Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 27.07.2018
Εκμηδενίζει τις αποστάσεις. Γρήγορα, εύκολα και οικονομικά. Κινείται και τραβάει την προσοχή. Έχεις αρχίσει και το βλέπεις στο δρόμο
Μες το κατακαλόκαιρο ψάχνεις τρόπους διαφυγής. Να «γλυτώσεις» εύκολα από το κυκλοφοριακό της πόλης, να γεμίσεις το ρεζερβουάρ βενζίνη – και να αργήσεις να τα ξαναγεμίσεις – και να κατευθυνθείς στην όαση δροσιάς που σε περιμένει. Όχι μόνος. Για να περάσεις καλά χρειάζονται δύο. Ενίοτε και περισσότεροι. Ανάλογα τα γούστα…
Η ουσία
Εσύ επιλέγεις το “Domi”. Όχι το Dominator, αλλά το Dominar. Το Bajaj. Της μάρκας που έχει «πάρε – δώσε» με την ΚΤΜ και που στη χώρα μας εισάγεται από την αντιπροσωπεία της αυστριακής μάρκας. Για να το κάνεις δικό σου αρκούν 3.980€. Στο κυβικά του θα βρείτε ελάχιστα σε αυτήν την τιμή και σίγουρα όχι με τόσο όμορφη και πρωτότυπη εμφάνιση.
Το Dominar είναι καλοσχεδιασμένο. Χωρίς κραυγαλέα εμφάνιση, αλλά το νεανικό και σύγχρονο design του είναι catch eye. Από μπροστά έως πίσω και από πάνω ως κάτω, δεξιά και αριστερά διαθέτει μια σχεδιαστική αρμονία. Όσο «γεμάτο» είναι μπροστά άλλo τόσο είναι και πίσω, χωρίς το ουραίο τμήμα να δείχνει «καχεκτικό».
Ο μεγάλος όλα κακία προβολέας ενσωματώνει τα όργανα με την TFT οθόνη να εντυπωσιάζει και διαθέτει μικρή όμορφη ζελατίνα. Το Dominar έχει από τα καλύτερα φωτιστικά σώματα που έχουμε συναντήσει σε μοτοσυκλέτα ανεξαρτήτως κυβισμού. Ό,τι κι αν γράψεις είναι λίγο για την απόδοσή του. Βασικά δεν χρειάζεται ποτέ να ανάψεις τη μεγάλη σκάλα. Το μόνο του ψεγάδι είναι πως ακούγονται τριγμοί από τα πολλά πλαστικά.
Το συγκεκριμένο ήταν και το μοναδικό ψεγάδι στην ποιότητα κατασκευής του Dominar 400, του οποίου τα πλαστικά και μεταλλικά μέρη έχουν πολύ καλό φινίρισμα και διαθέτουν σωστή συναρμολόγηση. Τα ανάγλυφα λογότυπα δίνουν premium χαρακτηριστικά που δεν συναντάς σε άλλη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας.
Comfort mode
Κουμπώνεις σαν το οδηγείς χρόνια. Η σέλα του είναι άνετη και η θέση οδήγησης ρυθμισμένη μόνιμα στο comfort. Πόδια και χέρα σε χαλαρή θέση πάνω στα μαρσπιέ και το τιμόνι. Highlight οι φωτιζόμενοι διακόπτες. Πίνακας οργάνων DIGITAL και δεύτερος με ενδεικτικές λυχνίες πάνω στο ρεζερβουάρ. Για να τις δεις πρέπει να κοιτάξεις δύο φορές. Το φτερό μπροστά θα έπρεπε να ήταν μικρότερο το ίδιο και ο πίσω λασπωτήρας για να φαίνεται περισσότερο το διπλό φωτιστικό σώμα τύπου Ducati Diavel. Καρίνα, προστατέυει και μοτέρ και πόδια. Το νερό μένει εκεί στα χαμηλά. Στην Ινδία έχουν πολλές βροχές και ξέρουν πώς να τις αντιμετωπίζουν!
Ο συνεπιβάτης είναι άνετος. Το τεστάραμε. Όσο εξετάζεις τα ενδότερα τόσο καταλαβαίνεις πως το πράγμα είναι καλοφτιαγμένο και θα αποδειχθεί ανθεκτικό στο πέρασμα του χρόνου. Βλέπεις πρώτα το περιμετρικό πλαίσιο. Χαλύβδινο, αν και το περνάς για αλουμινένιο. Παρατηρείς βάση μαρσπιέ. Ίδιο χρώμα, ίδια ανθεκτικότητα, όπως και το ψαλίδι.
Highlights
Ζάντες ψυχεδέλεια. Η σχεδίαση και η διχρωμία τους είναι σήμα κατατεθέν του Domi. Αναρτήσεις νορμάλ. Συμβατικό πιρούνι, αμορτισέρ με κόκκινο ελατήριο έτσι για να σπάει η μονοτονία. Φρένα στάνταρ με ABS, αλλιώς δεν θα είχε μπει στο καράβι για Ευρώπη. Ένας δίσκος με διπίστονη δαγκάνα της Bybre – ξαδέρφια με τα Brembo - μπροστά, και ένας ακόμη με ένα έμβολο πίσω.
Κάγκελα; Ναι, έχει και από αυτά. Στάνταρ. Για να μη βρίσκει κάτω το ψυγείο που εξέχει και από τη μια μεριά του έχει ένδειξη στάθμης ψυκτικού υγρού. Όπως τα Husqvarna Svartpilen και Vitpilen. Και μιας και το θίξαμε…
Κινητήρας από σόι
Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με τα 373 κ.εκ. και τους 34,5 ίππους βασίζεται σε αυτόν που ξέρουμε. Εκείνον που η KTM ονομάζει 390 και η Husqvarna 401. Εδώ δεν έχουμε τέτοιες τσαχπινιές. Το Dominar είναι 400 και όποιος γουστάρει. Είναι ο μοναδικός στο είδος του με τρία μπουζί στον κύλινδρο. Πατέντα της Bajaj. Δουλεύει ομαλά, με λίγους κραδασμούς μεταξύ 5.500 και 7.000 σ.α.λ. και αρκετή δύναμη και ροπή για να σας εξασφαλίζει γρήγορη και άνετη μετακίνηση. Με ένα ή και δύο άτομα. Το Dominar είναι μεγάλη μοτοσυκλέτα. Εντός και εκτός πόλης. Σε χωματόδρομο και δίπλα στη θάλασσα. Και στα 5.600 μέτρα πάνω από αυτήν να κυκλοφορήσετε δεν θα κάνει κιχ. Δοκιμασμένο αυτό που γράφω. Μόνο αν πάτε τόσο ψηλά πάρτε και μια καζάκα για μέσα από το μπουφάν μην πουντιάσετε!
Η ναυαρχίδα
Hεξάτμιση είναι «κοντή, χοντρή και μαύρη». Αποδίδει πιστά την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα. Επειδή το αίμα ακόμη βράζει στα 43, θα θέλαμε κάτι πιο θορυβώδες. Όποιος ψάχνει βρίσκει!
Και μπορεί να είναι 10 κάτω και 1.700 πάνω από τον πολυθρύλητο «Δούκα» των αυστριακών, αλλά μαζί με το εξατάχυτο κιβώτιο διαθέτει τον συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης του ευρωπαίου και ευγενούς (λέμε τώρα) συγγενή του για ομαλά κατεβάσματα. Η ναυαρχίδα της Bajaj είναι και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας με ανάλογο σύστημα.
Όλα με το Dominar
Τσουρουφλίζεται το σύμπαν επί δύο εβδομάδες που το είχαμε στην κατοχή μας. Πάνω κάτω Αθήνα – Ναύπλιο από παλιό και καινούργιο δρόμο. Άστρος για μπάνιο. Σούρτα φέρτα μέσα στην πόλη. Χαλαρές βραδινές βόλτες, αφού τα παιδιά έλειπαν κατασκήνωση. Μα με το Bajaj ρε συ; Ναι με το Dominar και tank bag για τα απολύτως απαραίτητα.
Κάνεις πλάκα με ό,τι σε πλησιάσει όχι γιατί το Dominar σουζάρει με τρίτη, αλλά γιατί είναι τόσο ευέλικτο που δεν κολλάει πουθενά. Επιταχύνει σβέλτα, το μανουβράρεις σταματημένο πατώντας εύκολα κάτω, αφού το ύψος σέλας είναι 800mm πάνω από το έδαφος και έχει τη σωστή σχεδίαση. Το τιμόνι κόβει πολύ, ανεβάζει δύσκολα θερμοκρασία και παράλληλα είναι ελαφρύ. Έχει και ισχυρή κόρνα αν δεν σε δει ο μπάρμπας με το παλιό καλό TOYOTA, μιας και έχουμε πολλούς και «σκληρούς» εδώ στην ελληνική ύπαιθρο… γαμωτ.
Όλα είναι δρόμος… εύκολος
Πετάς δυο ρουχαλάκια μέσα στο παλιό καλό κόκκινο tank bag της Colori και ξεχύνεσαι στις παραλίες. Ο δρόμος από Άργος προς Άστρος στριφτερός. Χωρίς πολλή κίνηση εκεί στις αρχές Ιουλίου. Αριστερά σου το γαλάζιο της θάλασσας, δεξιά σου βράχοι και στη μέση το Dominar να στρίβει εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια. Αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη και κρατάει την τροχιά του μέσα στη στροφή. Αν πολυπιεστεί το πρώτο που την ‘’ακούει’’ είναι το αμορτισέρ, και εσύ νοιώθεις να ταλαιπωρείσαι σε δρόμους με ανωμαλίες, αφού η έλλειψη μοχλικού συστήματος κάνει τη διαφορά.
Φτάνεις παραλία και ψάχνεις το ιδανικό μέρος για να περάσεις λίγες ώρες χαλάρωσης. Μπαίνει σε βατό χωματόδρομο και το Domi μοιάζει ασταμάτητο. Οπότε φτάσατε!
Για να φτάσεις πρέπει να ταξιδέψεις. Με το Dominar είναι και αυτό εύκολο. Η άνετη σέλα πάει ασορτί με τη θέση οδήγησης. Μένεις ακούνητος πάνω στη σέλα για όση ώρα αντέχεις. Και ο πίσω μια από τα ίδια. Με χειρολαβές και μαρσπιέ που αφήνουν το σώμα του σχεδόν σε όρθια στάση είναι λίγο πιο ψηλά από τον αναβάτη και αγναντεύει. Αν δει το ταχύμετρο, μπορεί να ρίξει καμιά στο κράνος. 160 χ.α.ώ. είναι αυτά και με τα 153 πραγματικά η διαφορά είναι λίγη. Με μια μέση ωριαία στα 130 χ.α.ώ. θα σταματήσεις για βενζίνη μετά από καμιά 250αριά χιλιόμετρα.
Το ραντεβού
Αν θέλετε και άλλα πράγματα από ένα 400άρι που κοστίζει 3.980€ καινούργιο με εγγύηση και όλα τα σχετικά, τότε πρέπει να το κοιτάξετε. Αλλά προηγουμένως οδηγήστε το. Και αν και πάλι δεν σας αρκεί, τότε κλείστε ραντεβού. Άμεσα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | Bajaj Motorcycles Greece |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) | 373,3 |
Διάμετρος x Διαδρομή | Δ.Α. |
Συμπίεση | Δ.Α. |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 34,5/8.000 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 3,67/6.500 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 4 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.