Αφιερώματα

Tι είναι το Yamaha SZR 660;

Ιταλικής έμπνευσης Supermono


20.07.2023

Το 1995, η Yamaha Ιταλίας, δηλαδή η Belgarda πρότεινε μια ενδιαφέρουσα συνταγή θέλοντας να συμμετάσχει στη supermono κατηγορία και παρουσίασε μια supersport μοτοσυκλέτα με τον μονοκύλινδρο κινητήρα του Tenere 660

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: InMoto.it

Εξαιρετικά μαζεμένο σε διαστάσεις, το μονοκύλινδρο Yamaha ήταν κατάλληλο κυρίως για μικρομεσαίους αναβάτες αφού για πιο μεγαλόσωμους αναβάτες δεν υπήρχε ο ανάλογος χώρος.

Χωρίς να φορτίζει υπερβολικά τους καρπούς, το 660 μπορούσε να διατηρήσει υψηλές μουαγιέν (για μονοκύλινδρο), εξαιτίας της σωστής κάλυψης απότον αέρα, ενώ για δικάβαλες εκδρομές δεν ήταν και ότι καλύτερο αφού ο αναβάτης ένιωθε "πάνω του" συνεχώς τον συνεπιβάτη εξαιτίας, της "διόροφης" σέλας αλλά και της έλλειψης χειρολαβών.

yamaha szr 660 3

Κάποιοι κραδασμοί εμφανίζονταν σε ταχύτητες κοντά στα 100 km/h, η ζέστη του κινητήρα ήταν ανεκτή σχεδόν όλες τις μέρες του έτους όμως η εξάτμιση ήθελε προσοχή καθώς η θέση της εύκολα δημιουργούσε «τατουάζ» σε γάμπες.

Με γωνία κάστερ 24°, ίχνος 102 mm και μεταξόνιο στα 1.410 mm, το ιταλικό Yamaha ήταν απολαυστικό σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο με καλή άσφαλτο και ξεδίπλωνε τις χάρες του όσο γινόταν πιο σφιχτό, ενώ η θετικές εντυπώσεις παρέμεναν και στην πίστα, όσο οι ρυθμοί παρέμεναν εντός εύρους χρήσης.

Στο δρόμο αλλά και στην πίστα, άλλαζε κατεύθυνση αστραπιαία αν και οι αναρτήσεις ήταν μαλακές και ρυθμισμένες να κρατάνε τον αναβάτη ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση. Ήταν πολύ σταθερό και οι αναρτήσεις του πλήρως ρυθμιζόμενες.

yamaha szr 660 4

Με πραγματική τελική λίγο πάνω από τα 180km/h και περίπου πέντε δευτερόλεπτα για τα πρώτα εκατό χιλιόμετρα από στάση, το 660 ήταν αξιοπρέστατο σε επιταχύνσεις όσο και σε ρεπρίζ. Όμως το νόημα της μοτοσυκλέτας ήταν η σπορ οδήγηση, η φιλικότητα του μονοκύλινδρου κινητήρα καθώς και η οικονομία στη συντήρηση της.

Δυστυχώς η εμπορική επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν μικρή καθώς το κοινό προτιμούσε σπορ μοντέλα με περισσότερους κυλίνδρους ενώ τα μονοκύλινδρα ήταν συνήθως On-Off. Η "καριέρα" του έληξε το 2001, πέντε χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.