Δοκιμή Kawasaki Versys-X 300: Ένας για όλους και όλοι για Χ!
Το Versys-X διαφέρει και συνιστά μια κατηγορία από μόνο του
Γράφει ο Περικλής Ντεβές // 28.06.2017
Ένα Adventure για όλους. Και το εννοούμε. Για μικρούς και μεγάλους, έμπειρους και μη! Η νέα Kawasaki Versys-X 300 είναι μια μικρή σε κυβισμό adventure μοτοσυκλέτα που θα σε πάει παντού όποτε θελήσεις
Ο όγκος της δεν σε προϊδεάζει για τα μόλις 300 κ.εκ. άσε που δεν το αναφέρει και πουθενά. Μάλλον επίτηδες θα το έκαναν οι άνθρωποι της Kawasaki! Η νέα Versys-X 300 θέτει και έναν «άγνωστο» Χ στο όνομά της. Η μόνη διαφορά είναι πως δεν έχουμε συγκεκριμένο πεδίο ορισμού για το «X» μιας και απεδείχθη πως αυτό μπορεί να πάρει τον «ορισμό» που θα του ορίσουμε εμείς! Παρά το downsizing του κινητήρα, η νέα Versys δεν «τείνει» προς μια μικρή μοτοσυκλέτα. Ο μεγάλος της όγκος με τις ακτινωτές ζάντες των 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω υποδηλώνουν σαφώς τον πολύπλευρο χαρακτήρα της προκαλώντας θαυμασμό και θετικά σχόλια από όσους την είδαν. Η συνταγή γνωστή από παλιά με επιτακτική ανάγκη το «βούτηγμά» της στη μαρμίτα της τεχνολογίας του 21ου αιώνα με σαφέστατα νέο design και δοκιμασμένο δυνατό κινητήρα. Η Kawasaki δείχνει με τη νέα Versys-Χ 300 πως ήξερε τον δρόμο για να φτάσει στην κορυφή της κατηγορίας.
Το Versys-X διαφέρει και συνιστά μια κατηγορία από μόνο του. Από τα «μικρά» σε κυβισμό adventure διαθέτει τον μεγαλύτερο κινητήρα και «βάλλει» κατά το δοκούν ως προς τους «διχασμένους» που είναι ανάμεσα σε μικρή μοτοσυκλέτα ή scooter. Κοστίζει όσο ένα scooter στα ίδια κυβικά με μοναδικό «μειονέκτημα» τους χώρους που διαθέτουν αλλά και την πιο άνετη σέλα. Αλλά αυτό είναι γνωστό εφόσον μιλάμε για μια «Χ» Adventure!
Προσιτή Adventure
Είναι ψηλή, συμπαγής, όπως αρμόζει σε μια Adventure αλλά... και όμορφη! Οι μεγάλες μοτοσυκλέτες αυτού του είδους συνήθως απευθύνονται σε ένα κοινό με μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας που διαθέτει και το ανάλογο budget και προορίζονται σαφώς για τουριστική-Adventure χρήση. H Versys-Χ 300 απευθύνεται σε όλους. Από τους νέους κατόχους διπλώματος Α2 μέχρι τους πολυταξιδεμένους έμπειρους μοτοσυκλετιστές. Σε όλους έχει να προσφέρει κάτι και σίγουρα μικρότερο κόστος τόσο σε αγορά όσο και σε κατανάλωση-συντήρηση. Η ομοιότητα με τις μεγάλες της αδερφές σίγουρα προσθέτει πολλά θετικά σχόλια και -αν μη τι άλλο- κύρος ειδικά για τους νεότερους που λόγω διπλώματος δεν μπορούν ακόμα να τις οδηγήσουν.
Σίγουρα όλοι θυμόμαστε τα παλιά KLE Anhelo 250. Ακόμα κινούνται στον δρόμο περήφανα ύστερα από 24 χρόνια που πρωτοπαρουσιάστηκαν. Η Versys-Χ της τότε εποχής θα μπορούσαμε να πούμε! Με ακτινωτές ζάντες 19-17 ιντσών, δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα έχει γαλουχήσει γενιές αναβατών σαν πρώτη μοτοσυκλέτα και όχι μόνο. Ποιος θα περίμενε στην Kawasaki πως 24 χρόνια μετά θα υπήρχε μια ανάγκη που θα ήθελε μεγάλες μοτοσυκλέτες με μικρό κυβισμό να κοιτάνε στα ίσια τις μεγαλύτερες του είδους τους;
Χωρίς Περιορισμούς!
Κοιτάς τη Versys-Χ 300 και την κάνεις τουλάχιστον 650 κ.εκ. Δεν αναγράφεται πουθενά ο κυβισμός. Μπερδεύεσαι. Δεν γίνεται λες! Από όπου και αν τη δεις φωνάζει πως είναι Kawasaki. Μόνο που είναι πιο «γλυκιά» από τις μεγάλες και ώριμες αδερφές της. Ο συνδυασμός των χρωμάτων Candy Lime Green και Metallic Graphite Gray αναδεικνύει τις όμορφες γωνίες της και τη σωστή και ποιοτική συναρμολόγηση όλων των πλαστικών εξαρτημάτων. Η μεγάλη μεταλλική σχάρα που διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό είναι πραγματικό «δώρο». Αμέσως σκέφτεσαι πως μπορείς να φορτώσεις πλέον ό,τι χρειάζεσαι και να φτάσεις σε εκείνη την απομακρυσμένη παραλία με τους χωματόδρομους να αποτελούν διασκέδαση. Παράλληλα διαθέτει χειρολαβές για τον συνεπιβάτη που θα εκτιμηθούν υπέρ του δέοντος. Ανεβαίνεις επάνω και διαπιστώνεις πως τα πόδια σου ακουμπάνε εύκολα κάτω παρότι είναι ψηλή και ογκώδης. Κάθεσαι άνετα με σωστές γωνίες για το σώμα. Η χρηστικότητα που χαρακτηρίζει τη νέα Versys-Χ κάνει την παρουσία της αμέσως αισθητή. Το πρώτο πράγμα που βλέπεις χωρίς να το παρατηρείς είναι ο σχεδόν κάθετος ανεμοθώρακας. Έπειτα από λίγα χιλιόμετρα όμως καταλαβαίνεις πολλά πράγματα για αυτόν και τον εκτιμάς, καθώς η προστασία που παρέχει από βροχή και αέρα είναι «αρχοντική». Ο πίνακας οργάνων διαθέτει όλες τις Adventure πληροφορίες που θα χρειαστείς με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό ταχύμετρο, όπως επίσης ολικό και μερικό χιλιομετρητή, μέση κατανάλωση, εναπομείναντα χιλιόμετρα και στιγμιαία κατανάλωση. Σαν Adventure που σέβεται τον εαυτό της είναι εξοπλισμένη στον στάνταρ εξοπλισμό με καρίνα κατασκευασμένη από εύκαμπτο πλαστικό που προστατεύει τους περίτεχνους λαιμούς και τον δικύλινδρο κινητήρα από πέτρες και τις περιπετειώδεις «ορέξεις» που μπορεί να έχει κάποιος. Πέραν όλων αυτών η Kawasaki διαθέτει στον έξτρα εξοπλισμό ό,τι χρειάζεται για να «τελειοποιηθεί» ο ορισμός Adventure της μοτοσυκλέτας. Από κάγκελα προστασίας και προβολείς ομίχλης, μέχρι πλαϊνές μαύρες βαλίτσες και top case καθιστώντας τη Versys-X έτοιμη για περιπέτεια.
Οικονομία και επιδόσεις μαζί
Ο δικύλινδρος εν σειρά υδρόψυκτος κινητήρας των 296κ.εκ. διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και αποδίδει 40 ίππους. Προέρχεται από το supersport Ninja 300 ρυθμισμένος ώστε να αποδίδει πιο γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών και ειδικά στις μεσαίες. Οι κραδασμοί απουσιάζουν εντελώς από το ρελαντί μέχρι και το όριο περιστροφής του κινητήρα γεγονός που κάνει τη συμβίωση με το Versys-X ξεκούραστη. Η δύναμη του κινητήρα δεν θα «σκίσει» την άσφαλτο, ούτε θα αφήσει παραπονεμένο τον αναβάτη της, καθώς ο τρόπος που αποδίδει είναι γραμμικός επιτρέποντάς σου να ανοίξεις το γκάζι χωρίς φόβο. Η Versys-Χ μπορεί να κινηθεί με ευκολία και ταχύτητες πάνω από τα όρια των αυτοκινητοδρόμων. Τα 300κ.εκ. καίνε… ή μάλλον δεν καίνε. Με μεικτή χρήση σε εθνική, επαρχιακό στροφιλίκι, εντός πόλης αλλά και εκτός δρόμου η Versys 300X έχει μέση κατανάλωση 4,3lt ανά 100km. Πολύ χρήσιμη και έξυπνη η ένδειξη ECO που κάνει την εμφάνισή της κάτω δεξιά στο ψηφιακό πάνελ όταν δεν παίζεις έντονα με το γκάζι ενημερώνοντάς σε και βοηθά ακόμα περισσότερο για τη μείωση της ήδη χαμηλής κατανάλωσης. Χάρη στο 17lt ρεζερβουάρ η επόμενη επίσκεψη στο βενζινάδικο θα γίνει μετά από τουλάχιστον 400 χιλιόμετρα. Το σύστημα ψεκασμού με δύο διπλές πεταλούδες των 32mm ελεγχόμενες από την ECU σίγουρα παίζει τον ρόλο του τόσο για τη γραμμική απόδοση, όσο και για την οικονομία σε κατανάλωση. Η ελαστικότητα των δικύλινδρων κινητήρων είναι γνωστή. Δεν θα μπορούσε ο 300άρης να εξαιρείται από αυτό το χαρακτηριστικό, μιας και δεν «σκορτσάρει» ούτε κομπιάζει ακόμα και σε ανηφόρα με δύο άτομα, με φουλ εξοπλισμό και σάκους, αλλά και με δύο σχέσεις πάνω στο κιβώτιο. Καθόλου άσχημα για τον «μικρό». Ο ήχος από το «πνιγμένο» τελικό είναι ελαφρά μπάσος μέχρι και τις 5.000 στροφές και όσο ανεβαίνουν οι στροφές φανερώνει την πρίμα μελωδία του δικύλινδρου 300άρη.
Η Kawasaki επιπλέον έχει φροντίσει για τους νεότερους αναβάτες να έχουν την καλύτερη «εισαγωγή» στον κόσμο της μοτοσυκλέτας διευκολύνοντάς τους ακόμα περισσότερο με το νέο σύστημα συμπλέκτη Assist & Slipper που προσφέρει πολύ ελαφριά αίσθηση στη μανέτα και παράλληλα καλύτερο έλεγχο στα απότομα κατεβάσματα των έξι ταχυτήτων του κιβωτίου.
ΑντοΧή!
Η συμπαγής αίσθηση της VersysX την καταλαβαίνεις με το πού κάτσεις απλά επάνω της, δείχνοντας πως η Kawasaki δεν «έφτιαξε» απλά μια μοτοσυκλέτα με μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις και φέρινγκ. Η συναρμολόγηση και η στιβαρότητά της είναι υποδειγματική για την κατηγορία της και σίγουρα θα μπορούσε να φιλοξενηθεί και μεγαλύτερος σε κυβισμό κινητήρας στην καρδιά του νέου πλαισίου.Backbone ονομάζει η Kawasaki το νέο ατσάλινο πλαίσιο που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κραδασμών, μια και ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας είναι Adventure ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις off-road δυνατότητες της Versys-Χ 300. Το στιβαρό πλαίσιο «αντέχει» φόρτωμα τόσο με συνεπιβάτη όσο και αποσκευές! Άκαμπτο και σταθερό ακόμα και στο όριο του στροφόμετρου με έκτη ταχύτητα και το κοντέρ να μετρά 157-160χ.α.ώ. το πλαίσιο σε συνδυασμό με τις «σφιχτές» αναρτήσεις των 41mm τηλεσκοπικού πιρουνιού μπροστά και του μονού αμορτισέρ Uni-Trak αερίου με ρύθμιση προφόρτισης σού δίνει την εμπιστοσύνη που θέλεις να νιώθεις χωρίς να ταλαντεύεται η μοτοσυκλέτα ταξιδεύοντας ακλόνητη. Οι αναρτήσεις απορροφούν με άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου και τις λακκούβες χωρίς να «βουλιάζει» σε αυτές.
Η κίνηση της μοτοσυκλέτας στο χώμα δεν φοβίζει, ενώ παράλληλα δεν βρίσκει κάτω κάποιο μέρος της, αφού η διαδρομή της ανάρτησης για την εμπρός είναι 130mm και για την πίσω 148mm. Περνάει από τον χωματόδρομο με άνεση και τον αναβάτη καθιστό στη σέλα, ενώ σε πέτρινο μονοπάτι επιβάλλεται η όρθια στάση οδήγησης και το σφίξιμο του ρεζερβουάρ με τους μηρούς. Εκεί η Adventure φύση της Versys-Χ 300 απλά κάνει αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε. Το σταμάτημα των 175 (γεμάτων) κιλών της μοτοσυκλέτας έχουν αναλάβει οι χαρακτηριστικοί πλέον για την Kawasaki δίσκοι τύπου μαργαρίτα με μονή διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον εμπρός δίσκο των 290mm και διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον 220mm πίσω δίσκο. Φρενάροντας η ακινητοποίηση του συνόλου έρχεται γρήγορα και με εμπιστοσύνη χωρίς ταλαντώσεις αλλά και με την ενεργοποίηση του ABS όπου απαιτείται. Το μπροστινό φρένο έχει πολύ καλή αίσθηση, ενώ το πίσω υπολείπεται αυτής εξαιτίας της σφιχτής λειτουργίας του λεβιέ.
ΕυΧρηστία!
Εντός πόλης το Versys-Χ είναι το τέλειο όχημα. Το τιμόνι με τις σωστές γωνίες και το μεγάλο κόψιμο τού επιτρέπουν να ελίσσεται σαν αιλουροειδές ανάμεσα από τα αυτοκίνητα ξεμπλοκάροντας γρήγορα και εύκολα. Οι ψηλά τοποθετημένοι και μοντέρνοι καθρέπτες δεν «χρονίζουν» καθόλου ανεξαρτήτως ταχύτητας, δίνοντας «καθαρή» εικόνα τού τι γίνεται από πίσω σου και περνάνε «αέρα» πάνω από τους καθρέπτες των σταματημένων αυτοκινήτων. Η εναλλαγή κατεύθυνσης γίνεται με τη «σκέψη» και μόνο, χάριν του στησίματος αλλά και του μικρού της βάρους, με τη Versys να μεταμορφώνεται σε «παπί» ειδικά στο αστικό περιβάλλον όπου βρίσκεται στο στοιχείο της. Σαν Adventure δεν θα γινόταν να μην τη δοκιμάσουμε και εκτός δρόμου αποδεικνύοντας πως η Versys δεν θα διστάσει να λερώσει τα ημιχωμάτινα ελαστικά της και θα πάει άνετα σε βατό χωματόδρομο έως και πέτρινο μονοπάτι. Το μόνο που θα θέλαμε είναι μια πιο μαλακή σέλα.
Χαρά!
Η νέα Versys 300Xείναι μια κανονική σε μέγεθος μοτοσυκλέτα με κινητήρα απόδοσης 40 ίππων, σχεδιασμένη έτσι ώστε συναρτήσει πλαισίου-εργονομίας-φρένων-χειρισμού να μπει ο νέος αναβάτης κατηγορίας διπλώματος Α2 στον κόσμο των μεγάλων μοτοσυκλετών με τον καλύτερο δυνατό και φιλικό τρόπο. Οι δε «μεγάλοι» που θα την επιλέξουν για τη μετακίνησή τους και όχι μόνο θα δικαιωθούν από την ευκολία στην καθημερινή χρήση, η οποία συνιστά το πεδίο δράσης της νέας Versys. Συνεπώς κατεβαίνοντας από τη σέλα της Versys-Χ μετά από 800km και μία εβδομάδα μαζί της το συναίσθημα που σου αφήνει είναι χαρά για όσα προσφέρει με τόση ευκολία, πράγμα που θα εκτιμηθεί ειδικά από τους νεότερους οδηγούς κατά την εισαγωγή στους στον μαγικό αυτόv κόσμο της μοτοσυκλέτας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | TEOMOTO A.E. www.kawasaki.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, 4χρονος |
Κυβισμός (cc) | 296 |
Διάμετρος x Διαδρομή 62x 49 | |
Συμπίεση | 10.6:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 40/11.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 2,6/10.000 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.