης. Μας αξίζουν ΟΛΑ όσα στερηθήκαμε. Πίτσες, σούβλες, μπύρες, μαργαρίτες, μοχίτο, ο καθένας μας κατά βάθος ξέρει τι θέλει να παραγγείλει, απ’ όταν είμαστε κάπου στα ¾ της διαδρομής. Γκο φορ ιτ! Εγώ συνήθως πάω για πίτσα. Ή παγωτό. Γεύμα παγωτού…

40 vathmoi 3

Τέλος για σήμερα

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Αν δεν είστε από αυτούς που μετακινούνται με δίκυκλο όλο τον χρόνο, τότε η κίνηση θα γίνει σύντομα η καθημερινότητά σας. Όμως, για όσους προτιμούν να «ξεκουράζουν» τη μοτοσυκλέτα ή το scooter τους κατά τους χειμερινούς μήνες, η σωστή συντήρηση είναι απαραίτητη
Το concept «scooter 800cc» μας παρουσιάστηκε ως μοντέλο της Gilera αλλά συνεχίστηκε ως Aprilia, όμως παρέμεινε το μεγαλύτερο, ισχυρότερο και πιο γρήγορο scooter που κατασκευάστηκε ποτέ
Στο άκουσμα «μοτοσυκλετιστικά βιβλία» ένας άνθρωπος εκτός χώρου θα σκεφτεί λαδωμένα service manual που αναφέρονται σε διάκενα βαλβίδων και ώρες λειτουργίας του κινητήρα ή ακόμη χειρότερα ότι δεν πρέπει να πιείς τα υγρά φρένων
Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.