Αφιερώματα

BMW HP2 Sport: Το πιο ακραίο boxer

Συλλεκτικό


06.07.2023

Τo 2008 η BMW ολοκλήρωσε την τριλογία HP2 με το Sport-είχαν προηγηθεί τα Enduro και Megamoto, τις προηγούμενες χρονιές

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος

Η οικογένεια ΗΡ2 ήταν η προσπάθεια της βαυαρικής εταιρείας να τραβήξει στα άκρα τον μπόξερ κινητήρα, τοποθετώντας τον σε μοτοσυκλέτες οι οποίες θα είχαν σπορ ανησυχίες, είτε σε άσφαλτο, είτε σε χώμα. Στόχος, δεν ήταν φυσικά οι πωλήσεις, αλλά το να πείσει τους πάντες ότι οι boxer κινητήρες δεν ήταν μόνο για δικάβαλα, τριβάλιτσα ταξίδια-κάτι που φυσικά μια χαρά κατάφερε.

BMW HP2 Sport 2

Πατώντας λοιπόν στην R1200S, η BMW (ξανα)ανακάλυψε την γρήγορη οδήγηση και παρουσιάσε το ΗΡ2 Sport, ενώ δεν δίστασε να «τρέξει» και ένα ενιαίο πρωτάθλημα, το Boxer Cup. Έχοντας λοιπόν συγκεντρώσει μια ομάδα μηχανικών με στόχο την δημιουργία του πιο δυνατού boxer κινητήρα όλων των εποχών (κάτι που διατήρησε για πολλά χρόνια), η BMW δεν δυσκολεύτηκε τα τραβήξει τα βλέμματα των φίλων της εταιρείας αλλά και της μοτοσυκλέτας, γενικότερα.

Παρόλο που ποτέ δεν υπήρξε limited edition, οι λίγες πωλήσεις (εξαιτίας του περιορισμένου εύρους χρήσης και της υψηλής τιμής αγοράς) καθιέρωσαν το Sport ως τέτοιο-στις μέρες μας, ένα HP2 Sport με λίγα χιλιόμετρα και σε καλή κατάσταση κοστίζει 20.000-25.000 ευρώ!

BMW HP2 Sport 4

Τι ιδιαίτερο είχε λοιπόν το Sport; Πέραν του κινητήρα ο οποίος απέδιδε 130hp στις 8.750rpm και 11,7 kgm στις 6.000 rpm, η μοτοσυκλέτα ζύγιζε μόλις 178kg (εξαιτίας της χρήσης ανθρακονήματος), ενώ oι αναρτήσεις (Telelever-Paralever) έφεραν την υπογραφή της Ohlins.

Μπορεί σε απόλυτους χρόνους να μην μπορούσε να κοντάρει στα ίσα τον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, αφού το HP2 Sport ήταν …sport και όχι supersport, όμως εδραίωσε το βαυαρικό εργοστάσιο ως μια εταιρεία που μπορούσε να κατασκευάσει και μοτοσυκλέτες για track day, πριν παρουσιάσει το S1000RR.

BMW HP2 Sport 9

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.