Δοκιμές

Δοκιμή Triumph Tiger 1050 Sport: Το αντίδοτο!

Ευελιξία στην πόλη, άνεση στις μακρινές διαδρομές


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  23.05.2018

Επιβλητική, φιλική, όμορφη, ποιοτική, δυνατή. Με τον τρικύλινδρο «χαρακτήρα» της Triumph. Από τις πρώτες που καθιέρωσαν την κατηγορία Adventure Sport και μία από αυτές που εξακολουθούν να την υπηρετούν πιστά

Ήταν και είναι μια κορυφαία all around μοτοσυκλέτα. Που έχει μπόλικο γκάζι, προσωπικότητα, sport στήσιμο, δυνατότητα να ταξιδεύει, αλλά και να κινείται καθημερινά με ευκολία. Και όλα αυτά με τις ανέσεις και τον εξοπλισμό μιας premium μοτοσυκλέτας. 

Αποτέλεσε προπομπό πολλών άλλων μοντέλων τα οποία ακολούθησαν από το 2007, όταν πρωτοείδαμε μια «διαφορετική» Tiger από την πιο on off 955i.

test triumph tiger sport 1050 11

Classy

Διατηρώντας αναλλοίωτο τον χαρακτήρα της η Tiger Sport, όπως ονομάζεται, ανανεώθηκε εξ’ ολοκλήρου το 2016. Οι βασικές εμφανισιακές αλλαγές που «χτυπάνε» στο μάτι τιμούν τον όρο Sport. Οι διακριτικές (κόκκινες στον Aluminum Silver χρωματισμό) πινελιές τόσο στο σώμα της μοτοσυκλέτας όσο και στις ζάντες είναι κάτι που πολλοί εξέλαβαν ως εργοστασιακό must που τελικά εισακούστηκε. Ο κυβισμός της, που πλέον αναγράφεται στα γυαλιστερά πλαστικά, τα οποία πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων.

test triumph tiger sport 1050 17

Οι αεραγωγοί, οι νέοι διπλοί προβολείς, που δίνουν ακόμη μια πιο sport νότα. Γενικότερα όλα τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας συμβάλλουν στην ανάδειξη της καλογυμνασμένης σιλουέτας του Tiger. Εκείνο όμως που κάνει όλα τα αντίστοιχα μοντέλα να κοκκινίζουν από ντροπή είναι το «ακριβό» μονόμπρατσο που αφήνει την εκπληκτική ζάντα εκτεθειμένη στα αδηφάγα μάτια.

Every single detail

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά και από αυτές διαθέτει πάρα πολλές το Tiger Sport. Aπό τα νέα μαρσπιέ και τους επανασχεδιασμένους καθρέπτες που έχουν στο κέντρο τους ανάγλυφο το λογότυπό της (χαλάλι το μικρό θόλωμα μετά τα 120χλμ). Μεταλλικά μέρη βαμμένα κλασικά σε ατόφιο μαύρο με τις χαρακτηριστικές γυαλισμένες βίδες να γεμίζουν το τρικύλινδρο «εργοστάσιο» σφραγίζοντάς το από παντού.

 test triumph tiger sport 1050 22

Ο εύκολα ρυθμιζόμενος σε δύο θέσεις ανεμοθώρακας απέκτησε «όμορφο μαύρισμα». Στην υψηλότερη θέση καλύπτει αρκετά ικανοποιητικά αναβάτη ύψους 1,75μ. με τα πλαϊνά φλαπς και τις adventure χούφτες να διώχνουν τον αέρα κάνοντάς τον αισθητό σε ταχύτητες κάτω των 130 σχεδόν μόνο διά της ακοής. Ακόμη και μικρός αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα υπάρχει!

Ακολουθεί τις εξελίξεις

Το τελευταίο μοντέλο διαθέτει κάτι που επιτάσσει η εποχή και η κατηγορία της. Ηλεκτρονικά! Και η Tiger Sport είναι πλήρως εξοπλισμένη από αυτά. Νέα ECU «έφερε» το γκάζι ride-by-wire που διαθέτει τρία διαφορετικά mode (Rain, Road, Sport). Τraction control που διαφοροποιείται στη λειτουργία ανάλογα με το mode χαρτογράφησης που έχει επιλεγεί. ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης. Το cruise control παρέχεται στάνταρ και θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους πιο ταξιδιάρηδες ενισχύοντας τον touring χαρακτήρα της.

test triumph tiger sport 1050 10

Ο έλεγχος των πληροφοριών από την ψηφιακή λευκού φωτισμού οθόνη είναι ευανάγνωστος και πλήρης χωρίς να χρειαστεί να κοιτάξεις δυο φορές. Οι πληροφορίες που παρέχονται αφορούν ψηφιακό ταχύμετρο, ολικό και μερικούς χιλιομετρητές, δείκτη στάθμης βενζίνης, υπολογιστή ταξιδιού, επιλεγμένη σχέση κιβωτίου, αυτονομία, στιγμιαία κατανάλωση και μέση κατανάλωση, modes χαρτογράφησης που αλλάζουν από κουμπί δίπλα στο πάνελ των οργάνων, θερμοκρασία κινητήρα και ώρα με το αναλογικό στροφόμετρο να βρίσκεται εκεί για την τιμή των όπλων σε μια εποχή που όλα είναι ψηφιακά.

test triumph tiger sport 1050 5

Εργονομία

Τα buttons έχουν πολύ ωραία αίσθηση και αρκετά καλό feedback με τη μόνη διαφορά πως ο διακόπτης των φλας δεν έχει κάποια «αντίσταση» ώστε να καταλαβαίνεις αν έκλεισαν ή τελικά άναψαν και να κοιτάς τα όργανα για να το διαπιστώσεις. Δύο παροχές ρεύματος για φόρτιση και σύνδεση smartphone και GPS, η μία κοντά στα όργανα και η άλλη κάτω από την σέλα, ανεβάζουν ακόμη περισσότερο την εργονομία του Tiger Sport.

test triumph tiger sport 1050 16

Συγχαρητήρια αξίζουν στο σχεδιαστικό τμήμα για τη σέλα τόσο για την εμφάνιση με το ανάγλυφο logo της Triumph, όσο και για την άνεση που παρέχει στον αναβάτη και στον συνεπιβάτη που θα στηρίζεται στος στιβαρές λαβές και δεν θα παραπονεθεί καθόλου στα ταξίδια. Σίγουρα ένα από τα highlights του μοντέλου είναι το κλασικό μονόμπρατσο ψαλίδι που χάρη στην ψηλά τοποθετημένη εξάτμιση τραβάει αμέσως το μάτι.

test triumph tiger sport 1050 3

Smoothness all over

1050 τρικύλινδρα κυβικά, 126 ίπποι και 11 κιλά ροπής. Νούμερα που βρίσκονται στο άνω άκρο της κατηγορίας με την καλύτερη «ηχητική υπόκρουση». Άλλο να το λες και άλλο να το ακούς. Πόσο μάλλον να το έχεις ακούσει και να το γράφεις. Ο κινητήρας ακολουθεί το σύνολο της Tiger και τονίζει με τον καλύτερο τρόπο τα sport στοιχεία του μοντέλου. Ανάλογα με τη διάθεση του αναβάτη μεταμορφώνεται - από ήπιος σε χαλαρούς ρυθμούς, μπορεί να γίνει αυτός που θα «καταπιεί» γρήγορα όσα χιλιόμετρα του ζητήσετε. Είτε θα ακούς απλά το «γουργουρητό» του Τίγρη, είτε θα αφήνεις την «υπογραφή» σου στην άσφαλτο.

test triumph tiger sport 1050 13

Άλλαξαν όλα

Οι αλλαγές που πραγματοποίησαν εκεί στο Hinckley δεν είναι ούτε μια ούτε δυο… αλλά 104 και εστιάζονται στον κινητήρα. Οι σημαντικότερες περιλαμβάνουν νέες κεφαλές, επανασχεδιασμένα πιστόνια, εισαγωγή και εξάτμιση, ενώ αξιοσημείωτη είναι η προσθήκη συστήματος ride by wire. Οι χαρτογραφήσεις αλλά και το cruise control ήρθαν ως επακόλουθο. H Triumph επίσης ανακοινώνει αυξημένη ροπή, παρά την εναρμόνιση με τις αυστηρές προδιαγραφές Euro4 και καλύτερη κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται σε συνθήκες ταξιδιού στα 7 λίτρα στα 100 χλμ ενώ σε περιβάλλον πόλης 7,5 λίτρα.

test triumph tiger sport 1050 6

Η sport χαρτογράφηση δίνει όλη την «έκρηξη» του τρικύλινδρου στο δεξί χέρι ενώ η road διακρίνεται για την πιο «γλυκιά» απόκριση και ξέσπασμα. Η rain μειώνει όσο πρέπει την απόκριση και τη δύναμη του κινητήρα για τις δύσκολες συνθήκες που ενδέχεται να συναντήσετε στο δρόμο.

test triumph tiger sport 1050 24

Το σαφέστατο 6άρι σασμάν με τις μεγάλες διαδρομές είναι λιγότερο θορυβώδες σε σχέση με το προηγούμενο και οι αλλαγές σχέσεων είναι σπάνιες εξαιτίας του ροπάτου τρικύλινδρου μοτέρ. Ο νέος συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης κάνει την οδήγηση ακόμη πιο εύκολη και μειώνει την κόπωση του αναβάτη σε συνεχή χρήση.

Ride the Tiger

Ο τρικύλινδρος κινητήρας, το εξαιρετικό και δοκιμασμένο πλαίσιο και το κορυφαίο πακέτο αναρτήσεων-φρένων συνθέτουν μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα. Εν κινήσει η θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τις φυσιολογικές γωνίες που παίρνει το σώμα του αναβάτη κρίνεται άνετη τόσο στην καθημερινή μετακίνηση, όσο και στο ταξίδι. Θα εκτιμηθεί δεόντως ο διαχειρίσιμος μαζεμένος όγκος της Tiger Sport, αλλά και το βάρος των 240 κιλών με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων. Η ελαστικότητα του κινητήρα είναι απλά «όλα τα λεφτά». Τα 11 κιλά ροπής και οι 126 ίπποι είναι σοβαρά νούμερα και άκρως δελεαστικά όταν το επιθυμείς. Στην καθημερινή μετακίνηση όμως είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, με την Tiger Sport να ελίσσεται ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα με άνεση. Από πλευράς αναρτήσεων η Tiger διατηρεί τις δοκιμασμένες λύσεις από το προηγούμενο μοντέλο. Στο μπροστινό σύστημα φοράει ανεστραμμένο Showa 43χιλ. διαδρομής 140χιλ. πλήρως ρυθμιζόμενο και πίσω αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού της Showa ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς (διαδρομή 155χιλ).

test triumph tiger sport 1050 8

Οι αναρτήσεις δουλεύουν με πρωταρχικό σκοπό την άνεση του αναβάτη από τις ανωμαλίες του δρόμου. Χαρίζουν, όμως, παράλληλα σταθερότητα στο σύνολο που αντιδρά προβλέψιμα και αποτελεσματικά ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης στο επαρχιακό στροφιλίκι αλλά και κοντά στα όριά της με ταχύτητες άνω των 230χλμ.

test triumph tiger sport 1050 9

Η Tiger Sport παίρνει γενναίες κλίσεις εύκολα διατηρώντας τη σταθερότητά της με τα Pirelli Angel GΤ να συμβάλλουν σε αυτό, θεωρούμενα ως σωστή λύση για ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Το φρενάρισμα έχουν αναλάβει δύο δίσκοι διαμέτρου 320χιλ με ακτινικής τοποθέτησης τετραέμβολες δαγκάνες της Nissin και πίσω δίσκος διαμέτρου 255χιλ. με δαγκάνα 2 εμβόλων, παρουσία ABS που δουλεύει μόνον αν χρειαστεί και αυτό διακριτικά.

test triumph tiger sport 1050 2

Συνδυασμός όλων

Συνήθως τη βλέπουμε να γεμίζει ηχητικά τρικύλινδρες νότες τα μεγάλα αστικά κέντρα αδικώντας τον touring χαρακτήρα που κρύβει μέσα της. Η νέα Tiger Sport είναι ίσως μία από τις καλύτερες all around μοτοσυκλέτες που καταφέρνει να συνδυάσει τόσο τις επιδόσεις του κινητήρα όσο και την άνεση στην καθημερινή μετακίνηση και το μεγάλο ταξίδι. Είναι adventure sport της βρετανικής φίρμας με όλη την άνεση και πολυτέλεια συνδυασμένη με την τρικύλινδρη ροπή και τη βρετανική ποιότητα. Διαθέτει όλη την τεχνολογία που χρειάζεται ο σημερινός αναβάτης στο στάνταρ εξοπλισμό plus του τελικού της Arrow και του συναγερμού, αξίας 1.400€, που συμπεριλαμβάνονται στην τιμή της, δίνοντάς της άλλο ένα bonus και τοποθετώντας την ένα βήμα πιο μπροστά στη γραμμή εκκίνησης της Adventure Sport κατηγορίας!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία Triumphmotorcycles.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τρικύλινδρος, υγρόψυκτος,τετραβάλβιδος
Κυβισμός (cc) 1.050
Διάμετρος x Διαδρομή 79x71,4
Συμπίεση 12.25:1
Σύστημα εξαγωγής 3 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 126/9.475
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 10,8/7.000
Κατανάλωση (lt/100km) 7,2

TRIUMPH TIGER SPORT

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.