Αφιερώματα

Honda Transalp 750: Τα μυστικά του κινητήρα

Tροφοδοτεί και την street fighter CB750 Hornet


31.05.2023

Ξεκινώντας από λευκή κόλλα χαρτί, οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda ξεκίνησαν να κατασκευάζουν έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα, ο οποίος θα τροφοδοτεί τόσο την street fighter CB750 Hornet όσο και την περιπετειώδη XL750 Transalp

• Παράλληλος δικύλινδρος 8βάλβιδος unicam κινητήρας 755κ.εκ. με κομβία 270°
• Ισχύς 91.8 PS (67.5kW) στις 9.500 σαλ., ροπή 75Nm στις 7.250 σαλ. και έκδοση με ισχύ 47.6 PS (35kW), για κατόχους διπλώματος A2
• Ειδική για την Transalp χαρτογράφηση του συστήματος TBW με touring εστίαση
• Πατενταρισμένοι αγωγοί εισερχόμενου αέρα στροβιλιζόμενης ροής (Vortex Flow Ducts) και χαρακτηριστικός ήχος εξάτμισης
• Μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist /slipper)

Αποτέλεσμα των προσπαθειών τους είναι ο 8-βάλβιδος κινητήρας Unicam χωρητικότητας 755κ.εκ. Η διάμετρος και η διαδρομή των εμβόλων έχουν οριστεί αντίστοιχα στα 87 x 63.5mm και η σχέση συμπίεσης στο 11.0:1. Προσφέρει συναρπαστική απόδοση στις υψηλής στροφές, με μέγιστη ισχύ 91.8 PS (67.5kW) στις 9.500 σαλ. και συνοδεύεται από τεράστια αποθέματα ωφέλιμης ροπής από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές, με μέγιστη τιμή τα 75Nm στις 7.250 σαλ. Πρόκειται για έναν κινητήρα ο οποίος προσφέρει απολαυστικές επιδόσεις για κάθε είδους διαδρομή και για όλες τις αποστάσεις, καθώς και για αναβάτες ανεξαρτήτως επιπέδου εμπειρίας.

Ο νέος κινητήρας είναι εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς, σε μεγάλο βαθμό λόγω της κεφαλής Unicam (με διάταξη που χρησιμοποιείται από την έτοιμη για αγώνες MX CRF450R) η οποία διαχειρίζεται τις βαλβίδες εισαγωγής των 35.5mm μέσω έκκεντρων (με βύθιση 9.3mm), και τις βαλβίδες εξαγωγής των 29mm με κοκκοράκια (με βύθιση 8.2mm).

Οι συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα οφείλονται επίσης στην ευφυή αξιοποίηση των επιμέρους εξαρτημάτων του: δεν υπάρχει γρανάζι κίνησης αντιβάρου, καθώς το πρωτεύον γρανάζι μετάδοσης κίνησης έχει διπλά καθήκοντα περιστρέφοντας ταυτόχρονα και τον αντικραδασμικό άξονα. Η αντλία νερού είναι κρυμμένη μέσα στο αριστερό κάλυμμα του κινητήρα και δεν κρίνεται σκόπιμη η χρήση υδρόψυκτου ψυγείου λαδιού.

Για αιχμηρή ευστροφία και άμεση απόκριση στο γκάζι, οι πατενταρισμένοι αγωγοί εισερχόμενου αέρα στροβιλιζόμενης ροής (Vortex Flow Ducts) δημιουργούν μία πιο ομοιόμορφη κατανομή αέρα από τις πλευρικές εισαγωγές στο φιλτροκούτι, το οποίο στη συνέχεια τροφοδοτεί τις εισαγωγές και τα σώματα γκαζιού (πεταλούδες γκαζιού) διαμέτρου 46mm. Οι κύλινδροι χρησιμοποιούν επίστρωση Nicasil (Nickel/Silicon Carbide - Ni-SiC), όπως επίσης στις CRF450R και CBR1000RR-R Fireblade, για αύξηση της αποδοτικότητας του κινητήρα.

Ο στρόφαλος με τα κομβία στις 270° και τα ανομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης δημιουργεί την χαρακτηριστική παλμική αίσθηση του δικύλινδρου κινητήρα. Ο ήχος της εξάτμισης είναι μελετημένος με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μία ευχάριστη χροιά στις χαμηλές στροφές και έναν έντονο ουρλιαχτό στις υψηλές στροφές.

Αν και είναι πανομοιότυπες από μηχανική άποψη, οι ρυθμίσεις του TBW του κινητήρα της Transalp είναι διαφορετικές από τις αντίστοιχες που υφίστανται στον κινητήρα της Hornet, προσδίδοντας μια «γεύση» ενός κινητήρα με touring χαρακτηριστικά για μακρινές αποστάσεις, για τις οποίες η Transalp θα είναι η ιδανική επιλογή.

Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) – διάταξη με κεκλιμένους δίσκους - F.C.C Leaning Segment (FLS) – μειώνει τη ροπή αντίστασης του συμπλέκτη κατά 30%, για πιο ελαφριά αίσθηση στη μανέτα και ευκολότερες αλλαγές. Επίσης διαχειρίζεται την αναπήδηση του πίσω τροχού στο δυνατό φρενάρισμα που συνδυάζεται με γρήγορα κατεβάσματα σχέσεων.

Η κατανάλωση καυσίμου των 23km/l (WMTC) προσφέρει δυνητική αυτονομία πάνω από 390km από το ρεζερβουάρ καυσίμου των 16.9L. Και ακριβώς όπως συμβαίνει στη Hornet, διατίθεται επίσης μία έκδοση 47.6 PS (35kW), για κατόχους διπλώματος A2, μέσω επαναπρογραμματισμού της ECU, μία διαδικασία που πραγματοποιείται αποκλειστικά στους Εξουσιοδοτημένους Συνεργάτες της Honda.

23YM XL750 Transalp engine 2

Ηλεκτρονικά κινητήρα
• Τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης: SPORT, STANDARD, RAIN και GRAVEL
• Επιλογή USER με δυνατότητα παραμετροποίησης από τον αναβάτη μεταξύ όλων των επιπέδων
• Τέσσερα επίπεδα Ισχύος Κινητήρα (Engine Power ) και τρία Φρένου Κινητήρα (Engine Brake)
• Honda Selectable Torque Control πέντε σταδίων με ενσωματωμένο Wheelie Control
• Η ρύθμιση φρένων Off-Road για το ABS επιτρέπει την απενεργοποίηση του ABS του πίσω τροχού στο USER mode

Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) προσφέρει τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης (Riding Modes) - SPORT, STANDARD, RAIN & GRAVEL - προσαρμόζοντας την απόδοση και την αίσθηση του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του αναβάτη. Η εναλλαγή και η διαχείρισή τους πραγματοποιείται εύκολα μεταξύ του σχετικού διακόπτη στο αριστερό γκριπ και της οθόνης TFT. Υπάρχει επίσης το USER mode που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει τις δικές του προσωπικές ρυθμίσεις.

Υπάρχουν 4 επίπεδα για την Ισχύ Κινητήρα (Engine Power - EP), 3 επίπεδα για το Φρένο Κινητήρα (Engine Brake - EB), 2 επίπεδα για το ABS και 5 επίπεδα για το Honda Selectable Torque Control (HSTC) που διαθέτει ενσωματωμένο Wheelie Control. Το HSTC και το ABS στον πίσω τροχό μπορούν επίσης να απενεργοποιηθούν. Τα riding modes προσφέρουν διαφορετικούς συνδυασμούς κάθε παραμέτρου. Το Wheelie Control είναι επίσης στάνταρ και ενσωματωμένο στο HSTC.

Το SPORT προσφέρει μέγιστη απόδοση και χρησιμοποιεί το επίπεδο 4 για την Ισχύ Κινητήρα (EP), το επίπεδο 2 για το ABS και το επίπεδο 1 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το HSTC, ώστε να προσφέρει ισχυρή επιτάχυνση με ελάχιστη παρέμβαση.

Το STANDARD είναι μία μεσαία ρύθμιση για οδήγηση στην πόλη που χρησιμοποιεί το επίπεδο 3 για την Ισχύ Κινητήρα (EP) και το HSTC και το επίπεδο 2 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το ABS.

Το RAIN είναι σχεδιασμένο για απαιτητικές συνθήκες δρόμου και χρησιμοποιεί τη χαμηλότερη ρύθμιση για την Ισχύ Κινητήρα (EP), δηλαδή το επίπεδο 1, για λιγότερο επιθετική απόδοση ισχύος, με το επίπεδο 2 για το Φρένο Κινητήρα (EB) και το ABS και το επίπεδο 5 για το HSTC.

Το GRAVEL χρησιμοποιεί το επίπεδο 2 για την Ισχύ Κινητήρα (EP), επίπεδο 3 για το Φρένο Κινητήρα (EB), και το επίπεδο 4 για το HSTC, με ρύθμιση επιπέδου 1 για το ABS για οδήγηση με αυτοπεποίθηση σε πιο τραχιά off-road εδάφη.

Το USER επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει μεταξύ των ρυθμίσεων 1 και 4 την Ισχύ Κινητήρα (EP), 1 και 5 για το HSTC και 1 και 3 για το Φρένο Κινητήρα (EB), συν τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS στον πίσω τροχό, και την αποθήκευσή τους για μελλοντική χρήση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους
Για πέντε ημέρες το Metropolitan Expo υποδέχθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία την μεγάλη έκθεση του κλάδου

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.